Gå till innehåll

Norrman SNGAR - Tiltade bort 200 på party poker!


norrman82

Recommended Posts

Norrman goes semi pro!

 

Har ett arbete där jag typ kan tjäna / arbeta det jag vill per månad. Problemet är att man får ta de tider som finns. Och det kan innebära att man blir väldigt slutkörd. Fördelen är att det hittils funnits många arbetstillfällen.

 

Nu skall jag försöka begränsa arbetstiden lite efter pokerns inkomst. Dvs, vinner jag mycket på poker jobbar jag mindre. Vinner jag lite, jobbar jag mer.

 

Mina fasta avgifter per månad är ca 5500-6000 kr.

Minst detta belopp skall täckas av arbete!

 

Bakgrund:

Har spelat en del seriös poker nu i ca 10 månader. Jag blir bättre och bättre.

 

Har tagit ut över 10K dollar under den här tiden. Problemet är just att jag hela tiden haft lite extra utgifter som pokern fått täcka.

 

Nu hoppas jag kunna bygga en rulle, och sedan hålla den utan att ta ut pengar från den annat än det som är planerat.

 

Spel:

Har spelat väldigt mycket FL. Men jag orkar inte lira det mer. Anledningarna är många, men några av de mer viktiga är:

 

:arrow: Jag respekterar inte limitar under 1/2FL. Och spelar jag över 1/2 så har jag ingen rulle så jag skulle gula.

 

:arrow: Utdragningar. Om jag vinner på bra ett tag, så kan jag lika gärna bli förbannad och förlora allt mycket snabbt. Jag borde spela NL istället. Men jag inser att jag inte har rulle för det just nu. Sng är mycket bättre alternativ!

 

Jag väljer därför att spela in Cryptos månadsbonusar ( Will hill och interpoker. Sunpoker stackar jag bara för tillfället ). Men annars spelar jag bara SNG på pokerstars.

 

 

Rulle Krav:

 

 

:arrow:SNG

30 - 50 inköp. Skottar ibland.

 

 

 

Har haft dagböcker tidigare, men nu skall jag försöka uppdatera med bättre information, samt slänga in lite HHs då de dyker upp. Då jag spelar FL känns det inte intressant med HH´s eftersom spelet alltid blir samma sak.

 

Kommer räkna min bankrulle från 400 Dollar. Har mer, men det får vara säkerhetspengar.

 

 

Bankrulle start:

USD 400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 206
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vill inte vara tråkig eller elak nu, men räcker det inte att använda någon av de 2-3 andra nystarts-dagböckerna alt. någon av de andra redan skapade dagböckerna?

Det börjar bli lite inflation nu. Starta en blogg på exempelvis Blogspot istället.

 

I och med att han till viss del ändrar upplägg så kan det ju vara skönt att starta upp en ny och fräsh dagbok. Eller så vill han helt enkelt komma ikapp DaPine som har haft runt 8 st :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jagar helt klart dapine!!!!!!!!!!

 

 

Nej, men det är sant att det skapas för många dagböcker.

 

O andra sidan är det skönare för en själv tycker jag med en ny då man ändrar förutsättningar etc.

 

Skulle vara bra om man kunde ta bort egna startade trådar dock. Men denna gng bad jag moderatorn ta bort den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nivå: 0.5/1 FL

Antal Spelade Händer: 3075

Antal BB / 100 : 3.84

------------------------------------

Resultat: + $119

 

VPIP: 43%

 

Bonus: 0

--------------------------------------

Bankrulle: $434

 

 

Liten idiot session. Måste lära mig en sak vad gäller low limit shorthand. Och det är att inte bygga potter. För idioterna kan inte släppa annars. De synar ner hela vägen.

 

Den här ggn räddade jag situationen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nivå: 0.5/1 FL

Antal Spelade Händer: 3156

Antal BB / 100 : 4,21

------------------------------------

Resultat: + $134

 

VPIP: 43%

 

Bonus: 0

--------------------------------------

Bankrulle: $449

 

 

Körde lite till. Tror detta får räcka för ikväll. Om 40 min börjar en 15K frirulle på prima. Skall testa lyckan där.

 

Svårt att inte spela på dem kommande 40min. Och skall upp o jobba i morgon så det får bli att chansa.

 

Kanske bäst att inte lira. För jag vaknade upp i morse med ångest. Drömde att jag spelat en tilt session innan jag somna. Men det hade jag inte. Så jag torkade svetten ur pannan och skattade mig lycklig över att jag hade alla pengar kvar.

 

Skall räkna på leader boarden i morgon samt kolla hur mycket man skulle få därifrån om man rakade ca 10-20K händer per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, inga fler morgon sessioner på prima:)

 

Då det är så få bord så spelar folk alla händer och man vinner bara inte.

Backade ca 30 dollar .

 

 

Vill verkligen ha bananer på party så man kunde spela där sedan. Jag gillar inte att det finns så enormt dåligt med bord på prima dagtid.

 

Skall iväg till jobbet snart och komma hem vid 17. Då finns det iaf lite bord. Urk orkar inte jobba!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tillfället så oroar jag mig inte över siffrorna eftersom jag inte kommer spela CG annat än då jag jagar bonus. Och det som då räknas är att att jag inte förlorar mer än bonusen ger:)

 

Nej, men seriöst så känns det som att jag måste spela på det sätt jag vinner på. Alltid då jag försöker anpassa mitt spel efter en viss procent i poker tracker så förlorar jag. Vet inte varför , men det har blivit så.

 

Jag försvarar inte att jag spelar som jag gör. Om det nu är fel att spela så. Men jag kan bara inte spela bättre än så här.

 

Jag får helt enkelt försöka bli bättre eftersom. Vi får väl se hur det hela slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär!

 

Följde ruterkungs råd nu och tightade, och aggra!

 

Följd.... - 50 usd!

 

alltid samma sak på prima .5/1!

 

Ingen respekt för raise i tidig pos. Raisar jag får jag typ 4 syn. Callar jag, får jag typ max 1 syn. Det är fan så att BB lägger sig då.

 

Aja. Less just nu då det är på detta sättet. Ser fram emot SNG!

 

Sen är det en person jag hatar där.. Toiletman!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följde ruterkungs råd nu och tightade, och aggra!

 

Följd.... - 50 usd!

 

alltid samma sak på prima .5/1!

 

Ingen respekt för raise i tidig pos. Raisar jag får jag typ 4 syn. Callar jag, får jag typ max 1 syn. Det är fan så att BB lägger sig då.

 

Om det inte vore för att jag tycker du är :heart: snäll :heart: så hade jag förmodligen kommit med en dryg kommentar nu som exempelvis: "Spela högre stakes istället så att folk respekterar dina raises, man vinner ju mer mot kompetent motstånd, bla bla bla".

 

Men nu tänker jag inte vara dryg utan istället råda dig att börja med SNG's med en gång eftersom FL är århundradets tiltspel!

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...