Gå till innehåll

Lås tråden, admin.


papiPope

Recommended Posts

Spelade nyss en helt okej session på 30 minuter. 2 bord (0.5/1kr) och jag plussade lite mer än 200 kr.

 

Hittade A-A två gånger och fick synar pre flop av 6-6 och J-8(jag raise,fi1 re-raise, fi2 syn, jag re-raise,fi1 syn, fi2 syn) och sedan lika dålig syn på andra handen men kommer inte ihåg vad ha hade då, men dåligt var det ;) Som tur var drog dom inte ut mig utan mina ess stod hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade en okej session på en timme. Eller rätt så bra för jag plussade ca 130 kr. Fick inte så bra kort första 45 minuterna och slarvade en hel del.

Efter ett tag gör jag mitt bästa spel men Q-8 som jag checkar när jag varit på paus och fått lägga blind. Flop 5-8-Q. Sätter honom,efter vad floppspelet visar, på Q-5 vilket han har och potten blev på ca 150 kr.

 

Ikväll blir det nog en del turneringar. Får se hur många jag orkar, men Selma och Kvällskvisten blir det nog med all säkerhet. Hoppas på ett fint resultat nu när cash gamet har funkat så bra på sistone.

 

Januari: +751 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute ur Selma efter 50 minuter. Hade kalla kort, dubblade med K-7 mot J-10 på floppen K-10-5. Handen jag åkte var med 6-6. En minimum höjde till 200 och jag synde. Har 1500 kvar efter det. Flopp: K-Q-6, två klöver. Perfekt! Han betar 200 och jag synar. Ska jag slå om redan där? Ruter 2 på turn och han höjer 200 igen. Borde nog gå all in när. Men jag sätter honom på K-x, kanske bara en dam. Så jag höjer till 600 och han synar. Klöver 7 på river och han ställer mig all in. Måste syna här och han har A-9 i klöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade på att spela ett 1/2 kr bord. Förlorade hela inköpet. Känns som att pengarna bara rinner iväg...Tappar rätt mycket andra handen med två par mot högra två par. Sen jobbar jag mig tillbaka men förlorar allt med triss mot stege. Mycket dåligt spel av mig.

 

Startade ett 0,5/1 kr bord sen nu. Vunnit tillbaka 100 kr mot en och samma person. Han sjänker ju bara bort pengar till mig :) Får se hur länga jag orkar spela men skönt är det då att vinna tillbaka lite iallafall :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cash game: Förlorade ett inköp på ca 5 min. Hade A-2 på knappen. HÖJDE upp till 4 kr och fick två synar. Flop: A-4-5. Betade pott och fick en syn. 3a på turn och fi satsade 12 kr och jag höjde till 40 kr eller nått sånt. River var bank och jag gick all in och han syande med 7-6off! Hur kan man syna 4bb på den pre flop?!

 

Det är väl ännu fiskigare att raisa pre med A-2, om du inte ville sno blinds? Vilket iofs är omöjligt mot synstationerna på svs..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ännu fiskigare att raisa pre med A-2, om du inte ville sno blinds? Vilket iofs är omöjligt mot synstationerna på svs..

 

Så du menar att det är fiskigt att höja med ett ess i posison på SH bord? Nej, det förstår jag inte.

 

Spelar just nu på ett 0.5/1 kr bord. Ligger lite minus just nu pga dåligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått feber idag, tilt! Men det ger ju lite mer tid till poker. Känner mig okej så det är inga problem att spela.

 

Spelat en 45 minuters session och gick 98 kr plus. Fick A-A tre gånger tror jag, floppade färg 2-3 gånger också, floppade triss/set typ 4-6 gånger. Borde ha plussat mer, men får vara nöjd ändå.

 

Ska spela Lunchlådan på aj_pool. Länge sen jag kom på finalbord nu om jag inte räknar med satelliter..Vill vinna lite så att jag har råd med fler Wii spel ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paus nr.2 i Lunchlådan

 

Marker: 9160

 

Medel: 18875

 

Posison: 9/12

 

Sammanfattning av spelet: Vann några viktiga potter direkt efter första pausen. Sen har det flytit på bra. Kunde haft nästan 17-20k när jag satt på knappen med A-Ks och en gick all in med 5k och jag ställde in 15koch en till synade. Han som gick all in först hade Q-Q och den andra A-Ko. Bordet blev 4h-10h-7s-Kh-Ah och han hade hjärter damen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Januari

 

Resultat: +1500 SEK

 

Cash gamet har fungerat perfekt och plusset kommer därifrån. Kommit itm i nån turnering ett par gånger. Inga stora vinster dock.

Men det var en helt okej månad :D

 

Mål för februari

 

Plussa runt 1000-2000 kr igen. Gärna en turnerings klonk :D

Spela stabilt.

Spela mellan 60-80 timmar ungefär. Får se hur det blir med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februaris första session avklarad. Blev på en timme.

Spelade på två stycken 0.5/1 kr bord. Förlorade ett inköp på ena bordet direkt och hade ingen tur alls. Känds då som att februari kommer blir en dålig månad.

Fortsatte på bara ett bord och där var det en som synade exakt ALLT. Denna hand är bara ett exempel:

 

Sitter på knappen med Ah-9r och limpar bara. 5 spelar på floppen 4h-2r-9h. SB går all in med 20 kr. BB, som är den stora fisken, synar. Dom två andra lägger sig. Och jag vet att jag borde leda här så jag går all in med 100 kr och BB synar. Får in runner runner färg, men det spelade ändå ingen roll för SB hade 10-9 och BB hade A-Q off!!

 

Slutade tillslut 76 kr plus.

 

 

Tänkte på en till sak, vad borde man ha som timmlön om man lirar två stycken 0.5/1 kr bord? Om man kan spela poker såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väl som nånstans 40-60 är rimligt.. iaf SH, ingen koll på FR.

Tror jag låg nånstans runt 55/h med 3bord i januari, fast då började jag iofs med att tappa en del i början..

 

(sigh, om det inte framgick så var det alltså i Början som jag tappade ..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en session på 45 minuter och gick 222 kr plus.

Det mesta fungerade, slowspelningen, agressiviteten och bluffarna.

Har en del händer jag skulle vilja posta men tyvärr är det något fel på min hand historik...

 

Men den sjukaste var så här:

 

Har A-A på cutoff och höjer till 4 kr. Knappen höjer till 7 kr, SB och BB synar! Jag måste ju bara slå om är. Så jag höjer till 20 kr och från alla synar!!! Jaså...

80 kr i potten innan floppen har kommit och den är 4-Q-5 i olika färger. SB och BB checkar. Och jag satsar 50 kr och har 30 kr kvar efter det. Knappen synar med sina sista 11 kr. SB lägger sig och BB synar med sina sista 45 kr. Knappen har A-6o och BB har A-Jo! lol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit en 30 minuters session med 75 kr plus. Låg 160 plus ungefär till näst sista handen:

 

Sitter på 7-4s och limpar in från cutoff. Fel? Kanske, men tyckte det kändes rätt i det läget.

 

Flopp: 7-7-9

SB Check

BB Check

Jag betar 2 kr.

SB Syn

BB Syn

 

Turn: 4

SB och BB check

Jag betar 5 kr

SB höjer till 10 kr (7an är ju klar, kände det redan på flop på hans tvekan innan han checkade. Kan han ha 9-7? Möjligt.)

BB fold

Jag höjer till 20 kr

SB syn

 

River: Q

SB betar 20kr

Jag höjer honom all in till 60 kr och han synar.

 

Tyvärr så visar han upp 9-7. Men jag känner att jag spelade den handen bra ändå. Och han hade ju 9-7 vilket jag misstänkte redan på turn. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus ett inköp idag på caash game....Dåliga kort överlag och hade inte så tur i alla lägen.

 

Spelade sedan satten till NMP och slutade 4a, dom två första fick något...Spelade en av mina bästa turneringar tycker jag. Ställde in med A-7 mot en som minihöjde varje gång som dealer men sklart hade han A-J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...