Gå till innehåll

Lås tråden, admin.


papiPope

Recommended Posts

Spelat ca 2h idag. Låg 120 kr plus på cash game när jag påbörjade en ny session. Men gick back 120 kr där med kung hög färg mot ess hög färg med tre hjärter på bordet...Sen jobbade jag tillbaka lite och slutade 50 kr plus. Mest tilt är att jag blivit utkastad ca 10 gånger från borden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar 18.30 Turren.

 

 

Paus

 

 

Mina marker: 2420

 

Medel: 4058

 

Posision: 55/85

 

Sammanfattning av spelet: Inte fått så bra kort på hela timmen. När blindsen var 75/150 hade jag bara 600 kvar. Var big blind och fick 10-8 i hjärter. Tvugnen att ställa in. Annars hade jag bara haft 3 BB kvar. Tre synade och så var det lite mer blinds i potten. Fick triss och potten blev på ca 2.7k :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just i pengarna. Åkte som 30. Hade 3.5k kvar. Big blind låg på 1000. Har A-Ks på knappen. En går all in med 1.8k jag går all in och en till synar. Shorten har K-8 och den andra har 7-7. 2-5-3-5-8 visar bordet. 69 kr fick jag för det. Bättre än bubblan ;-) Ska nästan vara lite nöjd över det med tanke på kortsnittet jag hade.

 

 

Mars: -390 kr Snart jobbat mig tillbaka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en kort session på 40 min. Två bord blev det. Gick 202 kr plus och det är jag nöjd med. Men fattar inte hur folk kan syna vad som helst, men idag är jag glad att dom gör det ;-) Sitter tex med K-Q på bordet 6-9-K-K-6 och det är betar och raisar på alla gator plus att vi är tre pers i den också till showdown. En delar jag potten med, och den tredje har A-9! Potten var väl på ca 230 kr för dom andra var bara inne med ca 70 kr var.

 

Jag kanske spelar någon/några turneringar ikväll. Sugen på att kvala in till Jubileum delfinal nu! Fortfarande lite tiltad att jag lyckades missade den när jag bara var 3 placeringar ifrån att kvala in.. :roll:

 

Mars: -187 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just påbörjat Kvällskvisten. Hände ingenting under första blindsnivåen. Ska försöka spela rätt tight i börjat och mer löst i mitten så att jag är med högst uppe när väl bubblan kommer så jag inte behöver oroa mig för den.

 

Spelade för någon timme sedan också. Men bara på ett cash game bord och slutade 40 kr plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit 1h cash game. 2 bord och jag slutade 235 kr plus efter att sista handen var K-k och den potten blev på 100 kr ungefär när en synade med A hög hela vägen :-)

 

Iallafall god natt alla!

 

 

Mars: + 72 kr Yeeeeeahh! Äntligen plus igen! Kändes hur tungt som helst vid 700-800 kr minus men nu ska jag stanna på grön(lime?) text! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjaaaa...blivit en session på 1h. Slutade 140 kr minus..Låg över tvåhundra minus men sista 10 minuterna vann jag lite. Träffade inte mkt på kort över 10 och så blev jag läskigt utdragen på river några gånger för mycket..

 

Skrämade likt när jag rasade till 800 kr minus. Ska väl inte hända igen?!

 

 

Mars: + 146 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar just nu 18.00 turren på aj_pool. 2 kvar till pengarna. Jag har 16k och medel är ca 12k. Hade något tur med 8-8(femte gången jag fick den) på floppen J-7-5 och en gick all in med 3k. Jag hade ca 6k och satte honom på A-K eller A-Q. Men hade haden A-A och jag träffade 8an på turn! Det var på tiden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, blev 14 igår i turneringen. Ställde in 15k med big blind på 3k med A-K. Fick en syn från en med ca 13k. Han hade A-Q och träffade damen på flopp! Dubblade upp men hade ändå bara 5k och åkte sen med K-8 mot A-Q.

Jobbigt att inte A-K stod, hade legat bra till då...

 

Ikväll blir det bara cash game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte spela just nu. Känner inte suget. Blev bara en kort session där jag slutade 10 kr plus. Inte nöjd med spelet och träffade inte så bra. Det ända jag är nöjd med är att "stor" bluffarna fungerade. Dom räddade mig. Vill posta en som jag gillade mycket, men hand historiken fungerar inte så jag skirver lite snabbt.

 

Har Q-6 i ruter på knappen.

Höjer till 4 kr. SB synar.

Flopp: 2r-Jr-3k

 

SB betar 8 kr och jag synar. Pottodds? Nej..

 

Turn: 4s

 

Han betar ca 18-20 kr. Jag synar. MYCKET tveksamt. Känner att outsen är ganska rätt och att han kanske inte har allt för stark hand.

 

River: 3s

 

Han checkar och jag går all in med 45 kr. Och efter lång tvekan viken han. Jag skriver "3-3!! Min första fyrtal!" vilket inte var så sant ;-)

 

Fick in en till bluff mot samma person pga att jag hade rätt tell på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår spelade jag en satellit till Jubileum där 2 gick till delfinalen och 3an fick 150 kr. Gissa vad jag kom? TREA! Tilt. Spelade sämst när vi var tre kvar. Var chipleader med 17k och shorten hade 4k,men det gick ändå inte..IIiiiIIiiII! :shock: Aja, kanske spelar satelliten kl 20.20. Iallafall ska jag spela Selma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit en session på 3 st bord. Losade ett inköp ganske fort efter 15 min kanske med J-8 i ruter mot K-2 i ruter. Båda fick färg.

 

Sen fortsatte jag på dom två andra borden och jobbade mig upp så jag var plus minus noll. Då hittar jag 10-10 på BB. Floppar triss men en annan får i sin "fgy@%£#" hålstege. Så totalt slutade jag 162 kr minus.

 

 

Mars: +573 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Help me please!

 

Köpte in mig för 100 kr på ett 0.5/1 krs bord. Måste ha hjälp med denna hand! Spelade jag den rätt?

 

FI som jag möter i denna hand hade just för någon hand sedan gått all in på river med 160 kr på en 3 krs pott. Var en parad flopp så jag misstänker fyrtal eller kåk.

 

Jag får K-5 i ruter på knappen.

 

Höjer till 4 kr före floppen. SB(som är FI jag pratat om) synar. Bara han.

 

Pott: 9 kr

 

Flopp: 5s As 5k

 

FI satsar 4 kr

HERO höjer till 12 kr

FI synar

 

Pott: 33 kr

 

Turn: 4s

 

FI passar

HERO betar 17 kr

FI synar

 

Pott: 67 kr

 

River: 9h

 

FI checkar

HERO betar 20 kr

FI all in med ca 70 kr

HERO synar

 

Showdown

 

FI visar Ks-2s Färg i spader. A-K-5-4-2

 

Pott: Nästan exakt 200 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaa! Vad folk kan vara smarta, listiga och pokerproffs!! HALLÅ?!!

 

Får A-K på SB. Knappen höjer 4 kr och jag synar för att bomba på om jag träffar. BB synar också.

 

Flopp: 4k-10k-Ks

 

HERO check

BB heck

Knappen betar 12 kr

HERO höjer till 25 kr

BB synar

Knappen all in med 80 kr

HERO synar. Han har INTE A-A

BB säger "A-5 i klöver". Synar tillslut :shock:

 

Turn: 8r

 

River: Qh

 

 

Showdown

 

HERO visar Ar-Kk, par i Kungar

BB visar Ak-5k, Ess hög

Knappen visar As-Jk, stege A-K-Q-J-10

 

 

Varför???? Potten var ju på 300 kr om inte mer :cry: AAAAARGDFs!

 

Slutade sessionen 85 kr minus. "Bra" resultat, om ni fattar vad jag menar.

 

 

Mars: + 672 kr kommentera handen i förra inlägget tack :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...