AutoExec Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Jag spelade rätt nyligen en hand som i efterhand fick mig att fundera över om jag verkligen spelade den rätt. Spelet är NLT i en MTT med ~120 deltagare, handen utspelar sig när det är 35 spelare kvar i turneringen. ITM börjar vid 15 och snittstacken ligger på ~5000. Jag tror mig ha en tämligen tight image, jag har suttit vid bordet ett bra tag och har tagit hem en bra del av de händer som jag varit involverad i. De händer som har gått till rivern och blivit synade har varit händer som AK (som träffar K på flopp), 2tp och en triss. Jag har inte sett JEZZEJAMEZ kort från någon av händerna han har bettat iom. att han gärna ställer pre-flop och han har inte suttit vid något bord jag varit på tidigare, men jag tror att han är en kompetent spelare på den här nivån. Patrik69 har synat ett par händer på raken och det känns som om att han letar efter en flop där han kan trycka in degen och försöka dubbla/trippla. Hand #96533605 vid bordet: Lunchlådan Startad: Thu Sep 07 13:53:11 2006 poketz sitter på plats 1 med 10630.00 massetriss sitter på plats 2 med 3590.00 hankdatank sitter på plats 4 med 4810.00 patrik69 sitter på plats 5 med 4621.00 SubZeroX sitter på plats 6 med 5355.00 JEZZEJAMEZ sitter på plats 7 med 7921.00 jugga74 sitter på plats 8 med 2544.00 HERO sitter på plats 9 med 6573.00 poketz satsar s mörken 300.00 HERO satsar l mörken 150.00 HERO: Pre-flop: massetriss: Lägger mig hankdatank: Syna 300.00 patrik69: Syna 300.00 SubZeroX: Lägger mig JEZZEJAMEZ: Syna 300.00 jugga74: Syna 300.00 Unstable: Syna 300.00 (är det rätt att bara syna? Fold känns fel iom. att det är många som har limpat) poketz: Passa Flop: Unstable: Satsa 1500.00 (Floppar stegen och bestämmer mig för att betta just under potten). poketz: Lägger mig hankdatank: Lägger mig patrik69: Syna 1500.00 JEZZEJAMEZ: All in (väldigt osäker på vad han kan ha i det här läget, jag räknar bort AhKh,AhQh,QQ+ eftersom jag tror att han varit all-in pre med dem händerna). jugga74: Lägger mig Unstable: All in patrik69: All in Eftersom JEZZEJAMEZ täcker mig, är det värt att riskera stacken just nu? Om jag lagt mig skulle jag fortfarande haft 4000 marker kvar och ligga just under snittstacken. Preflop kändes handen fel att kasta och utan bättre vetande har jag svårt att kasta den nu också. Citera
vetgirig Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Ja det är rätt och syna preflopp pga pottoddsen. Ja det är rätt och syna för du bör leda stort och har chansen att trippla upp din stack. Du har nötterna i denna situation - dvs du leder. Det du kan vara upp mot borde vara färgdrag, triss/överpar och kanske någon sitter på OESD med DT. Det värsta vore om någon sitter på 9hTh och drar mot färgen + straight flush och har en freeroll mot dig. Men det kan du inte tro i detta läget. Citera
Timmi Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 synen preflop är ok, bra possition och pottodds för att träffa just en sån hand som du gör?! Asso du kan ju inte folda när du floppar nötter! Fold finns om du t.ex hade floppat suckerstege JQK då kanske fold finns på kartan, spela för att vinna Citera
Sansrom Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Förstår jag dig rätt om du frågar om du ska folda nötterna? Risken att han frirullar dig med färgdraget är inte i närheten så stor som att du leder här, det måste du förstå. Och att skydda din stack finns inte i det här läget. Möjligtvis om du är chiptvåa och chipettan går all-in på bubblan i en satellit och du kan folda dig till en plats med 99% säkerhet, men då hade du ju inte hamnat i den här situationen överhuvudtaget. Citera
Djens Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Men ... Herregud. Sluta spela poker, omedelbart, gör nåt du e bättr epå om du ens frågar det här! Citera
AutoExec Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Postad 7 September , 2006 Förstår jag dig rätt om du frågar om du ska folda nötterna? Jag har ingen tanke på att folda nötterna, vilket jag inte gjorde heller. Frågan i stort var om det var värt att dels syna från SB istället för att betta, samt ta en ~60/40 chans (mot en ev. triss/flush-drag) på att trippla/åka ut. Frågan verkar ju vara ganska glasklart besvarad dock. Citera
Skumdum Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Det du möjligen kan förbättra är din förmåga att förutse vilka kort som kommer att komma. Då slipper du posta badbeat-historier i fortsättningen. Citera
Recommended Posts