Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

La upp de här i Min Dagbok men tänkte att det blir nog mer ös här.....

Senario A

BLINDS 150/300

1. 3360

2. 3400

SB 2300

BB 940

SB Q :heart: Q :diamond:

1. Bet 3360

2. Call 3360

SB ??????????

BB

Senario B

BLINDS 150/300

1. 3360

2. 940

SB 2300

BB 3400

SB Q :heart: Q :diamond:

1. Bet 3360

2. Call 940

SB ??????????

BB 3400

Postad
Ja alltså, det kan knappast vara marginellt i något av fallen.

Isf har jag missat nåt.

Det vore iofs inte första gången :)

Rätt stor skillnad på 20% och 0%. Stenklart spel i fall A. Jag är t o m inne på att fold även i scenario B är korrekt, så klart med förhoppningen att spelare 1 slår spelare 2, som ofta desperatsynar med en ganska vid, dock minst halvhygglig, hand. Spelare 1 är förmodligen oftast favorit, vilket vi tjänar på.

Postad

Isf har jag missat nåt.

Rätt stor skillnad på 20% och 0%. Stenklart spel i fall A. Jag är t o m inne på att fold även i scenario B är korrekt, så klart med förhoppningen att spelare 1 slår spelare 2, som ofta desperatsynar med en ganska vid, dock minst halvhygglig, hand. Spelare 1 är förmodligen oftast favorit, vilket vi tjänar på.

A: Jättefold

B: Jättesyn

Postad

Lekte lite med ICM.

Får det till att vårt EV är ca .32 vid fold i första läget, och ca .44 vid syn och upptrippling. Det innebär att vi behöver ca 72.7% vid syn.

Med AA har vi 68.9% mot 30% för UTG och QQ+ för knappen, bara som en fingervisning...

Postad

Isf har jag missat nåt.

A: Jättefold

B: Jättesyn

Jag viker mig så klart mot en sng-master, men helst med en motivering.

Edit: Som sng-amatör är min prio att klara bubblan i ett jämnt fält.

Postad

Om jag får ta mig friheten att svara som icke-expert skulle jag tro att det beror på att risken att vi förlorar mot både storstacken och lillstacken samtidigt som lillstacken vinner mot båda borde vara väldigt liten.

Vinner vi mot båda (hyfsat troligt) har vi ett guldläge. Vinner shortstacken hade vi ändå haft ett halvdåligt läge även om vi hade lagt oss och åker båda ut mot storstacken kommer vi iaf 3:a. Känns som en klar syn tycker jag också.

Hand2 är däremot en klar fold då vi i princip blir garanterade ITM samtidigt som storstack nr2 måste ha en riktigt bra hand för att syna om han inte är helt dum.