Gå till innehåll

Stahl - Smågrindar igen. Ena sportsbettet satt!


Stahl

Recommended Posts

Första handen: Varför överbettar du potten? Är din read så solid att du kan med säkerhet säga att fienden kommer syna med ett sämre par samtidigt som fienden inte har dig slagen?

 

Readen är solid.

 

 

Hand två har du i och för sig en poäng i att fienden kan göra ett spel, men jag hade inte velat syna den farliga floppen, set eller inte. Höj!

 

Japp, jag bedömde chansen att han skulle göra spel väldigt stor, men det hjälpte inte. Där gjorde jag felbedömning.

 

Hand nummer tre gillar jag ordentligt. Förutom en sak: varför avslutar du bluffandet?! Med tanke på att fienden inte ställer dig kan du mycket möjligt ha honom (ur fiendens perspektiv), men när du checkar gör du om ditt raise till en bluff, varvid fienden kan ta handen oavsett monster eller 23off.

 

Han synar inte min raise på floppen utan att ha mig bastant slagen.

 

Detta är väldigt readbaserade spel, varför jag inte heller ber om hjälp med analys vid någon gata eftersom jag vet hur och varför jag spelar händerna som jag gör. Däremot när jag väl lägger upp en hand där jag har en konkret frågeställning får jag aldrig ett enda svar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 313
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men rent generellt stämmer Jessicas kommentar till 100 procent och den som borde spara "dina sopa och idiot" är du. Bra talat på Sveriget btw.

 

Jag vet att han synar med vilket A som helst på floppen för pushen. Än en gång readbaserat spel och att kommentera det sett från ett vakum vittnar bara om än mer okunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Mer FL!)

 

Backade -$1200 på FL nu, 35BB på 10/20 och 60BB på 5/10. (2 x 10/20 bord, 2 x 5/10).

 

Önskade nästan att jag spelade in sessionen, då hade jag kunnat skratta gott åt det efteråt. Jag satt faktiskt och skrattade mest under tiden också, jag förlorade faktiskt i stort sett VARJE hand jag gick in i på rivern. Hålpipa, hålpipa, hålpipa, någon som synar ner med K2 när brädan är Qxx och man själv har AQ, 5outare gång på gång på gång etc.

 

Ja, men det här har ju varit en bra dag, -$2500 totalt. Jag tror jag går och dricker lite öl på nationen istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ta några dagars paus efter storbacket. Tjuvkörde lite på kvällen igår men när jag andra handen fick mitt set utdragen av en hålpipa på rivern så gick jag i maskin och stängde ner.

 

Ikväll ska jag på sittning med klassen som jag haft socialpolitik med. Jag ska försöka vara på mitt allra bästa beteende till skillnad från den förra sittningen jag återgett tidigare i dagboken.

 

puss och kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sammanfattning den gångna helgen

 

Skrev ett långt inlägg häromdagen som redogjorde för helgen och dess aktiviteter. Tyvärr lyckades jag som vanligt att fucka upp något, så allt försvann. Desto bättre, jag har lite mer att komma med nu. Perfekt att hålla på med när jag spelar $25k grtd på Eurobet.

 

Fredag

 

Hittar lillutgången på Helsingkrona, schlagerkväll. Det hände inte så mycket kul, mest viktigt att poängtera att jag blev riktigt kalasfull, något som är viktigt eftersom...

Lördag - Spritfest

 

Javisst. Två pågar på Helsingkrona anordnade en s.k spritfest, vilket de också titulerade tillställningen med i sina inbjudningar som gavs till drygt 100 personer. De bor i en tvåa.

 

Jens(smitaren) och Simon var också med. Vi drack lite hos mig först och lyssnade på Aqua, sen drog vi till en annan på huset, sen vidare till spritfesten. Det gick hyggligt lugnt till, men jag lyckades få i mig en hel del ändå. Nu är fredagens aktiviteter relevanta igen, för hade jag inte varit så kalas dagen innan hade jag antagligen inte fått den snefylla som jag drog ihop.

 

Bland höjdpunkterna så lurar jag i en jugoslav att jag heter Daniel Ischlamovic, varför det är okej för mig att häckla jugoslaver. Alla köper det med hull och hår. Jag lyckas även helt logiskt förklara att en tjej från El Salvador inte kan knyta min slips, då hon ju inte är svensk. Det är ju, enligt min logik, bara svenskar som kan knyta slipsar. Kul skämt som spårade ur.

 

Vid 01 (tror jag det var) så ska jag på medicinarbalens eftersläpp tillsammans med Jennez och hans sambo. Jag är hyggligt full i luckan när jag kommer dit, och inte blir det mindre dåligt för att Jennez och jag i stort sett hetsdricker. Tiden går, vi har trevligt och under kvällen lyckas jag med följande bravader:

 

1. Två medicinare stöter på mig. Efter fem minuter ber dom mig seriöst att lämna lokalen eftersom min bitterhet förstör hela tillställningen.

 

2. Jag kommer på ett sätt att få fri sprit i baren genom att trashtalka deras bartenderkollega, då jag såg henne häromkvällen stå och grovhångla ute på nation med nån snubbe. Lite historier där och tre-fyra drinkar var gratis. Sen kom hon tillbaka in till baren och då var det slut på DET roliga.

 

3. Det kommer fram fyra personer till mig.

"Ursäkta, känner vi inte igen dig?"

"Jo, jag förestår en pokerklubb så det är antagligen därifrån..."

"Nej *tihi*.. vi har sett en fin bild på dig.. *hihi*

"nej.. inte..?" (syftar ju då på nakenbilden)

"Jooo då.. men den var ju fin! stilren!"

 

Efter en halvtimme kommer två killar fram till mig.

"Tjena, du vi känner igen dig?"

"JAJA GRATTIS, JAG HAR GJORT EN NAKENBILD. SÅ, NÖJDA?"

"Ehm, nej jag tror det är från en pokerklubb i Malmö... vadå nakenbild?"

 

Just det ja.

 

När kvällen lider mot sitt slut är alla askalasfulla. Jag står på dansgolvet när en slowdance börjar och är allmänt led på alla som hånglar och tycker om varandra. Mitt i min misär dyker en SJUKT söt tjej upp och vill dansa med mig. JAVISST, tänker jag och dansen inleds. Den uppföljs efter 2 minuter av hångel (det var dock mer smakfullt hångel än det som andra gör, varför det är okej att kasta den stenen i glashuset). Plötsligt skriker hennes väninnor "ELIN, vi går in i andra rummet".

 

Där får jag en mental breakdown. Orkar inte förklara, men det var omotiverad fylle-emotion blandat med ett elakt ex som hette Elin som förpestat min tillvaro de senaste två åren. Jag drar in på toaletten efter att jag brutit ihop framför en medicinartjej, blir motiverad av två töntar och går sedan samlad ut igen och tillbaka till den söta tjejen. Vi fortsätter prata och pussas, jag försöker lura till mig hennes telefonnummer, hon vill inte det eftersom hon inte anser det vara lönt då hon aldrig blir intresserad av någon ändå (okej...). Jag får emellertid hennes nummer innan hon åker hem, och jag säger att jag ska ringa på tisdag.

 

Jag kommer till nationen, hittar en däckad kille i foajen, tar upp honom på rummet och lägger honom i soffan, klagar på livet i två timmar och däckar sen av.

 

På måndag ringer jag tjejen. Telefonen svarar och lägger på direkt. Jag överanalyserar i några timmar och börjar hata livet igen.

 

På tisdag ringer jag ännu en gång, den här gången lite mer framgångsfullt. Problemet är att allting jag säger blir fel.. min humor går inte fram och jag upplever att hon är sjukt besvärad och inte bjuder tillbaka någonting. Efter 6 hemska minuter säger vi att hon ska höra av sig nästa dag så vi kan bestämma när vi ska träffas.

 

På onsdag hör hon mycket riktigt av sig, och vi bestämmer tid på torsdag kväll för att ta en fika. Jippie.

 

Ikväll (torsdag) träffas vi kl 19 på Coffee Break. Verkligen sjukt söt tjej. Det är stelt till en början, men det tar sig och när jag föreslår att vi ska gå vidare vid kl 20 (då stället stänger) är hon inte sen. Hon föreslår att vi ska gå hem till henne och titta på MTV Music Awards och småprata, något jag verkligen inte är sen på. Vi går mot henne och stämningen blir stadigt lösare och trevligare, känns väldigt bra.

 

Vi pratar och tittar på TV. Hon är för övrigt en sjukt trevlig tjej, och till skillnad från vad jag upplevde i telefonen inte alls torr eller humorlös, tvärtom. Tillslut gör jag ett avancemang, och vi börjar myshångla och fortsätter med detta i dryga två timmarna. Vi har bara så jävla trevligt helt enkelt, och jag är glad för första gången på 2 år.

 

Vid 01 drog jag hem. Kan detta bli något, tro?..

 

Bustade för övrigt precis i $25k grtd turren. Var bara en rebuy, jag trodde det var unlimited så jag spelade vilda västern.

 

EDIT:

 

Måste nämna en sak till. När jag i slutet på medicinarbalen sitter och pratar med tjejen kommer en annan tjej, HELT okänd, fram och säger "Hej.. jag har hört att du är en .. turneringsfisk?". Jag ser blank ut, men där hoppar Jennez fram och skriker "HAHA TILL OCH MED HON VET ATT DU ÄR EN FISK HAHA".

 

Skitkul skämt ja, Jennez :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning den gångna helgen

EDIT:

 

Måste nämna en sak till. När jag i slutet på medicinarbalen sitter och pratar med tjejen kommer en annan tjej, HELT okänd, fram och säger "Hej.. jag har hört att du är en .. turneringsfisk?". Jag ser blank ut, men där hoppar Jennez fram och skriker "HAHA TILL OCH MED HON VET ATT DU ÄR EN FISK HAHA".

 

Skitkul skämt ja, Jennez :D

hhahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning den gångna helgen

EDIT:

 

Måste nämna en sak till. När jag i slutet på medicinarbalen sitter och pratar med tjejen kommer en annan tjej, HELT okänd, fram och säger "Hej.. jag har hört att du är en .. turneringsfisk?". Jag ser blank ut, men där hoppar Jennez fram och skriker "HAHA TILL OCH MED HON VET ATT DU ÄR EN FISK HAHA".

 

Skitkul skämt ja, Jennez :D

hhahahaha

 

Det var fan kvallens basta! Jag visste inte heller vem hon var. Fast det var lite tilt anda. Under de 10 minuter jag hade anvant till att overtala den har bruden att dissa Stahl hade min kara sambo hittat nan annan snubbe att dansa med. Efterat meddelade sambon glatt att han minsann var mycket battre an jag pa att dansa... Damn it! :cry:

Fast jag ar inte den svartsjuka typen sa det gjorde inte sa mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning av framsteg på fronten med tjejen jag träffade:

 

Kallt. Hör inte av sig.

 

Sammanfattning av onsdagens utgång:

 

Igår var jag och några gamla barndomsvänner ute i Malmö. Vår avsikt var att förfesta och sen sticka till Etage, förhoppningsvis få ligga (och en gång i livet slippa få klamydia) och sedan 8.15 gå på rättskunskapsföreläsning.

 

Jag anlände till Malmö med min vinare och mina öl runt 20.00. Jag skulle bli upphämtad av polaren när han lämnade sin flickvän på hennes kårfest, och efter att ha väntat 20 minuter så kom bilen. Hans flickvän tjoade om att en tjej som också skulle vara på kårfesten hade varit PERFEKT för mig (söt, trevlig, blabla, lögner, wha wha). Jag blir upprymd och försöker få henne att övertala den här tjejen att de ska komma inom vår förfest innan de ska vidare, och hon säger hon ska jobba på det.

 

På vår förfest är vi fyra personer. Det bjuds lite dricka och trevligt 1/2 sek NL. Jag övertalar en polare att staka mig med hälften för jag är övertygad om att han kommer att tjäna på det då han inte spelar själv. Jag börjar med att backa tre inköp. Sen ville han inte vara med längre, då vann jag 8 inköp.

 

Nåja, vi fortsätter dricka och stämningen är god. Då anländer tjejerna från sin kårfest, och bland dom är den här tjejen som jag hade hört att jag skulle passa så bra ihop med.

Hon var inte söt. Hon hade ful dialekt.

Hon var helt enkelt inte söt.

De stannar en stund och sen sticker de iväg, och det gör vi också. Hoppla in i en taxi till Etage, bara för att få märka att det är jättestängt. Vad gör man då? Självklart sticker man till Crown istället, bondlurkstället nr 1 en onsdag.

 

Det brukar spåra ur för mig på uteställen. Den här gången skulle inte visa sig vara ett undantag. Jag stöter DIREKT på en tjej som jag datade några gånger för något halvår sedan (hon ditchade mig, ser vi ett mönster?). Varje gång jag träffar henne ute, vilket händer med jämna mellanrum, försöker jag stöta på henne lite för att se om hon ändrat ståndpunkt. Det har hon aldrig gjort hitintills och kvällen skulle visa att hon inte hade gjort det nu heller. Jag minns ärligt talat inte om jag gjorde ett ärligt försök, men känner jag mig själv i den stämningen som jag var så lär jag ha gjort det. Hon lär också ha passat...

 

Vidare träffar jag på lite folk som jag känner från klubben, samtidigt som jag försöker rekrytera BJ-croupiererna att deala på klubben. De verkar emellertid tro att jag snackar skit. Jag ger mig inte, utan står och försöker se ut som den jävla mopsen från Full Tilt-avatarerna, när den är ledsen. Fan vad jag hatar den jävla ledsna mopsen. Nåja, inget funkar och jag drar dött på croupiererna... den här gången också.

 

Jag fortsätter dricka och känner att jag mer går in i dimman, en inte alltför olustig känsla. Plötsligt ser jag en kille som jag tycker mig känna igen från ett tillfälle när jag var på Etage. En gång så hade jag varit och förfestat i Lomma med en jugoslavska (eller kroatska, inte så viktigt) och några av hennes tjejkompisar. En av dessa var en asiatisk tjej, thailändsk. Vi hade jävligt roligt på Etage och dansade en hel del, och då kommer den här killen fram som jag kände igen. Han verkar känna henne, men tittar lite konstigt på mig. Först så tänker jag att det kanske är något ex till honom eller något, och att han tror att jag stötte på henne. Men han går iväg och säger inte mer. Senare på kvällen kommer han fram och säger allvarligt "du, vi måste snacka..." och så drar han iväg mig. Då kom emellertid den lilla kroatskan fram och tog med mig hem för spontansättning.

 

Det var iallafall härifrån som jag kände igen killen. Jag frågade om han mindes mig och det gjorde han. Det visade sig att det han ville säga den där gången på Etage var att asiaten i själva verket var en opererad kille. Spännande. Jag fortsätter full som ett ägg att snacka med honom, och innan jag vet ordet av sitter jag i en taxi med honom och två trash-brudar. När jag börjar fatta något igen sitter jag i en 11000krs soffa från Mio med brudarna bredvid mig, killen liggandes i soffan och i min hand har jag ett kexchoklad. Det blir rätt snabbt tydligt för mig att killen minst är bisexuell. Tjejerna är bara trash.

 

Efter ett tag går tjejerna, som tur är. Själv ska jag ta bussen kl 07.30, klockan är då 06.30, så jag stannar kvar och snackar lite med honom, väldigt trevlig snubbe. Jag kommer till Lund 8.00 och väljer sömn framför föreläsning. Mycket bra val.

 

Det är dock två saker jag inte är nöjd med, och som jag inte har en aning om varför jag gjorde: ena trashbruden fick mitt nummer och killen fick mitt nummer.

 

Båda har ringt två gånger idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yessss, sittning ikväll samt medföljande utgång på Schlagerbaren på Helsingkrona. Bakfyllan har precis hunnit släppa så vi ska nog kunna göra något bra av det här också. Problemet är nu bara att jag inte har _några_ rena kläder, så min enda chans är att försöka sno 14.15 tvätttiden... eller bara köpa nya kläder.

 

Ja fan, jag måste ju ändå gå och fixa lite böcker. Det får bli att införskaffa kallingar, strumpor och någon ny t-shirt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...