Gå till innehåll

Stahl - Smågrindar igen. Ena sportsbettet satt!

Stahl

Recommended Posts

Dagens hjältesyn (av någon annan än mig):

***** Hand History for Game 5161844567 *****

NL Texas Hold'em 55 Buy-in Trny:28663779 Level:6 Blinds(300/600) - Wednesday, September 13, 10:43:13 ET 2006

Table Speed #1285493 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 2

Seat 7: Socionom ( 8570 )

Seat 9: benniro ( 11430 )

Trny:28663779 Level:6

Blinds(300/600)

** Dealing down cards **

Dealt to Socionom [ 4s 6s ]

benniro calls [300].

Socionom checks.

** Dealing Flop ** [ 2s, 6d, 6c ]

Socionom checks.

benniro checks.

** Dealing Turn ** [ 5d ]

Socionom checks.

benniro checks.

** Dealing River ** [ 5s ]

Socionom bets [1500].

benniro raises [3000].

Socionom is all-In [6470]

benniro calls [4970].

benniro shows [ 7d, Ks ] two pairs, sixes and fives.

Socionom shows [ 4s, 6s ] a full house, Sixes full of fives.

Socionom wins 17140 chips from the main pot with a full house, Sixes full of fives.

Blixtcall också, tacksamt. Handen efter vann jag med AQ mot Q7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 313
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag förstår hans flopdegning, han hade ju faktiskt pipan.

***** Hand History for Game 5162125809 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 13, 12:02:28 ET 2006

Table Monster #1293228 (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Thebaitshack ( $113.05 )

Seat 2: hckyman47 ( $139.40 )

Seat 4: irish555hock ( $123.78 )

Seat 5: Kerazimov1 ( $404.89 )

Seat 6: Socionom ( $225.25 )

Seat 3: BenDover398 ( $100 )

hckyman47 posts small blind [$1].

BenDover398 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Socionom [ Qc Qh ]

irish555hock folds.

Kerazimov1 raises [$7].

Socionom raises [$20].

Thebaitshack calls [$20].

hckyman47 folds.

BenDover398 folds.

Kerazimov1 folds.

** Dealing Flop ** [ 8c, 4s, 7s ]

Socionom bets [$30].

Thebaitshack is all-In [$93.05]

Socionom calls [$63.05].

** Dealing Turn ** [ Tc ]

** Dealing River ** [ 7c ]

Socionom shows [ Qc, Qh ] two pairs, queens and sevens.

Thebaitshack shows [ 6s, 7d ] three of a kind, sevens.

The time at which hand ended:Sep 13 2006 12:02 ET

Thebaitshack wins $232.60 from the main pot with three of a kind, sevens.

Länk till kommentar

Kvällens bluff.

***** Hand History for Game 5164769248 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 13, 19:54:24 ET 2006

Table Monster #1292669 (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: NeverCallIT ( $259.24 )

Seat 6: tothetop777 ( $243.63 )

Seat 3: Socionom ( $280.30 )

Seat 4: Royal_Romzy ( $77.66 )

Seat 5: teitens ( $113.15 )

Seat 2: nyffe111 ( $166.30 )

NeverCallIT posts small blind [$1].

nyffe111 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Socionom [ Ah 8c ]

Socionom raises [$6].

Royal_Romzy folds.

teitens calls [$6].

tothetop777 folds.

NeverCallIT folds.

nyffe111 calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 7d, 5d, 3h ]

nyffe111 bets [$5].

Socionom calls [$5].

teitens folds.

** Dealing Turn ** [ 6s ]

nyffe111 bets [$20].

Socionom raises [$65].

nyffe111 calls [$45].

** Dealing River ** [ Qh ]

nyffe111 checks.

Socionom is all-In [$204.30]

nyffe111 is all-In [$90.30]

nyffe111 shows [ 4c, 3d ] a straight, three to seven.

Socionom shows [ Ah, 8c ] high card ace.

The time at which hand ended:Sep 13 2006 19:56 ET

Socionom wins $114 from side pot #1 with high card ace.

nyffe111 wins $336.10 from the main pot with a straight, three to seven.

Han stekte så jävla länge på rivern innan han synade. Kill the slowrollers.

edit:

En av kvällens tråkigare.

***** Hand History for Game 5164882355 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 13, 20:09:08 ET 2006

Table Monster #1292628 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 2: nanonoko ( $345.65 )

Seat 3: NeverCallIT ( $195.65 )

Seat 4: slsim ( $299.70 )

Seat 5: MrStation33 ( $321.55 )

Seat 6: chezoree ( $170 )

Seat 1: Socionom ( $157.70 )

NeverCallIT posts small blind [$1].

slsim is sitting out.

MrStation33 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Socionom [ Ah Ad ]

chezoree folds.

Socionom raises [$6].

nanonoko calls [$6].

NeverCallIT folds.

MrStation33 folds.

** Dealing Flop ** [ 3d, 4d, 6d ]

Socionom bets [$10].

nanonoko raises [$39].

Socionom is all-In [$141.70]

nanonoko calls [$112.70].

** Dealing Turn ** [ 2h ]

** Dealing River ** [ Qh ]

nanonoko shows [ 6c, 6s ] three of a kind, sixes.

Socionom doesn't show [ Ah, Ad ] a pair of aces.

The time at which hand ended:Sep 13 2006 20:09 ET

nanonoko wins $315.90 from the main pot with three of a kind, sixes.

Länk till kommentar

SJUKT, skrev jättelånga inlägget och så försvinner det. Pallar inte skriva om det så sammanfattar:

Badbeat, badbeat, utdragning, småpotter, tilt, överflushad, KKvsAA preflop, dåligt spel, skrikande utländska människor med ord som "EY MANNEN HEADSHOT", juicy FL-bord samt jojo-swings i spelet.

Dagsresultat efter en jävla massa timmar: +$100

Länk till kommentar

14/9

Ska snart påbörja dagens pass. Smygstartade i morse med +$150.

Var och åt lunch med Smitaren nyligen på Steakhouse, Lilla Torg, Malmö. Åt en pastarätt som var helt okej, men eftermiddagen tog form när vi passerade Gustav Adolfs torg och bestämde oss för att grinda valstugor. Vi kunde inte välja ut vilket först, men när vi såg en stor lila hydda med två antagligen piercade lesbiska, så vi valde att gå dit.

Vår mottagare var en dam med en utomordentlig cleavage, med sjukt fina former på brösten. Det upptäckte jag dock inte förrän efter 20 minuter, så det blev fem minuter av faktiskt värde.

Fi har för övrigt en konstig pragmatisk politisk ideologi, men det erkänner dom inte. Det får bli att gå tillbaka dit någon annan dag och grinda feministiskt initiativ-cleavage. Jag kan tänka mig att rösta på dom om hon delar med sig av sina kvinnliga "tillhörigheter" i en halvtimme eller så.

Efter det gick vi och köpte kaffe till Simon. När vi står i kön kommer det dit en ung kvinna med barnvagn, där en drygt 2-årig snoris var lagd. Ungen börjar gorma efter glass, men kvinnan säger "pass" och säger att hon inte kan "paya" allt, barnets pappa måste ju "paya" lite. Jag hoppar snabbt in i kön med förhoppning att hinna köpa en piggelin, och fresta framför ungen så han gråter ännu mer.

Jag hinner dock inte ställa mig förrän hon ska gå iväg med barnet. Fan, tänker jag, men det blir bättre. Kvinnan ska stegra vagnen, men tappar taget och barnvagnen välter baklänges. Barnet flyger halvt ut och måste dämpa fallet med sina händer, något som uppenbarligen var halvt chockerande eftersom barnet börjar gallskrika. Dess lilla blåa leksaksbil gick dessutom i kras.

Nu ska det grindas.

Länk till kommentar

SJUKT, skrev jättelånga inlägget och så försvinner det. Pallar inte skriva om det så sammanfattar:

Badbeat, badbeat, utdragning, småpotter, tilt, överflushad, KKvsAA preflop, dåligt spel, skrikande utländska människor med ord som "EY MANNEN HEADSHOT", juicy FL-bord samt jojo-swings i spelet.

WTF! säg inte att du sitter o grindar på ett internetcafé?!

Länk till kommentar

WTF! säg inte att du sitter o grindar på ett internetcafé?!

internetcafé på möllan is the shit

Länk till kommentar

Världens skönaste Dagbok.

Du hade varit stolt över mig idag då jag lyckades särskriva (en av mina absolut bästa skills) "personlig het". Sen när är det ett ord?? För att fylla i lite info från förfesten så var det jag som fullständigt krossade smitaren i grytan. 5-korts 2 flops omaha är tydligen mitt game :D . Sen tycker jag för övrigt att live poker e sjukt riggad, det man ser där ser man då aldrig på nätet.

Shanken

Länk till kommentar

15/9

Gårdagens nattpass blev 5/10 FL på FullTilt. Av någon anledning börjar jag alltid med att gräva -$400-hålet den första timmen, och får sedan omsätta åtskilliga pengar och timmar för att fylla det. Breakeven för det passet alltså.

Dagens 4-timmars pass bestod av att fyrtabla NL100. Donkas ner fyra inköp på en halvtimme och får sen spendera resten av tiden på att ta igen det och sluta lite plus. Tog sedan paus ett tag och körde nyss ett litet FL pass där jag hittade ett litet plus också.

Dagens plus slutar alltså blygsamt på +$300, men jag antar att jag får vara nöjd att det slutar på det hållet med tanke på hur det såg ut förra veckan. Vore skönt att slippa åka på 4-5 mongohänder direkt i början av passen så man kunde få ha lillrushen också.

I övrigt köpte jag stereoanläggning idag, dock liten bit över budget. Jag skrev följande specifikation i off-topic tråden:

Förstärkare: NAD C320BEE

DVD/CD-spelare: NAD T524

Högtalare: DALI Concept 6 (cherry färg)

Kommer bli så sweet, får den på onsdag. Det innebär också att rullen blivit lite mer begränsad, så jag kommer mestadels köra NL100 och FL 5/10 resten av månaden tills min .. skatteåterbäring från siten kommer. Kommer dock bli viss del NL200 under tiden ändå.

I övrigt tycker jag folkpartiets framtidsposter där de sprängt en stor knarkliga är riktigt bra. 'Folkpartiet: vi gav polisen tillåtelse att bugga' eller liknande. De hycklar i alla fall inte ;)

Länk till kommentar

16/9

Vaknade precis, ska ut på en långpromenad. Spelade en 10/20 FL-hand först, fick QQ i BB direkt och kåkade på river mot AK som överspelade ett färgdrag. +$200.

Helt rättvist imo.

Polare som fyllt år som har fest ikväll samt att jag ska rigga black-jack, så blir nog inte mer spel idag.

Länk till kommentar

Har haft mitt värsta Black-Jack-croupierpass någonsin. Nu har jag visserligen bara haft drygt 8-10 st, men det var verkligen värst ikväll.

Först och främst skulle jag jobba 15-20 och sen festa. Men då ringer någon person som har ångest och jag åker på 21-01 passet OCKSÅ. Inte nog med det, 15-20 passet är på O'learys i Malmö (sportsbaren), och där är smockat med Djurgårdare som kommit ner för att se sitt lag spöa Malmö FF (vilket var precis vad som hände).

SJÄLVKLART kommer alla fulla fotbollsfans tillbaka till O'learys sen och skriker och tjoar och häcklar Malmö. Några spelar lite grann och är så fulla och dumma att de självklart lyckas plussa. Ingen vidare omsättning under kvällen och bara 50% winrate för mig, dååååligt.

Värre blir det! Jag påbörjar nattpasset på en klubb i Malmö, och där är så dött så det inte finns. Då kommer två små "ey-yo-hey-ho" snorisar och ska lira, och det är fanimej magiskt. Han donkar in 200kr och köper 4st 50kr marker, och satsar allt. Han drar

18

17

18

19

Själv drar jag en tia. Jag förväntar mig att han ska passa på allt, men ungen fattar ingenting, så han drar på 18. Klonk 3. Han drar på 17, klonk 4. Han drar på 18, klonk 3. Han drar på 19, klonk 2. Jag har fanimej i mitt liv aldrig sett något liknande. Själv drar jag 5 och sen 10, så jag blir ändå bust.

Han tar sin vinst och bettar i 6 rutor denna gången, och får mellan 14-18. Han tar på VARENDA VARENDA ruta och klonkar MINST 20 på alla. Jag har 2 och drar 10 + 10, BUST. SEN TILTA MIG LÅNGSAMT SÅ GÅR HAN OCH CASHAR IN OCH SÄGER "Ey, detta var kul!"

Sen är det noll action i 3 timmar. Till slut kommer en snubbe som förvisso är trevlig och köper in för 500kr. Hans tur är lika jävla magisk. Han blir aldrig aldrig tjock när han tar på 14-15, och jag får aldrig aldrig dra ut honom. Däremot blir jag tjock HELA HELA JÄVLA TIDEN. Hela jävla passet var som att bli 2outad på rivern gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång. Jag var så jävla tiltad, och JODÅ, nog slutar jag MINUS för arbetspasset. Sjukt värdelöst.

Blev arg och spelade lite FL nu när jag kom hem, +$150. Nu går jag fan och lägger mig.

Länk till kommentar