Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lirade 1/2$ NL, har inte handhistorien sparad utan skriver från minnet.

Plockar upp 10 :diamond: 10 :spade: i mittenpos och höjer upp till 8$, "Pelle" direkt bakom mig synar, resten lägger sig. Vi sitter båda med ca 250$ på bordet, jag har ingen read på honom.

Flop: 9 :heart: 6 :club: 9 :spade: Pot 19$

Jag bettar 16$, "Pelle" synar.

Turn: 7 :heart: Pot: 51$

Nu bettar jag 36$ och Pelle bara dubblar till 72$. Här känner jag att han är riktigt stark, antingen har han floppat en 9:a, 6's full eller gjort en svag syn med 77 och träffat turn. Eller så sätter han mig på big cards och försöker köra över mig med ett typiskt monsterhandsrepresentationsspel (ballt ord 8-) ).

Syn, raise, fold? Synar jag får jag antagligen syna minst 80-100$ till på turn, reraisar jag får jag bara syn när jag är slagen.

Hur som helst, vad göra?

Postad

Låter som ett bra förslag, iaf i pos. Då skulle det krävas mycket guts av honom att klämma iväg en till stor bet med en bluff på rivern med en möjlig sloware bakom sig. I pos skulle jag ju bara syna hans turn-raise med t.ex. kåk.

När jag nu är ur pos blir jag tvungen att checka till honom på rivern och då vette fan om jag kan syna en till stor bet, som jag tror oftast kommer. Det enda de flesta skulle checka på rivern i hans fall är en halvbra hand, liknande min. Bluffar han så kommer han förmodligen att göra det igen efter min rivercheck, och självklart också om han har en stor hand. Foldar jag då har jag förlorat nästan 2/5 mer än om jag foldar på turn.