dr_kvist Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Spelade en turnering med lite lägre inköp (50 kr) än jag brukar eftersom jag hade tråkigt och SvS inte direkt vimlar av bra turneringar mitt på dan. Sjukt många limpade i varje hand och folk verkade överhuvudtaget inte höja så mkt, däremot synar dom gärna en raise på 5 BB när dom väl limpat. Jag vann en del potter tidigt i turneringen men har de sista 20 min inte sett en enda hyffsad hand. Samtidigt ser jag folk gå all-in med 44, KToff o.s.v. Funderingar på hur man bemöter en sån här situation? Handen utspelar sig en knapp timme in i turneringen (om jag inte minns fel) Hand #96552698 vid bordet: Texas Holdem Startad: Thu Sep 07 14:27:53 2006 Joppejorm sitter på plats 1 med 785.00 HERO: sitter på plats 2 med 2365.00 FireJoker sitter på plats 3 med 610.00 peezon sitter på plats 4 med 3540.00 Shirebabe sitter på plats 5 med 1260.00 Duty sitter på plats 6 med 1330.00 Biffsam sitter på plats 7 med 4285.00 bulldozern sitter på plats 8 med 1660.00 bobban1 sitter på plats 9 med 1475.00 5pit sitter på plats 10 med 1425.00 HERO satsar s mörken 50.00 Joppejorm satsar l mörken 25.00 Joppejorm: --, -- HERO: Tc, Td FireJoker: --, -- peezon: --, -- Shirebabe: --, -- Duty: --, -- Biffsam: --, -- bulldozern: --, -- bobban1: --, -- 5pit: --, -- Pre-flop: FireJoker: Lägger mig peezon: Syna 50.00 Shirebabe: Lägger mig Duty: Lägger mig Biffsam: Syna 50.00 bulldozern: Syna 50.00 bobban1: Lägger mig 5pit: Syna 50.00 Joppejorm: Lägger mig HERO: ? Och om HERO haft JJ? Citera
eurythmech Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Jag checkar. Inte särskilt mycket i värde om du ställer och alla viker. Dessutom lär det finna risk för att folk limpat högre par? Dessutom kan du säkert få syn av t.ex AJ och det vill du nog inte? Att höja till t.ex 300 verkar dumt, då du bygger upp en pott ur position men antagligen inte lyckas plocka hem den före floppen. Det kanske inte ens är sannolikt att ni blir färre än tre till floppen... Citera
dr_kvist Postad 10 September , 2006 Författare Rapport Postad 10 September , 2006 Jag checkar. Inte särskilt mycket i värde om du ställer och alla viker. Dessutom lär det finna risk för att folk limpat högre par? Dessutom kan du säkert få syn av t.ex AJ och det vill du nog inte? Att höja till t.ex 300 verkar dumt, då du bygger upp en pott ur position men antagligen inte lyckas plocka hem den före floppen. Det kanske inte ens är sannolikt att ni blir färre än tre till floppen... Exakt mina tankegångar. Dock tror jag inte speciellt mkt på limpade högre PP, just pga att det var så vanligt med många limpare och ohöjda potter pre. Jag checkade, missade floppen (Qxx) och check-foldade mot raise. Intressantare är väl kanske hur spelet skulle sett ut med JJ. Hade du spelat den likadant? Citera
Grillkrydda Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Med JJ är all-in iaf lockande, eftersom att en del fiskar kan syna med TT och AJ (och sämre än så). Citera
Jessica Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Om du checkar handen är den ospelbar postflop om du inte träffar ett set. Citera
eurythmech Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Om du checkar handen är den ospelbar postflop om du inte träffar ett set. Jag tror vi vet det (OESFD kan också funka iofs) Citera
eurythmech Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Med JJ är all-in iaf lockande, eftersom att en del fiskar kan syna med TT och AJ (och sämre än så). Jag håller med. Lutar klart mer åt all-in med JJ faktiskt. Därmed inte sagt att jag verkligen skulle göra det. Citera
Recommended Posts