Cyntax Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Detta är en 6max/sng på Partypoker. Alla är lösa och ser billiga floppar med det mesta. Slowplay är mer regel än undantag. (Kaz hade AA en gång som han check/synade hela vägen. Flop Axx, x, A.) Level:1 Blinds(20/40) Seat 1 is the button Seat 5: johns999666 ( $2053 ) Seat 2: JuniorBot ( $1970 ) Seat 1: Kazman888 ( $4529 ) Seat 4: liveband ( $1733 ) Seat 6: SaintWiper ( $1715 ) ** Dealing down cards ** Dealt to JuniorBot johns999666 calls [40]. SaintWiper calls [40]. Kazman888 calls [40]. JuniorBot calls [20]. <- Foldar ni redan här? liveband checks. ** Dealing Flop ** JuniorBot checks. liveband checks. johns999666 checks. SaintWiper bets [65]. Kazman888 calls [65]. JuniorBot ???<- I potten ligger 330 nu, kostar 65 att vara med. Mellanparet. Stannar vi i familjepotten och kikar på turn? Citera
Joey Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Jag skulle lagt mig innan floppen. Om man lägger bort skitkort direkt så slipper man många jobbiga beslut. Citera
AAisking Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Bästa spelet är att lägga handen preflop. Citera
PaleRider Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Antingen raisar du preflop och matar på på floppen (om du fick max två syn) oavsett, eller så lägger du dig innan floppen. Är folk så synvilliga som du säger slänger du skräpet preflop. EDIT: Missade att vår hjälte satt i SB - ignorera det som står ovan tack. Citera
Cyntax Postad 5 September , 2006 Författare Rapport Postad 5 September , 2006 Antingen raisar du preflop och matar på på floppen (om du fick max två syn) oavsett, eller så lägger du dig innan floppen. Är folk så synvilliga som du säger slänger du skräpet preflop.Du har rätt. Men vad gör du om du suttit på BB och fått se floppen gratis? Citera
Baloos Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Du har kanske 6 outs med lite r/r men en del kan vara skitiga och det kommer kosta dig rätt mycket ur position att ta reda på det. Med position kan jag syna eller slå upp efter situation. Citera
PaleRider Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Missade faktiskt att du var SB . Så synen finns där baserat på potoddsen (eller raise om man är sån). Ska du gå vidare med handen bör du beta ut själv snarare än att checksyna. Att checksyna mellanpar med svag kicker är en läcka i längden. Det kostar inte mycket här och nu, men många bäckar små blir till en stor å. Är du lagd åt aggro-hållet kan du raisa för att representera en triss eller överpar, men då bör du ha starka skäl att tro att de andra lägger sig. Citera
Myssion Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Antingen raisar du preflop och matar på på floppen (om du fick max två syn) oavsett ? Citera
Joey Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Antingen raisar du preflop och matar på på floppen (om du fick max två syn) oavsett, eller så lägger du dig innan floppen. Är folk så synvilliga som du säger slänger du skräpet preflop. Du har rätt. Men vad gör du om du suttit på BB och fått se floppen gratis? Checkfold. Citera
Cyntax Postad 5 September , 2006 Författare Rapport Postad 5 September , 2006 Antingen raisar du preflop och matar på på floppen (om du fick max två syn) oavsett, eller så lägger du dig innan floppen. Är folk så synvilliga som du säger slänger du skräpet preflop. Du har rätt. Men vad gör du om du suttit på BB och fått se floppen gratis? Checkfold. Vi har pottodds, mellanparet, runner-runner-flush, implicita odds (ännu tidigt i turneringen och jag räknar med att det är mycket dårar). Man kanske också skall tillägga att det är $11/sng, vilket gör det hela mer dårtätt s.a.s. Kan avslöja att det kom 7'a på turn och 7'a på rivern. Potten blev stor då två spelade slogs om potten efter rivern. Minns inte exakt vad dom hade, men min kåk var värst. Citera
Myssion Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 ? ? Tycker knappast det är läge att höja pre med den här handen och än mindre blåsa på postflop ur position. Alla är lösa Citera
PaleRider Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Tycker knappast det är läge att höja pre med den här handen och än mindre blåsa på postflop ur position. Trodde som sagt att vi satt på knappen vid mitt första inlägg. My bad. Citera
Myssion Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Tycker knappast det är läge att höja pre med den här handen och än mindre blåsa på postflop ur position. Trodde som sagt att vi satt på knappen vid mitt första inlägg. My bad. Ok, då är jag med. Håller även med om att den linjen är bättre än syn isåfall. Citera
eurythmech Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Självfallet kan vi inte syna med andraparet utan kicker... Citera
Recommended Posts