Gå till innehåll

Multitabla SnG

Doc

Recommended Posts

• Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Monotabling = 1 bord

Multitabling > 1 bord

Ergo, du multitablar och njuter!

Jaså, du räknar så. En, många.

Jag använder en, två, många.

Mono, Stereo, Multi

Single, Duo, Many :D

Bra timlön de senaste två sessionerna iallafall 390$/h. Kan man ju nästan vara nöjd med.

Men jag har varit med om detta tidigare:

Stor vinst, hybris, stor förlust, traggle, traggle, små vinster, Stor vinst ...

Hybrisen känner jag redan, och väntar bara på 10 raka OTM nu :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till er som multitablar: Själv smäller jag upp 4-6 SNGs till att börja med, men fyller sällan på om jag blir utslagen. Blir oftast så att jag spelar klart dom 6, tar en paus, och senare drar upp 6 till. Hur gör ni andra som multitablar? Drar ni upp fler bord direkt när ni åker?

Länk till kommentar

Jag brukar öppna 8 bord och sedan fyller jag på om jag åker ut tidigt. Beror iofs på hur mycket tid man har också och som mitt schema har sett ut den senaste tiden har jag sällan haft möjlighet att spela mer än ett "set" (gissningsvis blir det kanske 10 sng på 60-70 minuter i snitt, spelar f.n. regulars på Party) och när jag har kunnat spela mer har jag istället valt CG.

Men jag har lite olika funderingar på hur jag ska göra i fortsättningen. Är lite sugen på att testa Speed igen och då blir det mer naturligt att fylla på - spelar man regulars kan man ju ha hållit på i 25 minuter när man åker "tidigt" och då brukar jag känna att en timme till utan paus vore obra. Speeds däremot är ju ofta över efter tio minuter och då blir det mer naturligt att fylla på - totaltiden på sessionen blir inte speciellt mycket längre.

Länk till kommentar

Jag har frågat Myssion om detta tidigare och Macallan kan ju få svara också då..

Just att öka bord i SnG är jag lite försiktig med eftersom jag misstänker att man förlorar för mycket i värde när du kommer ITM på för många bord. I CG har du kanske "koncentationstoppar" när du har en bra hand på ett par bord samtidigt men att spela 8 bord och ligga HU på 3 och 2-3 till runt bubblan måste ju var otroligt mycket mer stressande än i början. Eller tycker du "ITMvariansen" blir så utspridd att det knappt händer?

(att missa 1-2 plac på ett par bord just bara för att de kommer samtidigt och man i princip inte hinner med att klicka måste väl ändå göra att man "backar lite", om det nu händer ?!)

men visst måste det ju också vara skillnad på att köra 8 st SnG i fullhand mot SH med tanke på ITMfrekvensen?

Det heter för övrigt Lagavulin, men Laphroaig smakar nästan bättre och är billigare.

och är nästan oumbärlig vid poker, tyvärr ;)

Länk till kommentar

Har insett att jag kanske borde köpa multi table helper, verkar ovärderligt om man vill börja multi-tabla hårt. Men på deras hemsida

verkar det på screenshotsen som om man inte kan välja mellan

regular och speed när man ska ha på auto-opener ?

Någon som använder programmet som man säga om dom fixat det

med dom nya patcharna eller om man får finna sig i att det blir blandat

med regulars?

Lägger min röst på Highland Park 18år i whisky-matchen :)

Länk till kommentar

Har insett att jag kanske borde köpa multi table helper, verkar ovärderligt om man vill börja multi-tabla hårt. Men på deras hemsida

med regulars?

Multitable helpers sng opener funktion är inte så stabil, jag har inte fått den att fungera..

Testa denna grymma SnGopener istället: http://www.sngopener.ath.cx/

Länk till kommentar

Fråga till er som multitablar: Själv smäller jag upp 4-6 SNGs till att börja med, men fyller sällan på om jag blir utslagen. Blir oftast så att jag spelar klart dom 6, tar en paus, och senare drar upp 6 till. Hur gör ni andra som multitablar? Drar ni upp fler bord direkt när ni åker?

Jaja, jag drar upp nya. Annars försvinner ju mycket med själva syftet att multitabla...

edit: Och en 17-årig Ardbeg slår allt

Länk till kommentar

med regulars?

Multitable helpers sng opener funktion är inte så stabil, jag har inte fått den att fungera..

Testa denna grymma SnGopener istället: http://www.sngopener.ath.cx/

sedär ja, så man måste alltså ha båda för att allt ska va prima.. trist

Länk till kommentar

Annars försvinner ju mycket med själva syftet att multitabla...

Varför då?

Om jag inte startar igång nya så spelar jag ju inte längre särskilt många turneringar per tidsenhet...

Nehe? Allt är ju relativt förståss. Men om man som jag börjar med sex stycken och vi räknar på 40 mins per SNG i snitt och 1h om man kommer top 2 så spelar vi ändå helt plötsligt fyra gånger mer per tidsenhet. Vilket jag absolut inte tycker tar bort mycket av syftet med multitabling.

Länk till kommentar

Jag måste vara den sämsta sng-multitabblaren i historien. Kan inte komma ihåg när jag kom ITM i 2 eller 3 om jag körde 3 eller 4 samtidigt. Det går bara inte alltså.

Som nyss. Körde 3 st sng-fr på Party. Bara $11 för att inte riskera för mycket (då det känns som jag är slagen i förväg). Anway, när det närmar sig 5-6 spelare på varje bord så .... upp som en sol och ner som en Cyntax.

Och vad händer då jag åkt ut på två av borden? Jo jag sopar hem 1'a plats på bordet som är kvar. Kan vi kalla detta Cyntaxsyndromet då?

Ska jag posta alla tre HH's för utvärdering? Vem orkar? (bara att ladda in dom i Po2 och köra en replay)

Varför kan jag inte multitabbla som alla andra?

/Cyntax

Länk till kommentar

Där jag tappade mest när jag började multitabla var just när det var ca 5-6 spelare kvar och blindsen är ungefär 50/100 eller 100/200 (party, regular, fr, 2k startmarker, blinds börjar på 20/40). Felet var att jag spelade "stressat" i det läget - jag inväntade helt enkelt inte bättre lägen utan pushade med alltför marginella händer. Upptäckte läckan dock och har täppt till den. Försök hitta din "läcka" själv först och främst (tror inte någon orkar replaya mer än en hel sng, om ens det).

Länk till kommentar

Där jag tappade mest när jag började multitabla var just när det var ca 5-6 spelare kvar och blindsen är ungefär 50/100 eller 100/200 (party, regular, fr, 2k startmarker, blinds börjar på 20/40). Felet var att jag spelade "stressat" i det läget - jag inväntade helt enkelt inte bättre lägen utan pushade med alltför marginella händer. Upptäckte läckan dock och har täppt till den. Försök hitta din "läcka" själv först och främst (tror inte någon orkar replaya mer än en hel sng, om ens det).
Jag tror också, som du säger, att folk börjar pusha med allt fler, och framförallt sämre händer, när dom multitablat SnG`s. Där brister det nog för många, när blinsden blir höga.
Länk till kommentar