Gå till innehåll

Multitabla SnG

Doc

Recommended Posts

Där jag tappade mest när jag började multitabla var just när det var ca 5-6 spelare kvar och blindsen är ungefär 50/100 eller 100/200 (party, regular, fr, 2k startmarker, blinds börjar på 20/40). Felet var att jag spelade "stressat" i det läget - jag inväntade helt enkelt inte bättre lägen utan pushade med alltför marginella händer. Upptäckte läckan dock och har täppt till den. Försök hitta din "läcka" själv först och främst (tror inte någon orkar replaya mer än en hel sng, om ens det).
Jag tror också, som du säger, att folk börjar pusha med allt fler, och framförallt sämre händer, när dom multitablat SnG`s. Där brister det nog för många, när blinsden blir höga.

Fullt möjligt att det är så för vissa spelare, men generellt sett så pushar folk med för få händer, inte för många. Fast det kanske gäller mer för icke-multitablare, svårt att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med Myssion.

Det jag såg i mitt SNG spel är att jag aggrar för lite när jag multitablar men har ordnat till det nu.

Det svåra är när blindsen ligger på 50-100 till 100-200 för då börjar starthandskraven minska och man måste börja öppna upp spelet i position med lite marginella händer. Multitablar du då och är lite stressad så kanske du skiter i den där A8an i hyffsad poss.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Ni som multitablar på party. Kör ni "speed" eller "standard"? Har för mig att det är längre betänketid på "standard", så det kanske är att föredra. :?

Klarar nio fullring CG bord utan problem. Men när jag kör 5st SNG bord(10 manna)och man är runt bubblan blir det rörigt. Fattar inte hur folk klarar 12bord, betänketiden är ju väldigt kort...

Länk till kommentar