Gå till innehåll

NLT - 2 par på turn, vad göra? Djupa Stackar.

Recommended Posts

Postad

- semufk sitting in seat 1 with $19.70

- AnjoRush sitting in seat 2 with $19.70 [Dealer]

- beIgarath sitting in seat 3 with $13.48

- AkimP sitting in seat 4 with $45.95

- OnepocketK sitting in seat 5 with $38.38

- maltwhisky sitting in seat 6 with $33.55

beIgarath posted the small blind - $0.10

AkimP posted the big blind - $0.20

Fi i denna hand ser väldigt mycket händer, men hanterar det bra också. Är ganska passiv Preflop, med det menar jag att han synar många händer men raisar inte så ofta. Postflop är han genast mycket aggressivare, kan bluffa samt beta på drag. Skulle anse honom som ganska duktig på denna nivå. Iofs säger ju inte det så mycket.

Min image runt bordet borde vara ganska aggresiv. Jag höjer mycket händer ur alla positioner och är inte rädd att för att få in pengarna i mitten. Fast det gäller inte händer som denna. Sitter på BB med A8o och Checkar.

** Dealing card to AkimP: Ace of Hearts, 8 of Spades

OnepocketK called - $0.20

maltwhisky folded

semufk called - $0.20

AnjoRush called - $0.20

beIgarath folded

AkimP checked

Pot: ~0,8

** Dealing the flop: 7 of Clubs, Ace of Diamonds, 10 of Hearts

AkimP checked

OnepocketK bet - $1.00

semufk folded

AnjoRush folded

AkimP called - $1.00

Pot: ~3

Floppar ett par i A på en ganska farlig bräda då 2 st limpat in, väljer att ta det försiktigt och enbart check-syna. Här kanske jag gör första felet? Ska jag istället beta ut? Fi betar strax över pott och jag synar. Jag gör så för att jag vill hålla potten nere samt att han har position på mig.

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

Här får jag alltså 2 par, hur ska jag gå vidare?

Postad

För det första måste jag säga att jag verkligen inte tycker brädan är farlig, i varje fall inte på flop.

Jag tycker inte det är något fel med din checksyn på flop även om man som standard självklart leder ut här. På turn måste vi tro att vi leder och jag tycker att checkraise är ett bra move här. Du har underrepresenterat din hand som dessutom har förbättrats och det är dags att ta kommandot. Eftersom ni har så djupa stackar finns det bra utrymme för c/r och jag tror du lätt kan få syn av sämre händer. Bettar han ut 2-3$ så raisa honom till 8-10.

Får du i detta läge omslag igen blir situationen väldigt readberoende men lägre tvåpar eller par+drag känns som troliga händer att göra ett sådant move så jag hade nog ganska sällan hittat folden. Det beror också mycket på om Fi brukar höja eller limpa sina 77, 1010 och A10 från den positionen. Har han träffat stegen är det tuff luck.

Synar han bara så betta ca 12-16$ för värde beroende på riverkort. Check-syn om det är ett riktigt scarecard och kan även vara bra för att inducera bluff/bet.