Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta:

Jorå satt på 24h och lirade och nu fick jag inte ut HH så jag skissar upp hur det var.

Players:

Herfdgdt (EUR 500€ in seat 3)

MOTSTÅNDARE (EUR 400 in seat 4)

Fisken1979 (EUR 29.25 in seat 5)

HERO (EUR 500€ in seat 7)

BoZZco (EUR 30.00 in seat 8)

Satt vid ett 8manna bord 2/4NL

Dealer: pazzze

Small Blind: pettera (0.25)

Big Blind: yugge76 (0.50)

OpeningBetRound

HERO was dealt: 9h 9s

Fisken1979 fold

MOTTÅNDARE raises to 16

BoZZco Fold

pazzze fold

HERO calls

yugge76 Fold

Fisken1979 fold

Dealing Flop: [ 9c - 5h - 5c

(Pot =€34 )

Fisken1979 Check

MOTSTÅNDARE bet 24

HERO call

Turn

Borde jag slå om här?

Rätt säker på att han sitter på ett stort par men jag skulle ju gärna vilja ha hela hans stack. Ser ut som jag drar till färgen?

Dealing Turn: [ 9c - 5h - 5c - 7s

]

(Pot = €82)

Motsåndare bet 55€

HERO R-R 150€

Motsåndare folds

Avslutning

Ja omslaget kanske var i värsta laget, vad ska han syna med lixom? kanske borde gjort minimi raise och försökt få in allt på river? Eller skulle ni slagit om redan på flopp?

Gärna lite tankar om hur ni gör för att få honom kvar när ni sitter efter men ändå få in så mycket pengar som möjligt

* La till NLT - QoS *

Postad

Det var billiga blinder för att vara ett 2/4 bord... ;)

Jag hade förmodligen slagit om på floppen, har han t ex QQ och det kommer ett A på turn får du inte en krona till annars...

Postad

haha tusan också...nu blev man avslöjad :oops:

Jaja säg inte till nån att jag hänger på 0.25/0.5 borden bara.

Men hur brukar ni göra om mottåndaren inte är sådär jätte aggressiv låta han beta tills river och slå om då?

Gu har verkligen något i det du sägger illern. och han fortsätter nog syna ner en med QQ om det inte kommer nå mer scarecards på brädet.

Postad
ja tycker den mest intressanta spelstilen har fisken1979, först dubbelfoldar han preflop, sen checkar han floppen. snacka om trixigt lir. :P

Tror det kallar att "trappa" motståndaren.. när han sedan foldar turn och går all in på rivern så vet ingen om att han sitter på 55 förstår du väl :)

Postad

:lol::lol: ASGARVAR !!!

Förlåt Babyface10 !! jag är inte heller världens bästa på att lägga upp HH,men detta var fan det roligaste jag sett på forumet+ kommentarerna från andra.

Kanske lättroad idag jag vet inte...går nämligen hårt på morfintabletter pga diskbråck.