Gå till innehåll

Lås tråden, admin.


papiPope

Recommended Posts

Tycker inte det är värt o höja på knappen för att plocka hem 1,50 daler riksmynt. När han sedan betar halv pott på flopp och färgen kommer på turn så skulle jag bara checkat ner den. Tycker alltså inte en bet på rivern är speciellt klokt utan bara att syna ner om hans riverbet inte är alltför blodigt... men det är ju bara en enkel lekmans funderingar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

k-5 ruter lägg innan flopp. på svs 0.5-1 ska bara monster händer spelas.

 

Varför ska man bara spela monster? Visst, vissa kanske inte klarar av att göra annat, men gör man det ska kan man spela sämre kort bara man vet hur dom ska spelas och hur fiskiga motståndet är. Vinner 50 %(nått sånt) av mina potter på floppen helt tom.

 

Angående handen, tänkte checka på river men valde att beta vilket var helt fel. Kände att han kanske har triss med lägre kicker eller bara två par och färg kändes så lång borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just k-5 ruter handen så har du många händer som kan slå dig med den floppen. Att han sedan betar för att det ska se ut som att han ej vill ha med dig på ett färgdrag. Vist ska man göra moves, men man måste kunna släppa om det inte går hem. Inge illa menat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, förstår vad du menar. Men det "lät" som att du menade att man bara ska spela typ A-A, K-K, A-K osv på 0.5/1 borden.

 

Men lite så är det ju med tanke på den risk du tar med att höja K5 pre för att vinna 1,50 kronor. Om han sedan synar din höjning kan du ju utgå ifrån att de har en lika bra hand eller bättre. Spelar du uppe på 10/20 lönar det sig kanske att stjäla mörkar men inte på 0,5/1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paus i Kvällskvisten

 

Mina marker: 3115

 

Medel: 4594

 

Posision: 150/239

 

Sammanfattning av spelet: Fick inte så bra kort i början och tappade lite med två par mot stege. Sen dubblade jag när jag tog synen med 9-9 mot A-K.

Efter det hittar jag J-J. Blinds: 25/50. En höjer til 100 och jag kontrahöjer till 350. Han ställer in 850 ooch jag synar. Har 1.1k kvar efter det. Han visar A-10 off. Suck vilken tomte! Givetvis A på flopp och tre ruter och han hade ruter 10 så jag hade bara ett out! Sen får jag lite högre kort och ställer in för ingen ide att börja spela med dom för då måste jag ändå gå all in på floppen.

Let´s go!

 

 

 

Mars just nu: +1009 kr :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅÅH vad jag stör mig på 1/2 nivån...Folk är ju värre än på 0.5/1. Känns så iallafall.

Köper in mig med 200 kr. Vill prova lite där nu, var länge sen.

 

Hittar 9-9 på knappen efter några händer. Höjer upp till 8 kr, BB och cutoff synar. Flopp: 4k-Kk-9s. BB betar 2 kr(why?), cutoff synar. Jag slår om till 18 kr och BB synar. Turn: Kh. JA! Bb betar 2 kr igen, ööhh. Jag slår om ill bara 16 kr. Vill ge honom pottodds om han nu letar flush. Annars har han ju kungen. River blank. HAn ställer in 50 kr och jag tar synen snabbare än jag någonsin gjort. Han vänder upp K-4 off. VAR hittar han synar pre flop?!

 

Blir kanske lite spel senare ikväll..Vill ju inte att sista dagen på månaden ska förstora mitt mål.

 

 

 

 

Mars: + 784 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mars: +745 kr

 

 

Ett hyfsat resultat med tanke på hur den såg ut mitt i månaden med 800 kr minus! Men mars har varit väldigt svängigt, upp och ner hela tiden. Så vill jag inte att april ska vara.

Turneringsspelet har varit sådär. Blivit itm i några men inte mycket till pengar det och så tilt satelliterna som inte nånsin mer ska nämnas i denna dagbok ;-)

Tråkigt iallafall att det gick så dåligt idag(igår) så jag missade 1000 kr gränsen. Jaja, mars var iallafall en hyfsat månad.

 

 

MÅL FÖR APRIL

 

* Få upp rullen på 10k. Den ligger på 9014 just nu. Tagit ut sammanlagt mellan 1500-2000 kr under det jag spelat, men nu ska den upp stabilt på 10000 kr! Som mest har den legat på 9500.

 

* Gärna, eller ska, komma bra i någon turnering. Länge sedan jag fick över 1k nu. Senast i november 2006 tror jag det var.

 

* Kanske börja med 1/2, men jag gillar inte den nivån så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mattias

Tycker absolut du borde börja spela 1/2 nu, har själv tagit mig igenom den nivån för nån vecka sen. Ett tipps kan vara att köra med 200kr-inköp som du redan gjorde, då blir variansen lite mindre om det går nedåt. Generellt kan jag säga att det är iprincip samma spel på 1/2 som det är på 0.5/1..det är först på 2.5/5 som folk börjar upptäcka foldknappen pre;-) ..med en bra månad på 1/2 kan du lätt dubbla rullen, GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ska bara prova på 1/2 tills jag känner mig säker där. Gillar inte den nivån mer efter spelet idag dock..

 

 

Blivit en session på ca 1.5h. Spelade ett 1/2 bord och ett 0.5/1 bord. Slutade -135kr.

 

Låg ca 130 kr plus på 0.5/1 bordet ett tag, men slutade 60 plus där. På 1/2 bordet lämnade jag när jag låg 120 kr minus och gick till ytteligare ett 0.5/1 bord. Där förlorade jag alla 80 kr på bl a dåligt spel och korttorka, och så har man ju fiskar runt om sig. Men det kändes mest på bordet där jag låg 130 kr plus. En synar en 20 kr bet på turn med hålstege drag och träffar. Lägger på river när han betar 40. Hade "bara" par i 8or. Mellan par, men visste att jag ledde på flopp och turn.

På 1/2 bordet förstörs det allt för ofta på river när bordet blir et två par. Tex när jag har stege och när jag hade 6-6 på bordet 7-7-6-J-J.

 

 

April: + 169 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare idag spelat en session på två stycken 0.5/1 kr bord. Gick rätt segt, men sluta ca 100 kr plus. Blev bla utdragen med A-A, all in pre flop mot Q-J när han träffade trissen på river. Men annars gick det rätt bra.

Har även spelat ca 20 minuter på 2 stycken 1/2 bord. Slutade 3 kr minus totalt tack vara en fin pott på slutet. Kändes inte bra där nu heller. :/

 

Just nu spelar jag 18.30 turneringen på aj_pool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mattias

Tycker absolut du borde börja spela 1/2 nu, har själv tagit mig igenom den nivån för nån vecka sen. Ett tipps kan vara att köra med 200kr-inköp som du redan gjorde, då blir variansen lite mindre om det går nedåt. Generellt kan jag säga att det är iprincip samma spel på 1/2 som det är på 0.5/1..det är först på 2.5/5 som folk börjar upptäcka foldknappen pre;-) ..med en bra månad på 1/2 kan du lätt dubbla rullen, GL!

 

 

Just det, tycker du jag ska spela Short handen eller fullring? Vad spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte från turren som 60. Var tvugnen att ställa med K-J. Hade 6*BB, men det var 3 pers som synade.

 

Har nyss spelat ca 15 minuter på ett 1/2 bord. Äntligen så gick det bra! 102 kr plus. Nu var inte motståndet så skitsämst och dom kunde lägga sig. Slutade för nu ska jag se fotboll, hoppas på ett underhållande match mellan skit Chelsea och Valencia! 8-)

 

 

April: + 248 kr

 

Bankrulle: 9263 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat på 1/2 bord i ca 1h. Slutade 270 kr minus. Låg lite plus när jag tog 10 minuters paus och sedan köpte jag in mig på bara ett bord. Förlorade hela inköpet där med A-7 mot 6-6 på bordet 6-J-7-2-7. Han minihöjde min bet på flopp och checkade på turn. Blev all in på river och jag trodde att jag ledde med A som kicker. Hans check på turn kändes så konstig. Ska nog spela lite mer ikväll.

 

 

 

April: +52 kr Håller mig på plus iallafall :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...