Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjabba!

Har spelat poker ett tag utan någon särskild disiplin, bara lallat runt och spelat det som kännts roligast för tillfället, tänkte satsa på cashtables nu.

Min bankrulle är uppspelad på lånade pengar (som jag betalat tillbaka för längesedan), så det är inte så att jag står och faller med pokern utan ser det mest som en kul grej och en chans att slippa jobba i framtiden.

Spelar 0,25/0,50 på PokerStars, en nivå jag spelat på några dagar med fina gröna siffror. Jag försöker spela efter "No limit Hold 'em -Theory and Practice(Sklansky/Miller)", men känner att det finns så otroligt mycket att lära sig om det här spelet, så hoppas givitvis på en massa hjälp och feedback på de händer jag postar.

Postad

Kunde jag fått ur mer slantar här?

Dealt to panther14 [K :diamond: K :spade: ]

sweetzone: folds

TeamSpy: folds

Scarer: folds

gambler2513: calls $0.50

panther14: raises $1.50 to $2 <- raisar alltid 4xBB oavsett limpers (dåligt?)

letitrideber: folds

gambler2513: calls $1.50

*** FLOP *** [5 :diamond: 7 :club: K :club: ]

panther14: bets $2.50 <- drar ut ett litet kontabet, räknar inte med syn men man kan ju hoppas.

gambler2513: calls $2.50

*** TURN *** [5 :diamond: 7 :club: K :club: ] [7 :diamond: ]

panther14: checks <- bara 77 slår mig, vill inducera en bluff. Skulle jag fortsätta beta istället?

gambler2513: checks

*** RIVER *** [5 :diamond: 7 :club: K :club: 7 :diamond: ] [5 :club: ]

panther14: checks <- ligger färg ute nu, och den är ju ganska trolig eftersom han checkade turnen, jag checkar och inväntar hans valuebet.. ser ingen mening att beta ut här.

gambler2513: bets $4.50

panther14: raises $39.75 to $44.25 and is all-in <- vill få det hela att se lite fiskigt/bluffigt ut... kanske ingen bra ide?

gambler2513: folds

panther14 collected $17.60 from pot

Grabben sa satt han satt med flushen..

Postad
Kunde jag fått ur mer slantar här?

Dealt to panther14 [K :diamond: K :spade: ]

sweetzone: folds

TeamSpy: folds

Scarer: folds

gambler2513: calls $0.50

panther14: raises $1.50 to $2 <- raisar alltid 4xBB oavsett limpers (dåligt?)

letitrideber: folds

gambler2513: calls $1.50

*** FLOP *** [5 :diamond: 7 :club: K :club: ]

panther14: bets $2.50 <- drar ut ett litet kontabet, räknar inte med syn men man kan ju hoppas.

gambler2513: calls $2.50

*** TURN *** [5 :diamond: 7 :club: K :club: ] [7 :diamond: ]

panther14: checks <- bara 77 slår mig, vill inducera en bluff. Skulle jag fortsätta beta istället?

gambler2513: checks

*** RIVER *** [5 :diamond: 7 :club: K :club: 7 :diamond: ] [5 :club: ]

panther14: checks <- ligger färg ute nu, och den är ju ganska trolig eftersom han checkade turnen, jag checkar och inväntar hans valuebet.. ser ingen mening att beta ut här.

gambler2513: bets $4.50

panther14: raises $39.75 to $44.25 and is all-in <- vill få det hela att se lite fiskigt/bluffigt ut... kanske ingen bra ide?

gambler2513: folds

panther14 collected $17.60 from pot

Grabben sa satt han satt med flushen..

preflopp så e det dåligt att alltid betta 4 grr BB oavsett limpers.. lägga på 1 BB per limpare kanske kan vara en tumregel.

flopp är nog bet 1/2 pott - pott bra.

turn eftersom han synade på flopp så är han nog villig att syna på turn oxå.. så halvpott här är nog ok.

river så brukar jag kunna göra oxå men då har jag oftast betat alla gatorna och dom synar då och då.. men som sagt i de allra flesta fall där en kille sätter flushen på rivern där synar han nog dig all in. Så jag tror inte grabben hade flush.

Lycka till med dagboken!