Gå till innehåll

Kan jag ta steget?


Woxxo

Recommended Posts

Om han bor hemma hos sina föräldrar så lär han ju inte betala spec. mycket?

 

Jag bor ensam med morsan och jag betalar 1500 kr + bredband... Jag har tänkt att ge pokern en chans nu allafall, skulle allt gå åt helvete så har jag ju fortf. tak över huvudet och mat :D

 

Jag kommer nog vänta med att flytta tills jag har en buffert som ni snackat om på en 3-6 månader som jag aldrig får röra... Plus en fet BR som tål stoooora swings!

 

Men det är ju det som är felet. Räknar du att du försörjer dig på poker för att du kan klara dig på 1500:- när du bor hemma så är du ju ute och cyklar. Det du gör är att du drar in fickpengar.

 

Man måste ju kunna försörja sig på poker "på riktigt" innan man säger upp ett arbete.

 

Du missförstod mig nog lite :D jag menar att eftersom han bor hemma så har han säkerligen inte så stora utgifter, och har han dem senaste månaderna snittat run 7K SEK så lär han lätt klara sig på det om han bor kvar hemma eftersom han troligen inte betalar så mycket hemma..

 

Sen så är det ju knappast så att jag bara drar in 2K SEK varje månad just för att jag betalar det, lägger ju också självklart undan pengar till en kommande buffert som ska användas när jag ska flytta till eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har en fundering om jag ska våga ta steget fullt ut och bli "pokerproffs"... jag har spelat poker i 15mån jag satt in $50 och har aldrig satt in mer än det!! dom första 3månaderna gick jag plus minus noll... sen börja jag gå plus.

Nu har jah en medelinkomst över dom sista 12månaderna på 8800kr/mån.. om jag räknar över dom 6 senaste månaderna har jag en medelinkomst 11500kr/mån..

Jag spelar NLSH och lite tuneringar.

Ska även tillägga att under dessa 15månader har jag jobbat så jag har inte lagt ner så mkt tid på min poker som jag har velat. Jag bor även hemma hos mor och far så har inte så stora utgifter!

vad tycker ni?? hur ska jag göra? hur skulle ni ha gjort? ska jag avvakta ett tag till så jag förhoppningsvis får en större rulle??

hjälp!!

//W

 

Eftersom du funderar på att sluta jobba och spela poker i heltid så antar jag att du är ute efter att vinna mer pengar än vad du tjänar just nu. Så om du nu planerar detta så tycker jag först och främst att du testar att spela poker 6-8 timmar per dag i en månad. Om du är ute efter att spela färre än sex timmar så kan du fortsätta jobba och att spela poker som du gör tillfället.

 

Anledningen till att jag anser att du borde köra en "testperiod" är den att det är en väldigt stor skillnad mellan poker som extra knäck och poker i fulltid. Det kan nog alla som testat på denna månad konfirmera. Då lär du märka om du verkligen skulle kunna stå ut med att spela poker "hela tiden".

 

Därefter kan du väl se över din bankrulle och kolla så att den verkligen klarar av en hel del svängningar. Om den nu är så pass stor så är det också grönt på den fronten. Precis som alla andra föreslår, så tycker jag att du bör ha ett reservkapital på bankkontot som du kan leva på ifall något händer dig. Något hinder helt enkelt.

 

Slutligen tycker jag också att du bör analysera dina resultat med PT och använda all hjälpmedel som gör att du kan tjäna så mycket som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, mitt första inlägg var rent generellt riktat åt att man ej bör ta råd från Pokemonn. Varför vill jag inte gå in på här.

 

I övrigt håller jag med det Heltok skriver.

 

:lol:

 

Då är det troligen som jag misstänkte. Att du är en av de pubertala "tuffingarna" som tyckte att man skulle skryta med hur mycket saker man har slagit sönder på grund av bad beats på poker! :lol:

 

Ju dyrare saker och ju mer man slagit sönder, desto "coolare" är man. :roll:

Helst ska man slita sönder sina kläder, stoppa kalsongerna i munnen och försöka skrika om jag minns rätt. :roll:

 

EDIT: Man skulle skrika som en get har jag för mig. Skrika som en get, kasta sin Laptop i golvet och slå hål i väggen medans man kraschar ett fönster. Då är man "den coolaste".

 

Jag står fast vid att det är ett mycket fjantigt och omoget beteende, ingenting blir bättre av att man slår sönder saker. Det är bara löjligt.

 

Och stoppar man verkligen kalsonger i munnen och står naken och skriker, ja då tycker jag faktiskt att man bör uppsöka hjälp från psykologer. Det säger jag med omtanke. :heart:

 

Var det något annat så ber jag om ursäkt, men jag är nyfiken på vad det kan vara? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan jag förstå vad som lockar med att vara "pokerproffs" och slippa arbeta. Men hur många är det som kommer att komma upp till väldigt stora vinster?

 

Skulle någon här tacka nej till dubbla löner? Nej, antagligen inte.

Så varför inte se till att ha kvar sitt jobb och samtidigt spela poker på sidan om. Man får lönen som betalar allt som den brukar betala, och poker pengarna går till något utöver det hela.

 

Hur spännande är det att sitta och grinda för att ha råd att betala hyra, köpa makaroner eller vad som helst.

Tänk er vilket lyx att jobba, och sen ha en hel lön extra att göra vad man vill med.

 

Jag är inget proffs på något sätt, utan bara en spelare i mängden. Jag har en bättre timlön på poker än på mitt arbete men skulle aldrig spela enbart poker. Nu har jag haft råd att köpa växthus till sambon, biljardbord, semesterresa, renovera huset. Det här hade jag inte haft råd med om jag bara jobbat eller bara spelat poker.

 

Jag vet att det är ett skittråkigt råd att lyssna på, men för de flesta människor så är det nog ett sunt råd. De flesta klarar inte av att spela poker som yrke och dra in de pengar som krävs i det långa loppet.

Spelar man bara så kommer man ju lätt upp till betydligt bättre lön än på ett vanligt arbete. 100k sek per månad är ju ganska lätt att vinna och det är inte många jobb som betalar ut det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lost: varför måste man lira 6-8H/dag för att vara pokerproffs? Mycket stor anledning till att lira poker på heltid är ju att man inte behöver "jobba" så mycket..

 

gör man inte det bli swingsen så långa... :(

 

Jo det är sant, men det är ju på gott och ont, för man har väl oftare upswings än downswings ;):P Hur länge lirar du i snitt varje dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar man bara så kommer man ju lätt upp till betydligt bättre lön än på ett vanligt arbete. 100k sek per månad är ju ganska lätt att vinna och det är inte många jobb som betalar ut det...

 

Sådana där uttalande gillar jag inte. Du måste ju förstå att det inte är lätt att vinna på poker, inte för alla. Det är långt ifrån alla som spelar poker som ens går med vinst, de allra flesta går med förlust och backar.

 

"Spelar man bara så kommer man upp i 100k sek i månaden" är ju precis vad en 19 åring som funderar på att sluta sitt arbete för att försörja sig på poker behöver höra. Som om man var garanterad enorma inkomster bara för att man spelar poker. Jovisst... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar man bara så kommer man ju lätt upp till betydligt bättre lön än på ett vanligt arbete. 100k sek per månad är ju ganska lätt att vinna och det är inte många jobb som betalar ut det...

 

Det här måste ju vara seriöst skitsnack.

 

Du kan inte allvarligt mena att man kommer att komma upp till de summorna bara för att man gått plus lite ett halvår/år?

 

ganska lätt att vinna

Jag kan bara inte smälta det.

 

Hur får du det att gå ihop? Hur många idioter finns det i världen för att sajterna ska få sitt, och att det dessutom är lätt att vinna 100kSEK i månaden?

Tomten, alltså den riktiga, måste ju sitta och spela på alla sajterna och ösa in pengar för att det ska gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blabla

 

Mycket underhållande, men låt oss återgå till det tråden handlar om istället för att spamma sönder den med ovesäntligt dravel.

 

Absolut. :)

 

Det finns inget skäl att vara långsint och gå och knyta näven i fickan. Du och jag kan ju ha olika åsikter i en tråd och vara överrens om något i en annan tråd, oavsett om vi hade olika åsikter i den förra tråden. 8-)

 

Att automatiskt "stämpla" alla mina inlägg som något man inte ska lyssna på känns lite konstigt, du håller ju med om vad jag skriver i den här tråden. I alla fall ungefär.

 

Peace. :)

 

Håll er till ämnet nu.

 

Absolut.

 

Det gjorde jag från början med, men jag är ju tvungen att plocka fram vad det beor på att man aldrig ska lyssna på vad jag skriver, när man blir "utpekad" på det där sättet. Folk undrar säkert varför, och jag vill inte att folk ska behöva gå och fundera i onödan. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fundering om jag ska våga ta steget fullt ut och bli "pokerproffs"... jag har spelat poker i 15mån jag satt in $50 och har aldrig satt in mer än det!! dom första 3månaderna gick jag plus minus noll... sen börja jag gå plus.

Nu har jah en medelinkomst över dom sista 12månaderna på 8800kr/mån.. om jag räknar över dom 6 senaste månaderna har jag en medelinkomst 11500kr/mån..

Jag spelar NLSH och lite tuneringar.

Ska även tillägga att under dessa 15månader har jag jobbat så jag har inte lagt ner så mkt tid på min poker som jag har velat. Jag bor även hemma hos mor och far så har inte så stora utgifter!

vad tycker ni?? hur ska jag göra? hur skulle ni ha gjort? ska jag avvakta ett tag till så jag förhoppningsvis får en större rulle??

hjälp!!

//W

De e ba å kör. Du verkar ha en grundläggande trygghet iom att du bor hos dina färäldrar. Att ha en buffert att kunna ta av är därför inte alls så viktigt, så skit du i sexmånaderssnacket. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De e ba å kör. Du verkar ha en grundläggande trygghet iom att du bor hos dina färäldrar. Att ha en buffert att kunna ta av är därför inte alls så viktigt, så skit du i sexmånaderssnacket. GL

 

Jag har faktiskt ändrat åsikt helt och hållet. Det är ju helt perfekt att bo hos föräldrarna och ha den tryggheten. Jag har en kompis som bodde hemma tills han var 30. Det måste ju ha varit väldigt skönt för honom att ha den tryggheten och känna föräldrarnas stöd.

 

Jag menar, går det dåligt och du inte får jobb för att du inte utbildat dig och inte heller har någon arbetslivserfarenhet så är det ju bara att fortsätta bo hemma. Har man schyssta föräldrar så är det ju hur lugnt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag menar, går det dåligt och du inte får jobb för att du inte utbildat dig och inte heller har någon arbetslivserfarenhet så är det ju bara att fortsätta bo hemma. Har man schyssta föräldrar så är det ju hur lugnt som helst.

 

Där har du faktiskt en bra poäng! Något jag själv borde tänka mer på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar man bara så kommer man ju lätt upp till betydligt bättre lön än på ett vanligt arbete. 100k sek per månad är ju ganska lätt att vinna och det är inte många jobb som betalar ut det...

 

Det här måste ju vara seriöst skitsnack.

 

Du kan inte allvarligt mena att man kommer att komma upp till de summorna bara för att man gått plus lite ett halvår/år?

 

ganska lätt att vinna

Jag kan bara inte smälta det.

 

Hur får du det att gå ihop? Hur många idioter finns det i världen för att sajterna ska få sitt, och att det dessutom är lätt att vinna 100kSEK i månaden?

Tomten, alltså den riktiga, måste ju sitta och spela på alla sajterna och ösa in pengar för att det ska gå.

 

Hej,

 

jag kan inte heller smälta det, det är inte lätt utan precis tvärtom, det är jättesvårt att snitta en sådan summa i längden.

 

Jag har själv ett teoretiskt värde som pekar på en sådan månadslön men:

 

jag kan/orkar inte spela så många timmar som krävs

jag spelar riktigt bra poker när jag nu sätter mig ner för jag är motiverad då jag inte hinner spela så ofta. Om jag skulle spela 6 timmar varje dag skulle detta försvinna fort.

jag skulle vara utbränd utan socialt skyddsnär inom ett år.

 

Mitt råd:

skaffa en utbildning och på sikt ett jobb som är givande/roligt

spela poker seriöst vid sidan av

 

denna set-up är den bästa nu när pokerbubblan börjar pysa lite och vad händer när luften pyst ut?

 

Bara mina erfarenheter och tankar

Lamby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag anser också att ett jobb vid sidan av både är roligt med alla arbetskamrater och är en trygghet så jag säger därmed inte att man ska sluta jobbet men som sagts i tidigare inlägg att om man planerar att plugga vidare inom ett år eller två så kan poker vid sidan av att man kanske läser upp betyg vara en bra inkomstkälla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan jag förstå vad som lockar med att vara "pokerproffs" och slippa arbeta. Men hur många är det som kommer att komma upp till väldigt stora vinster?

 

Skulle någon här tacka nej till dubbla löner? Nej, antagligen inte.

Så varför inte se till att ha kvar sitt jobb och samtidigt spela poker på sidan om. Man får lönen som betalar allt som den brukar betala, och poker pengarna går till något utöver det hela.

 

Hur spännande är det att sitta och grinda för att ha råd att betala hyra, köpa makaroner eller vad som helst.

Tänk er vilket lyx att jobba, och sen ha en hel lön extra att göra vad man vill med.

 

Jag är inget proffs på något sätt, utan bara en spelare i mängden. Jag har en bättre timlön på poker än på mitt arbete men skulle aldrig spela enbart poker. Nu har jag haft råd att köpa växthus till sambon, biljardbord, semesterresa, renovera huset. Det här hade jag inte haft råd med om jag bara jobbat eller bara spelat poker.

 

Jag vet att det är ett skittråkigt råd att lyssna på, men för de flesta människor så är det nog ett sunt råd. De flesta klarar inte av att spela poker som yrke och dra in de pengar som krävs i det långa loppet.

 

Håller helt med. Det är en stor skillnad att spela för att det är kul och att det drar in extrapengar, än att spela för att betala hyran osv.

 

Sen spelar inte summorna så stor roll, klarar man sig på 8000-10000 i månaden så fine. Men räkna med att bli ganska insnöad och osocial.

 

Jag skulle klarat mig på att bara lira poker rent ekonomiskt. Men sett till livskvalitet och utveckling så hade det antagligen blivit katastrof.

 

Jobb/utbildning+poker is the shit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar man bara typ en 3-6, 5-10 nl så är ju inte ah låt oss säga 10k dollar då så himla svårt att dra in...

 

ne, men hur många slår 5/10 NL?

Ingen aning faktiskt men om man spelar på heltid och inte gör det skulle iaf jag se att försöka förbättra mitt spel tills jag gör det...

Jag har spelat poker i nu dryga halvåret och endast sen sommaren började har jag varit ledig hela dagarna och det känns som att 10k d per månad inte borde vara jättesvårt men jag kanske har fel då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat poker i nu dryga halvåret och endast sen sommaren började har jag varit ledig hela dagarna och det känns som att 10k d per månad inte borde vara jättesvårt men jag kanske har fel då...

 

För att du ska vinna de summorna så måste ju någon förlora samma summa + rejken.

Någon måste förlora för att någon ska vinna. Därför har jag så svårt när någon slänger ur sig att det inte ska vara några problem att vinna $ 10k per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...