Gå till innehåll

Lås tråden, admin.


papiPope

Recommended Posts

Vann nyss en 10-manna 30+3 kr sit and go.

 

Slog ut två(och en halv) med A-K mot 5-5, 7-7 och A-9. Kungen kom på flopp. Sen i heads up hände en sjuuuuk sak:

 

Jag har ca 7500 marker

FI har ca 2500 marker

 

Hittar Q-Q på BB.

Fi limpar och jag höjer till 1200(bb=300)

Fi går all in och jag synar

Han har 10-9.

 

Flopp: 10-Q-9

 

Turn: 9

 

River: 9 :shock: :shock: :shock:

 

Hur ofta händer det liksom?! Men ändå roligt fast jag förlorade, hehe.

Vann ju tillslut och det var skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

TILT OMG! Sitter på ett 0.5/1 kr bord. Två storfiskar har jag mot mig!! Riktigt stora!

 

Sitter tex med AK och höjer till 12 kr efter att en höjt 4 kr och en limpare synar! Men jag betar hem på flopp.

 

Sen Q-Q och höjer 10 kr pre flop utan höjning. Vet ju att han kan syna vilket han gör. Flopp: 4-10s-6s och jag höjer 18 och han synar. Turn: 7. Ställer honom och han synar med 9-8 i spader! Waaah!

 

Hittar A-A och höjer 7 kr pre flop och två synar av fiskarna. 10-8-3 på flop och check till mig. Betar 15 och en höjer til 30 och jag går all in med 150 och han synar! Turn: 10. River: 8. Fisken vänder upp 9-8! Ännu mer tilt.

 

Köpte in mig igen för man ser ju möjligheter på ett sådant bord. Ligger 70 kr plus just nu. Har även vunnit en 10-manna 30+3kr sit and go :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha :) Menar of course synarna pre flop. Sluppit allt sånt här ett tag men nu har det kommit tillbaka :shock: Alltså fiskstimmet.

 

Blivit en 1 h och 20 min session. 152 kr plus, men det hade ju kunnat varit MILJONER! Shit vad höga pockets jag fick ofta men var nästan varje gång tvugnen att vika och tur att man gör det! Fick AA typ två gånger(vann en fet pott och la en gång på turn), K-K 3-5 ggr, Q-Q samma och J-J, 10-10 nån gång. Vann väl ca 4-5 av dom sammanlagt. Lite sugit, men så är det....allt för ofta.

 

"Tyvärr" ska jag bort i helgen så det blir inget spel, utan jag är tillbaka på måndag! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vecka sedan jag skrev nu och det har stått stilla! Fortfarande bara 450 kr plus i februari. Hoppas på en bra helg nu iallafall.

 

Spelat två sessioner idag. Först gick jag plus ca 60 kr. Låg nästan 150 plus, men förlorade en stor pott med set i 6or mot set i Js.

Nattsessionen slutade tillslut bara 20 plus efter att förlorat ett inöp ganska omgående på skit sämst spel med A-K mot 4-4 på bordet 4-K-10-10 och så föll en 4a på river. Dåligt! Skärpte till mig senare och spelade helt okej.

Tilt att min Hand historik på SvS inte funkar!! :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat spela 1/2 bord idag och där har det blivit ca 300 minus!..Sen lirade jag 2 st 0.5/1 bord. Ligger nästan 100 plus och får Q-Q. Höjer 5 på knappen före flopp. SB(som höjt mig flera gånger från smal blind) höjer till 13 kr och jag synar bara men tanke på att A-A/K-K kan vara troligt.

7-7-5 på flopp och han betar 16. Syn från mig. K på turn och han checkar. Jasåå...J-J bara då? A-Q? Han har 60 kvar och jag går all in. Syn från honom..River: Q...Yes, tänkte jag..

 

...Han visar upp K-K....

 

Får se om jag spelar mer senare. Tycker inte jag spelat dåligt, men ändå är jag back en hel del...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa skulle man ju kunna sätta ett nackskott i!!! Floppar topp två par två händer irad. Färgdrag ligger ute båda gångerna och jag betar pott hela tiden. En synar med A-K hela vägen och sätter runner runner färg. Då säger han "tack"! Wqaahhfds!

 

Handen efter betar jag pott alla gator och han sätter flushen på river....Men fortsätter spela utan tilt och ligger plus nu :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte jag då som 288! Åhh vad tilt!...

 

Första handen som jag förlorade lite på var med A-A. Sitter på BB och 5 har limpat till mig. Höjer till 150. Big är på 30. En syn(tänkte tidigare att honom ska jag inte spela några stora potter mot för han verkade ha skittur) Flopp: 7-J-7 med två runter. Betar 200, syn. Turn: 5 ruter. Jag betar 200 och han höjer till 1050 och jag MÅSTE ju lägga här. Han bluffar ju inte och slår aldrig om med en knekt. Han sa i chatten att han hade bättre än A-A när jag frågade.

 

Sen har jag A-10 på smal. Ingen höjer och jag limpar. 5-8-10 raimbow på flop. Betar 120 ungefär. En syn. 5 på turn. Höjer och han går all in. 800 kvar om jag inte synar och 180 kvar om jag inte synar. Väljer att synar och han vänder upp K-K. Varför kan jag få ett ess i det läget så får han skylla sig själv att han inte höjer pre?!

 

Går all in med 9-9 handen efter. Två synar. K-8-6 i klöver på flopp och dom andra blir all in. 9 på turn! Men såklart har en synat med J-8 i klöver!

 

Tre händer irad sen var man ute. suck.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, åkte som 131...

 

Spelat säkert hela tiden. Jobbigt detta då:

 

Får Q-J på lilla mörk. Stora är på 500. Limpar in, bara UTG har synat innan. Check från stora mörk.

 

Flopp: 8-8-J

 

Betar 700 för att kolla vart jag står. Båda synar. Inte bra..

 

Turn: 9

 

Check från mig. Stora mörk betar 500. Syna från UTG och jag kan ju inte lägga här.

 

River: 10

 

Checkar. 2000 från Stora mörk. Syn UTG. Jag går all in och båda synar.

Tyvärr har Stora mörk J-8 och potten var på 18 k. Sen har jag bara 2,8k kvar och går all in med 3-3 får syn av 10-10 och båda får triss, men det hjälpte inte.

 

Hade varit fint med 20k istället för 2,8. Då hade detta kunnat gå fint. Men ska lira lite cash nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en session på 1/2 bord. Fattar inte varför jag aldrig träffar nått där! Minus 200 kr..Får flush + stegdrag flera gånger men träffar aldrig. Och sen får jag inga bra träffar på A-K, A-Q etc. Och när jag väl sätter kåk eller stege har ingen annan nånting och potten blir på 4 kr..Tillbaka på 0.5/1 krs bord sen då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar just nu en session på ett 1/2 kr bord. Ligger 300 kr plus när detta inträffar:

 

Hittar J-J på knappen.

UTG limpar. Jag höjer till 8 kr och bara han synar.

 

Flopp: 2s-Qk-6h

 

Han checkar. Jag betar 12 kr. Syn.

 

Turn: Js

 

Han checkar och jag betar 20-25 kr. Han synar.

 

River: 9s

 

Han checkar. Jag betar 35 och han höjer till 85 och jag går all in. Han synar och visar upp A-5 i spader!! Bara 100 plus nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paus i 18.30 Turneringen.

 

Mina marker: 4330

 

Medel: 4607

 

Posision: 45/98

 

Sammanfatting av spelet: Spelar lungt och inte gkort några dumma misstag.

Hade runt 6k när jag hittade J-J och floppen var A-A-A och en satt och synade mina betar heal tiden och hade A-Q. Men det kändes kanska självklart. Det var väl mitt misstag...Inga fler nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februari

 

Resultat: +1300 kr

 

Varit en okej månad. Lite upp och ner, stod stilla vid ca 500 kr plus men nu islutet har det gått bra. Känns lite stabilare nu på 1/2 kr bord som jag ska försöka bli stabilare på i mars.

 

Vann förövrigt en satellit till NPL igår. Låg på 3k när vi var tre kvar. 2 fick en plats i delfinalen. Dom andra hade 12k och 25k. Lyckades vända, men det tiltiga är att jag kanske inte kan spela delfinalen på lördag :shock: Hoppas jag hinner hem :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat Kvällskvisten. Åkte som typ 130 med A-9 på flopp A-9-J mot A-J. Mest tilt var när jag hittade A-A och datorn startade om! :shock:

 

Sen lirade jag en 10 manna 55 krs sit and go. Åkte som 5a när jag höjde upp till 300(bb 100) med Q-8 i ruter från knappen. Får syna av BB. Flopp: 8k-9k-6s. Check, bet 500, syn. Turn är klöver dam. Check, all in, syn. Han visar upp 3-2 i klöver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte dom 21a..Har 2,5k och blindsen är 250/500. Har J-J på knappen. En går all in med 3,5k och jag synar.

Flopp: 9-4-3

Turn: Q

River: 6

Trevligt. Hade legat 8a om kortet jag visste skulle komma inte kommit.

 

Förlorade även med A-A mot Q-10 och med A-K mot Q-10...

Kanske ska ag spela Långlördag senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste skriva av mig lite. Inget har funkat idag alls. Minus typ 500 kr sammanlagt....

 

Aldrig nån träff på A-Q till A-10. Varje gpng jag har pocket har nån högre och flopparna är typ 6 hög varje gång. Näää nu får det vara nog på svs för idag!

Kanske lirar lite på Unibet senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få tillbaka lite självförtroende som jag tappade igår så går jag tillbaka till 0.5/1 kr bord ett litet tag.

Gick 130 kr plus under 40 minuter nyss. Spelade extremt tight och det kändes kanske inte lika roligt men jag gjorde iallafall inga onödiga spel. :-D

 

Mars: -150 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...