norrman82 Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Norrman goes semi pro! Har ett arbete där jag typ kan tjäna / arbeta det jag vill per månad. Problemet är att man får ta de tider som finns. Och det kan innebära att man blir väldigt slutkörd. Fördelen är att det hittils funnits många arbetstillfällen. Nu skall jag försöka begränsa arbetstiden lite efter pokerns inkomst. Dvs, vinner jag mycket på poker jobbar jag mindre. Vinner jag lite, jobbar jag mer. Mina fasta avgifter per månad är ca 5500-6000 kr. Minst detta belopp skall täckas av arbete! Bakgrund: Har spelat en del seriös poker nu i ca 10 månader. Jag blir bättre och bättre. Har tagit ut över 10K dollar under den här tiden. Problemet är just att jag hela tiden haft lite extra utgifter som pokern fått täcka. Nu hoppas jag kunna bygga en rulle, och sedan hålla den utan att ta ut pengar från den annat än det som är planerat. Spel: Har spelat väldigt mycket FL. Men jag orkar inte lira det mer. Anledningarna är många, men några av de mer viktiga är: Jag respekterar inte limitar under 1/2FL. Och spelar jag över 1/2 så har jag ingen rulle så jag skulle gula. Utdragningar. Om jag vinner på bra ett tag, så kan jag lika gärna bli förbannad och förlora allt mycket snabbt. Jag borde spela NL istället. Men jag inser att jag inte har rulle för det just nu. Sng är mycket bättre alternativ! Jag väljer därför att spela in Cryptos månadsbonusar ( Will hill och interpoker. Sunpoker stackar jag bara för tillfället ). Men annars spelar jag bara SNG på pokerstars. Rulle Krav: SNG 30 - 50 inköp. Skottar ibland. Har haft dagböcker tidigare, men nu skall jag försöka uppdatera med bättre information, samt slänga in lite HHs då de dyker upp. Då jag spelar FL känns det inte intressant med HH´s eftersom spelet alltid blir samma sak. Kommer räkna min bankrulle från 400 Dollar. Har mer, men det får vara säkerhetspengar. Bankrulle start: USD 400 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2006 Presenterar nu direkt all statitik i min pokertracker databas sedan nystarten! Nivå: 0.5/1 FL Antal Spelade Händer: 2316 Antal BB / 100 : 5.15 ------------------------------------ Resultat: + $123 VPIP: 34% Bonus: 0 -------------------------------------- Bankrulle: $433 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2006 Någon som räknat på om leaderboarden på pokertime ( utan bonusen eftersom jag redan gjort den ) kan vara värd att köra mot då man spelar SNG? Har också rakeback. Får räkna på det själv annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Jag vill oxå va proffs! GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
StarfiGhtr Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Jag vill inte vara tråkig eller elak nu, men räcker det inte att använda någon av de 2-3 andra nystarts-dagböckerna alt. någon av de andra redan skapade dagböckerna? Det börjar bli lite inflation nu. Starta en blogg på exempelvis Blogspot istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Jag vill inte vara tråkig eller elak nu, men räcker det inte att använda någon av de 2-3 andra nystarts-dagböckerna alt. någon av de andra redan skapade dagböckerna?Det börjar bli lite inflation nu. Starta en blogg på exempelvis Blogspot istället. I och med att han till viss del ändrar upplägg så kan det ju vara skönt att starta upp en ny och fräsh dagbok. Eller så vill han helt enkelt komma ikapp DaPine som har haft runt 8 st Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2006 Jag jagar helt klart dapine!!!!!!!!!! Nej, men det är sant att det skapas för många dagböcker. O andra sidan är det skönare för en själv tycker jag med en ny då man ändrar förutsättningar etc. Skulle vara bra om man kunde ta bort egna startade trådar dock. Men denna gng bad jag moderatorn ta bort den gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2006 Nivå: 0.5/1 FL Antal Spelade Händer: 3075 Antal BB / 100 : 3.84 ------------------------------------ Resultat: + $119 VPIP: 43% Bonus: 0 -------------------------------------- Bankrulle: $434 Liten idiot session. Måste lära mig en sak vad gäller low limit shorthand. Och det är att inte bygga potter. För idioterna kan inte släppa annars. De synar ner hela vägen. Den här ggn räddade jag situationen dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2006 Nivå: 0.5/1 FL Antal Spelade Händer: 3156 Antal BB / 100 : 4,21 ------------------------------------ Resultat: + $134 VPIP: 43% Bonus: 0 -------------------------------------- Bankrulle: $449 Körde lite till. Tror detta får räcka för ikväll. Om 40 min börjar en 15K frirulle på prima. Skall testa lyckan där. Svårt att inte spela på dem kommande 40min. Och skall upp o jobba i morgon så det får bli att chansa. Kanske bäst att inte lira. För jag vaknade upp i morse med ångest. Drömde att jag spelat en tilt session innan jag somna. Men det hade jag inte. Så jag torkade svetten ur pannan och skattade mig lycklig över att jag hade alla pengar kvar. Skall räkna på leader boarden i morgon samt kolla hur mycket man skulle få därifrån om man rakade ca 10-20K händer per månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stoffe83 Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 [Om 40 min börjar en 15K frirulle på prima. Skall testa lyckan där. Sånt måste du juh skriva lite tidigare så man inte missar det Lycka till nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Jag bara undra: Är du pokerproffs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 är inte alla på dessa nivåer proffs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Dagsresultat 060906 Nivå: FL 0.5/1 Spel: Dagsresultat: $86.18 Totalt September: $134 Bankrulle: $449 Bonusar: 0 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Ok, inga fler morgon sessioner på prima:) Då det är så få bord så spelar folk alla händer och man vinner bara inte. Backade ca 30 dollar . Vill verkligen ha bananer på party så man kunde spela där sedan. Jag gillar inte att det finns så enormt dåligt med bord på prima dagtid. Skall iväg till jobbet snart och komma hem vid 17. Då finns det iaf lite bord. Urk orkar inte jobba! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Den här hade man missat helt, ska bli roligt som vanligt att följa Sen det där med att starta ny dagbok är helt rätt, tycker jag allafall Ne men det är ju skönt att lägga allt bakom sig ibland.. GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Rent spontant känns det som du spelar som du gjorde innan, dvs löspassivt. Hur kan du ha VP$IP ~36 och PFR på endast ~16? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 För tillfället så oroar jag mig inte över siffrorna eftersom jag inte kommer spela CG annat än då jag jagar bonus. Och det som då räknas är att att jag inte förlorar mer än bonusen ger:) Nej, men seriöst så känns det som att jag måste spela på det sätt jag vinner på. Alltid då jag försöker anpassa mitt spel efter en viss procent i poker tracker så förlorar jag. Vet inte varför , men det har blivit så. Jag försvarar inte att jag spelar som jag gör. Om det nu är fel att spela så. Men jag kan bara inte spela bättre än så här. Jag får helt enkelt försöka bli bättre eftersom. Vi får väl se hur det hela slutar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Vill du vara med och lira på prima med oss nu? Det är jag, aos, miami och mogge just nu. Bord: Pokerforums fiskar Pass: slaska Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Och med tanke på att man är lös passiv, här är dagens resultat:) VPIP: 52% PFR: 13% Antal spelade händer: 604 st Resultat: + $14 Totalt September: + $146 Bonus : +100 Bankrulle : 555 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 haha Jag är ju ute efter att bygga min rulle, inte ge den till er:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 haha Jag är ju ute efter att bygga min rulle, inte ge den till er:) Det är nog lungt, vi är värdelösa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Rullen ökade iaf 15 dollar tack vare spel hos er:) MIN STATS : VPIP 35% , PFR 60% BRODERN: VPIP 72% , PFR 66% KID STHLM: VPIP 42%, PFR 42% SANTA: 47%, 60% THE GRINDER: 63%, 31% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Rullen ökade iaf 15 dollar tack vare spel hos er:) MIN STATS : VPIP 35% , PFR 60% BRODERN: VPIP 72% , PFR 66% KID STHLM: VPIP 42%, PFR 42% SANTA: 47%, 60% THE GRINDER: 63%, 31% Yes, jag är mest fisk, jag vann! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrman82 Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Sådär! Följde ruterkungs råd nu och tightade, och aggra! Följd.... - 50 usd! alltid samma sak på prima .5/1! Ingen respekt för raise i tidig pos. Raisar jag får jag typ 4 syn. Callar jag, får jag typ max 1 syn. Det är fan så att BB lägger sig då. Aja. Less just nu då det är på detta sättet. Ser fram emot SNG! Sen är det en person jag hatar där.. Toiletman! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Följde ruterkungs råd nu och tightade, och aggra! Följd.... - 50 usd! alltid samma sak på prima .5/1! Ingen respekt för raise i tidig pos. Raisar jag får jag typ 4 syn. Callar jag, får jag typ max 1 syn. Det är fan så att BB lägger sig då. Om det inte vore för att jag tycker du är snäll så hade jag förmodligen kommit med en dryg kommentar nu som exempelvis: "Spela högre stakes istället så att folk respekterar dina raises, man vinner ju mer mot kompetent motstånd, bla bla bla". Men nu tänker jag inte vara dryg utan istället råda dig att börja med SNG's med en gång eftersom FL är århundradets tiltspel! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts