Gå till innehåll

Lås tråden, admin.


papiPope

Recommended Posts

Åkte ur NMP satelliten efter 8 min. Hade K-J på stora mörken. 8-J-J på flop. Checkhöjde. Två syn. Bet på turn. En syn. Bet på river. Han höjde. Förstod att han hade triss men jag hade ju Kung som kciker. All in, syn. Han har A-J...

 

I Jubileum satten ligger jag 4a nu. Hade lite tur när jag satte färgen på turn och en fick triss i ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gått 219 kr plus på 30 minuter idag på två stycken 0.5/1 kr bord. Nu blev mina bluffar aldrig synade viket kändes skönt. Läste dom flesta situationer helt rätt och förlorade inte nån stor pott. :-)

 

Skönaste spelet(jobbigt utan handhistorik):

 

Hero delas 8r-8h på stora mörk.

 

UTG Fold

Cutoff Fold

Knappen Syn

Lilla mörk Syn

Hero höjer till 4 kr

Knappen Syn

Lilla mörk Fold

 

Flopp: 9r-7r-8s

 

Hero Satsar 5 kr

Knappen Syn

 

Turn: Qk

 

Hero Satsar 7 kr

Knappen Höjer till 14 kr

Hero Syn

 

River: 9h

 

Hero Satsar 20 kr

Knappen Höjer till 41 kr

Hero All in med 79 kr

Knappen Syn

 

Showdown

 

Hero visar kåk 8-8-8-9-9

Knappen muck

 

Pott: 205 kr ungefär

 

:mrgreen:

 

Vilken fiin Handhistorik jag gjorde! :-D Visst?

 

 

Funderar om jag ska spela satelliterna till Veckopotten, Jubileum och NMP kl.14.10-14.20 eller 17.10-17.20. Nån av dom blir det nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat med att gå minus 200 kr när jag köpte in mig på ett bord med det. Spelade sjukt dåligt. En hand hade jag K-J. Synade när en höjde min höjning från 4 till 7. Flopp: J-A-5. Han betar 4 och jag synar. Turn: 4. Han checkar. K-K då måste han ju ha. Betar halva pott. Han synar. River: K Hmmmm...Han blixtställer in. Borde lägga här menjag ynar och han har K-K.

 

Sen går jag in på två bord. Vinner 100 kr på ett. Sen konsentrerar jag mig på ett bord där det är en som har 800 kr inne. Höjer 6-12 BB varje hand. Han ska man ju ändå kunna ta mycket av. Men han har ju så tur..Ska man verkligen spela? Väljer att göra det. Har ca 130 kr. Hittar J-J. Han betar 6kr och jag höjer till 17 kr. Han synar. Flopp: 10-6-8. Jag betar 40 kr och han synar! Turn: 9. All in syn. Han har J-7!!!! River blank...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus 600 kr sen igårnatt.

 

Gick back 100 kr nyss så här:

 

HERO delas 7k-4k Sitter på Stora mörk.

 

Pre flop

 

UTG Fold

Cutoff Höjer till 5 kr. (Han höjer nästan varje hand på vad som helst)

Knappen Flod

Lilla mörk Fold

HERO Syn

 

Flopp: 7s-9s-4h

 

HERO Check

Cutoff Bet 6 kr

HERO Höjer till 12 kr

Cutoff Höjer till 18 kr

HERO Höjer till 35 kr

Cutoff Höjer till 52 kr

HERO All in 65 kr

Cutoff Syn

 

Turn: As

 

River: Jr

 

 

Showdown

 

HERO visar[7k-4k] två par 7-7-4-4-A

 

Cutoff visar[Qs-10s] färg i spader A-Q-10-9-4

 

 

Pott

 

Ca 130-150 kr

 

 

Han sa att han hade ju fina outs....

 

 

 

Mars: -300 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat tre stycken satelliter idag. Två Jubileum och en NMP. Inget bra resultat i någon av dem. Kunde varit bättre om någon av dessa händer stått:

 

K-8 på floppen 8-7-5. All in går en och jag synar. Han har A-5 och får triss på river.

 

J-J mot 8-6 och A-K. All in pre-flop. A-K får triss.

 

J-5 ruter. Bordet: A-8-3-J två ruter. River 3 inte ruter. Höjde rejält på flopp. FI visar 4-3..

 

 

Just nu förlorar jag en pott på 240 kr i cash game. Q-8 har jag. Flopp: Q-8-5. En betar 10. Jag höjer till 24. Han synar. Turn: A. Han betar 35, jag går all in. Syn. River: Gissa att det kom ett A! Han har A-9....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paus i Lunchlådan

 

Mina marker: 11890

 

Medel: 4568

 

Posision: 3/44

 

Sammanfattning av spelet: Vann en tidig pott som gjorde att jag fick bra självförtroende. Sen hittar jag Q-Q och slår ut en som bara har ca 500 kvar. A-A på SB alla lägger sig. Höjer till 3*BB. Men BB lägger sig också. Vill inte slowspela där när blindsen är så låga.

Sen en fin pott med K-10 på bordet 3-K-3-10-6. Synar bara alla gator Fi´s betar som har K-6. Hade kunnat blir en mycket större pott om jag vågat höja.

Sen storpotten just innan pausen, har Q-10 på BB. Tänker seriöst så här: "ingen höjning nu och jag floppar stege" (önsketänkade). Flopp: K-J-9.

Potten slutar på 12k :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte sån 23a..15 fick pengar.

 

Fick oerhört dåliga kort efter pausen. När jag väl fick K-Q på knappen på 500 blinds höjde jag till 1500 och en gick all in med 5000. Valde att syna(DUMT) för jag hade 4.5k kvar efter det. Han hade A-Q som stod. Handen efter fick jag J-J. En fick all in med 1.8k. En annan höjde till 3.6 k. Jag gick all in och han synade. J-10 hade shorten och den som hade mer än mig hade A-K. Och så kom såklart en kung på flop! Alltid vinner A-K i den situationen....

 

Åhh, allt kändes så bra hela tiden och så ska man förlora allt på två händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-70 kr på 3 stycken 0.5/1 kr bord. Träffade typ inget just nu på cash game. Blir utdragen ibland, men det är inte det jag förlorar mest på. Det är när jag höjer upp pre-flop med A-K, A-Q, A-J, A-10, K-Q, K-J, Q-J osv och flopparna är typ 4-8-7 hela tiden! Försöka bluffa men blir synad....Funkar inte så bra just nu! Verkar blir en minus månad detta! Måste hitta på någonting nu....

 

 

Mars: -521 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähh. 5 buyins tar du igen. Jobba på!

 

Mm, det borde jag göra. Men det började inte bra idag heller. Backade ett halvinköp på 1/2 bord. Floppad triss mot turnad färg. Gick ner på 0.5/1 och där står det helt stilla. Just nu back ett halvt inköp där också...Träffar inte bra alls där och alla sätter sina drag!

 

 

 

Är ialla fall kvar i 14.00 turren. Nu är det paus.

 

Mina marker: 2722

 

Medel: 4681

 

Posison: 33/58

 

 

Skulle betyda mycket att komma bra där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cash gamet gick inte idag heller. Spelade två stycken 0.5/1 brod. Låg plus kanske 25-30 kr när jag fick 9-9. Höjde upp till 4 kr. Två syn. Flopp: K-Q-9. Blev all in mot en som jag hoppades hade K-Q. Han verkade ganska tight, men han visade upp J-10 off..Tilt.

Kom trea i en sit and go..också tilt....Blir väl 18.00 No Limit turren. SKA klonka där!

 

Mars: -755 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...