Myssion Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Där har du än mycket att lära. Att jämföra amerikansk whiskey med riktig single malt skotsk whisky är som att jämföra en kalle karlssons snabbvin med en vällagrad rioja gran reserva. Ja, det är ju det jag säger: Same shit different name. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Myssion Aquatini? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Myssion Aquatini? Vem är hon? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HenkeHero Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Myssion Aquatini? Vem är hon? Hon är en gudinna - om man är "fjorton jordsnurr" och hon kallas fjortisfylla på grekisk latin... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Myssion Aquatini? Vem är hon? Hon är en gudinna - om man är "fjorton jordsnurr" och hon kallas fjortisfylla på grekisk latin... Men du, den blå är ju jättegod! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2006 Spelade nyss två njutningsbara $55 Sng under inflytande av ganska mycket whisky och vann båda två!! Bättre än multitabling!! Rullen rusar mot oanande höjder. Fan poker är ju lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PaleRider Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Monotabling = 1 bord Multitabling > 1 bord Ergo, du multitablar och njuter! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 9 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2006 Monotabling = 1 bordMultitabling > 1 bord Ergo, du multitablar och njuter! Jaså, du räknar så. En, många. Jag använder en, två, många. Mono, Stereo, Multi Single, Duo, Many Bra timlön de senaste två sessionerna iallafall 390$/h. Kan man ju nästan vara nöjd med. Men jag har varit med om detta tidigare: Stor vinst, hybris, stor förlust, traggle, traggle, små vinster, Stor vinst ... Hybrisen känner jag redan, och väntar bara på 10 raka OTM nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SaInT Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Fråga till er som multitablar: Själv smäller jag upp 4-6 SNGs till att börja med, men fyller sällan på om jag blir utslagen. Blir oftast så att jag spelar klart dom 6, tar en paus, och senare drar upp 6 till. Hur gör ni andra som multitablar? Drar ni upp fler bord direkt när ni åker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macallan Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Jag brukar öppna 8 bord och sedan fyller jag på om jag åker ut tidigt. Beror iofs på hur mycket tid man har också och som mitt schema har sett ut den senaste tiden har jag sällan haft möjlighet att spela mer än ett "set" (gissningsvis blir det kanske 10 sng på 60-70 minuter i snitt, spelar f.n. regulars på Party) och när jag har kunnat spela mer har jag istället valt CG. Men jag har lite olika funderingar på hur jag ska göra i fortsättningen. Är lite sugen på att testa Speed igen och då blir det mer naturligt att fylla på - spelar man regulars kan man ju ha hållit på i 25 minuter när man åker "tidigt" och då brukar jag känna att en timme till utan paus vore obra. Speeds däremot är ju ofta över efter tio minuter och då blir det mer naturligt att fylla på - totaltiden på sessionen blir inte speciellt mycket längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jesper21 Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Jag har frågat Myssion om detta tidigare och Macallan kan ju få svara också då.. Just att öka bord i SnG är jag lite försiktig med eftersom jag misstänker att man förlorar för mycket i värde när du kommer ITM på för många bord. I CG har du kanske "koncentationstoppar" när du har en bra hand på ett par bord samtidigt men att spela 8 bord och ligga HU på 3 och 2-3 till runt bubblan måste ju var otroligt mycket mer stressande än i början. Eller tycker du "ITMvariansen" blir så utspridd att det knappt händer? (att missa 1-2 plac på ett par bord just bara för att de kommer samtidigt och man i princip inte hinner med att klicka måste väl ändå göra att man "backar lite", om det nu händer ?!) men visst måste det ju också vara skillnad på att köra 8 st SnG i fullhand mot SH med tanke på ITMfrekvensen? Det heter för övrigt Lagavulin, men Laphroaig smakar nästan bättre och är billigare. och är nästan oumbärlig vid poker, tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slegr Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Har insett att jag kanske borde köpa multi table helper, verkar ovärderligt om man vill börja multi-tabla hårt. Men på deras hemsida verkar det på screenshotsen som om man inte kan välja mellan regular och speed när man ska ha på auto-opener ? Någon som använder programmet som man säga om dom fixat det med dom nya patcharna eller om man får finna sig i att det blir blandat med regulars? Lägger min röst på Highland Park 18år i whisky-matchen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Har insett att jag kanske borde köpa multi table helper, verkar ovärderligt om man vill börja multi-tabla hårt. Men på deras hemsidaverkar det på screenshotsen som om man inte kan välja mellan regular och speed när man ska ha på auto-opener ? Någon som använder programmet som man säga om dom fixat det med dom nya patcharna eller om man får finna sig i att det blir blandat med regulars? Lägger min röst på Highland Park 18år i whisky-matchen Multitable helpers sng opener funktion är inte så stabil, jag har inte fått den att fungera.. Testa denna grymma SnGopener istället: http://www.sngopener.ath.cx/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Fråga till er som multitablar: Själv smäller jag upp 4-6 SNGs till att börja med, men fyller sällan på om jag blir utslagen. Blir oftast så att jag spelar klart dom 6, tar en paus, och senare drar upp 6 till. Hur gör ni andra som multitablar? Drar ni upp fler bord direkt när ni åker? Jaja, jag drar upp nya. Annars försvinner ju mycket med själva syftet att multitabla... edit: Och en 17-årig Ardbeg slår allt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 17-åringar är aldrig fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macallan Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Talisker... Eller Bowmore Darkest... Eller... Tja, det beror ju helt på humör, sällskap, tidpunkt osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PaleRider Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Mjölk. 3%-ig. Med Oboy. Mycket Oboy. Now that's a man's drink. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SaInT Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Annars försvinner ju mycket med själva syftet att multitabla... Varför då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slegr Postad 12 September , 2006 Rapport Share Postad 12 September , 2006 Har insett att jag kanske borde köpa multi table helper, verkar ovärderligt om man vill börja multi-tabla hårt. Men på deras hemsidaverkar det på screenshotsen som om man inte kan välja mellan regular och speed när man ska ha på auto-opener ? Någon som använder programmet som man säga om dom fixat det med dom nya patcharna eller om man får finna sig i att det blir blandat med regulars? Lägger min röst på Highland Park 18år i whisky-matchen Multitable helpers sng opener funktion är inte så stabil, jag har inte fått den att fungera.. Testa denna grymma SnGopener istället: http://www.sngopener.ath.cx/ sedär ja, så man måste alltså ha båda för att allt ska va prima.. trist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 12 September , 2006 Rapport Share Postad 12 September , 2006 Mjölk. 3%-ig. Med Oboy. Mycket Oboy. Now that's a man's drink. Äntligen någon med lite smak! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 12 September , 2006 Rapport Share Postad 12 September , 2006 Annars försvinner ju mycket med själva syftet att multitabla... Varför då? Om jag inte startar igång nya så spelar jag ju inte längre särskilt många turneringar per tidsenhet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SaInT Postad 12 September , 2006 Rapport Share Postad 12 September , 2006 Annars försvinner ju mycket med själva syftet att multitabla... Varför då? Om jag inte startar igång nya så spelar jag ju inte längre särskilt många turneringar per tidsenhet... Nehe? Allt är ju relativt förståss. Men om man som jag börjar med sex stycken och vi räknar på 40 mins per SNG i snitt och 1h om man kommer top 2 så spelar vi ändå helt plötsligt fyra gånger mer per tidsenhet. Vilket jag absolut inte tycker tar bort mycket av syftet med multitabling. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 12 September , 2006 Rapport Share Postad 12 September , 2006 Jag måste vara den sämsta sng-multitabblaren i historien. Kan inte komma ihåg när jag kom ITM i 2 eller 3 om jag körde 3 eller 4 samtidigt. Det går bara inte alltså. Som nyss. Körde 3 st sng-fr på Party. Bara $11 för att inte riskera för mycket (då det känns som jag är slagen i förväg). Anway, när det närmar sig 5-6 spelare på varje bord så .... upp som en sol och ner som en Cyntax. Och vad händer då jag åkt ut på två av borden? Jo jag sopar hem 1'a plats på bordet som är kvar. Kan vi kalla detta Cyntaxsyndromet då? Ska jag posta alla tre HH's för utvärdering? Vem orkar? (bara att ladda in dom i Po2 och köra en replay) Varför kan jag inte multitabbla som alla andra? /Cyntax Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PaleRider Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Där jag tappade mest när jag började multitabla var just när det var ca 5-6 spelare kvar och blindsen är ungefär 50/100 eller 100/200 (party, regular, fr, 2k startmarker, blinds börjar på 20/40). Felet var att jag spelade "stressat" i det läget - jag inväntade helt enkelt inte bättre lägen utan pushade med alltför marginella händer. Upptäckte läckan dock och har täppt till den. Försök hitta din "läcka" själv först och främst (tror inte någon orkar replaya mer än en hel sng, om ens det). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sasquat Postad 18 September , 2006 Rapport Share Postad 18 September , 2006 Där jag tappade mest när jag började multitabla var just när det var ca 5-6 spelare kvar och blindsen är ungefär 50/100 eller 100/200 (party, regular, fr, 2k startmarker, blinds börjar på 20/40). Felet var att jag spelade "stressat" i det läget - jag inväntade helt enkelt inte bättre lägen utan pushade med alltför marginella händer. Upptäckte läckan dock och har täppt till den. Försök hitta din "läcka" själv först och främst (tror inte någon orkar replaya mer än en hel sng, om ens det). Jag tror också, som du säger, att folk börjar pusha med allt fler, och framförallt sämre händer, när dom multitablat SnG`s. Där brister det nog för många, när blinsden blir höga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts