matte med slice Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Hand 3. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown BB (t3900) UTG (t1230) MP (t1325) Button (t2460) Hero (t4585) Preflop: Hero is SB with 8, 8. UTG calls t50, 1 fold, Button calls t50, Hero completes, BB checks. 88 i sb så jag tycker att jag kan vara med för att se om jag träffar set. Flop: (t200) 4, 3, 4(4 players) Hero Jaha, träffade inte set men floppen var väl inte helt tokig endå. Men vad göra? Citera
eurythmech Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Jag betar ut 200, vid omslag är det hemskt readberoende (så länge potten hamnar heads-up), utom mot shortstacken som jag alltid synar om det bara är han och jag. Vid en eller flera syn kan turn bli klurig. Men har jag fortfarande överparet så betar jag nog alltid turn. Med överkort på turn betar jag ofta om jag kan vika mot omslag. Citera
matte med slice Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Flop: (t200) 4, 3, 4(4 players) Hero checks, BB bets t150, UTG folds, Button folds, Hero ?? Jag körde inte på eurytmechs linje utan checkade istället vilket nu verkar ha satt mig inför ett svårare beslut än om jag hade bettat själv. Skall man hänga kvar eller ge upp slaget? Citera
vetgirig Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Flop: (t200) 4, 3, 4(4 players)Hero checks, BB bets t150, UTG folds, Button folds, Hero ?? Jag körde inte på eurytmechs linje utan checkade istället vilket nu verkar ha satt mig inför ett svårare beslut än om jag hade bettat själv. Skall man hänga kvar eller ge upp slaget? Med överpar till floppen så måste du beta ut för att se hur du ligger till. Att checkfolda är väldigt vekt. Citera
Cyntax Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Jag betar ut 200, vid omslag är det hemskt readberoende (så länge potten hamnar heads-up), utom mot shortstacken som jag alltid synar om det bara är han och jag.Vid en eller flera syn kan turn bli klurig. Men har jag fortfarande överparet så betar jag nog alltid turn. Med överkort på turn betar jag ofta om jag kan vika mot omslag. Gör du samma om turn skulle vara eller eller annat ? Citera
eurythmech Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Jag betar ut 200, vid omslag är det hemskt readberoende (så länge potten hamnar heads-up), utom mot shortstacken som jag alltid synar om det bara är han och jag.Vid en eller flera syn kan turn bli klurig. Men har jag fortfarande överparet så betar jag nog alltid turn. Med överkort på turn betar jag ofta om jag kan vika mot omslag. Gör du samma om turn skulle vara eller eller annat ? Antagligen inte mot > 1 motståndare. Citera
matte med slice Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Jag är rädd för att jag var väldigt vek i den här handen. Jag folda. Och det beror nog på att jag checka istället för att betta ut på flopp som ni säger. Det gjorde nog att jag förlorade chansen att ta kommandot i potten, nu känndes det som jag hammna i underläge och jag gillade det inte och gav upp. Jag betar ut 200, vid omslag är det hemskt readberoende (så länge potten hamnar heads-up), utom mot shortstacken som jag alltid synar om det bara är han och jag.Vid en eller flera syn kan turn bli klurig. Men har jag fortfarande överparet så betar jag nog alltid turn. Med överkort på turn betar jag ofta om jag kan vika mot omslag. Hur stor syn tar du från honom, all-in från hans sida? Citera
eurythmech Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Jag tror inte det är något vel i att lägga sig när du väl har checkat, och han betat. Synar du har du så liten aning om vart du står ändå, och du är ur position. Mot shortien synar jag all-in, ja. Citera
Recommended Posts