minucci Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 P-son är regular, är alltid inloggad känns det som och spelade 9 bord när den här handen kom. Är en bra spelare med ganska mycket moves i bagaget. Vad ska jag göra? Gör jag något fel innan i handen? ** Game ID 928694614 starting - 2006-09-09 02:13:05 ** Baby Shine [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - P-son sitting in seat 2 with $255.60 - Minucci sitting in seat 3 with $279.55 - tony1409 sitting in seat 4 with $247.70 - dogogogge sitting in seat 5 with $258.97 [Dealer] - Bulten08 sitting in seat 6 with $200.40 Bulten08 posted the small blind - $1.00 P-son posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Minucci: King , Ace Minucci raised - $8.00 tony1409 folded dogogogge folded Bulten08 folded P-son called - $8.00 ** Dealing the flop: Ace , 5 , 6 P-son checked Minucci bet - $12.00 P-son called - $12.00 ** Dealing the turn: 7 P-son checked Minucci bet - $28.00 P-son raised - $68.00 Vad gör jag här? Citera
brut Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Är han ett tight as så foldar du i annat fall kan du spela handen i vissa situationer Citera
minucci Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Är han ett tight as så foldar du i annat fall kan du spela handen i vissa situationer Nja speciellt tight är han inte. Har gett han motstånd i andra händer där han antagligen har gjort ett move och fått lägga sig. Om jag nu spelade vidare handen, vad hade varit bäst? syn, all in? Citera
P_kungen Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Han är en ganska bra vinnande grinder. Du säger med ditt spel att du han en bra hand (A, bra kicker minst) Han representerar en bättre hand, du slår alltså i princip bara bluffar. Vad kan han tänkas synat floppen med? Knappast luft. Inga egentliga drag ute att göra semibluffsmoves med. 78 kikar han ju på rivern med sina 14 outs. Trycka är sämsta alternativet. Tappar allt ev bluffvärde, får bara syn av bättre händer. Om du känner att han gör en move så synar du turn och river. Jag tror dock att han oftast har dig slagen här så jag foldar. Edit: Förövrigt måste han ju gå på nått. När jag lirade 200 så mötte jag han på 6-7 bord, alltid. Kollar nu och visstfan sitter han med 10 bord mitt i natten. killen måste ju ha $10-15k i bananåterbäring. Citera
minucci Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Han är en ganska bra vinnande grinder. Du säger med ditt spel att du han en bra hand (A, bra kicker minst)Han representerar en bättre hand, du slår alltså i princip bara bluffar. Vad kan han tänkas synat floppen med? Knappast luft. Inga egentliga drag ute att göra semibluffsmoves med. 78 kikar han ju på rivern med sina 14 outs. Trycka är sämsta alternativet. Tappar allt ev bluffvärde, får bara syn av bättre händer. Om du känner att han gör en move så synar du turn och river. Jag tror dock att han oftast har dig slagen här så jag foldar. Edit: Förövrigt måste han ju gå på nått. När jag lirade 200 så mötte jag han på 6-7 bord, alltid. Kollar nu och visstfan sitter han med 10 bord mitt i natten. killen måste ju ha $10-15k i bananåterbäring. Haha.. Jag tror han lirar 12-14 timmar om dygnet. Alltid, alltid där. Eftersom multigrinders som han släpper händer ganska fort som inte har något intresse så blev jag fundersam. Brädan inbjuder till en bluff om han vet att jag kan släppa AK där. Samtidigt så kommer det antagligen kosta hela stacken för att få reda på det och det kändes inte speciellt upphetsande med en marginell hand. Fick inte fram något vettigt resonemang för varken syn eller push så jag la mig. Citera
P_kungen Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Även om det inbjuder till bluff ifall han tror du har ess, så har jag svårt att se att han ska bluffsyna floppen. Men bra lägg. Citera
Recommended Posts