Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har haft väldigt mkt oflyt med floppade 2par, så blandade känslor.

Giller 79s + har position så väljer att syna och pricka hårt och ta ex QQ-AA eller liknande.

Men hur ska man göra på turn? är det en enkel ställning?

Samt floppen, är re raisen för stor? Farlig bräda, så bättre att slå hårt?

Texas Hold'em $1-$1 NL (Real Money), #949,415,967

Table Van Nuys, 4 Sep 2006 6:30 AM ET

Seat 1: LUCKYBAY ($128.85 in chips)

Seat 2: Frosty 1x ($19 in chips)

Seat 3: HERO ($97 in chips)

Seat 4: monsterflop3 ($93 in chips)

Seat 5: xLauritox ($70.50 in chips)

Seat 6: gordon67 ($99.50 in chips)

Seat 7: Vandret ($97 in chips)

Seat 8: privko ($102.20 in chips)

Seat 10: bangyao0 ($121.40 in chips)

ANTES/BLINDS

xLauritox posts blind ($0.50), gordon67 posts blind ($1).

HERO [ 7D,9D ]

PRE-FLOP

Vandret folds, privko bets $3.20, bangyao0 folds, LUCKYBAY folds, Frosty 1x folds, HERO calls $3.20, monsterflop3 folds, xLauritox calls $2.70, gordon67 folds.

FLOP [board cards 7C,3S,9S ]

xLauritox bets $2, privko bets $9, HERO bets $25, xLauritox calls $23, privko folds.

TURN [board cards 7C,3S,9S,10H ]

xLauritox checks, HERO ??

* RP /bzkt *

Postad
Beta pot alt under for att se var du ligger. Checka ar uteslutet.

tack för svaret!

Om jag bettar strax under pott är han istortsett så FOLD finns aldrig på kartan om han går all in sen?

Så alt. bet ca 80-100% pott eller allin?

Sitter han på flushen?

Postad
Beta pot alt under for att se var du ligger. Checka ar uteslutet.

Betta pott för att se hur vi ligger till? Antar att vi foldar mot omslag isåfall... :roll:

Sitter han på flushen?

Nej

Vad får dig att tro det ? ;) Hur ska jag spela den då enligt dig?

Postad

Betta pott för att se hur vi ligger till? Antar att vi foldar mot omslag isåfall... :roll:

Beror pa read.

Men varför folda på turn om jag får omslag? killen har knappt ngr $ kvar om jag bettar pott

?

Postad

Beror pa read.

Men varför folda på turn om jag får omslag? killen har knappt ngr $ kvar om jag bettar pott

?

Ok, missade stacken. Nej, da foldar vi inte pa omslag.

Postad

Jennez: I position tycker jag att check nästan alltid är ett hett alternativ när man annars planerar att bet-folda. Visst, ibland ger man ett free card till ett drag som annars hade foldat men å andra sidan skyddar man sin stack och kan få ut bluffar av missade drag. Att bet-folda t ex den här brädan är katastrof.

Vad man gör på turn beror mycket på vem man är uppe mot. Mot många personer hade jag bara blundat och tryckt medan jag mot vissa spelare skulle checka och folda om :spade: kom och även ibland annars.

Att han inte har färgen borde även du kunna lista ut. Ta en titt på brädan igen...

PS: Om enda anledningen till att spela handen är för att träffa stål foldar jag nog pre-flop. Tror du däremot att du kan spela ut honom på vissa floppar eller att han "alltid" har AA/KK efter det här raiset och stackar av för det mesta är det ok att syna, framförallt om blindsen har en tendens att följa med.

Postad
Jennez: I position tycker jag att check nästan alltid är ett hett alternativ när man annars planerar att bet-folda. Visst, ibland ger man ett free card till ett drag som annars hade foldat men å andra sidan skyddar man sin stack och kan få ut bluffar av missade drag. Att bet-folda t ex den här brädan är katastrof.

Vad man gör på turn beror mycket på vem man är uppe mot. Mot många personer hade jag bara blundat och tryckt medan jag mot vissa spelare skulle checka och folda om :spade: kom och även ibland annars.

Att han inte har färgen borde även du kunna lista ut. Ta en titt på brädan igen...

PS: Om enda anledningen till att spela handen är för att träffa stål foldar jag nog pre-flop. Tror du däremot att du kan spela ut honom på vissa floppar eller att han "alltid" har AA/KK efter det här raiset och stackar av för det mesta är det ok att syna, framförallt om blindsen har en tendens att följa med.

Tack för svaret, inte alltid syn för stålet, men 79s är en bra dold han

blir ofta ngt form av par eller drag....

hehe han hade T4s i spader =) så på turn hade han toppar + flushdrag.

trodde inte heller han hade flushdraget

River blankar och jag gular han, woho =)