sulla Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 Har som många andra testat omaha då man haft svårt att fokusera på holdem. Resultatet har varit blandat men man kan konstatera att jag inte riktigt har kunskaperna som krävs för detta spel. Som i mitt tycke är en hel del mer komplicerat än holdem. Hur som , min fråga är om nån lyckats multitabla omaha, jag lirade två bord då jag spelade men jag undrar om nån seriöst kör typ 5-6 bord och klarar av detta? Citera
snooker Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 Hej.. Jag kör c:a 3-4 bord för det mesta. Det är inga som helst problem om du väljer att spela rätt händer preflop. såklart så kommer ju din read på spelare du inte känner igen att bli mindre bra. Men nutpeddlar du bara med 4- 6st bord brukar det gå bra i långa loppet. Beror dock på vilken nivå du spelar på. Sen hålls ju variansen nere litegranna. nivåmässigt så känner jag så här. 025/50 - 05/1 så funkar nutpeddlingmetoden bra. 1/2-2/4 så måste man "spela" mera dvs floata med och bluffa med reraises samt syna mera bluffar. Nutpeddling funkar nog ok men dom kommer att "mobba" dig mera om dom ser att du checkfoldar en massa händer du kanske raisat pre exempelvis. Citera
sulla Postad 4 September , 2006 Författare Rapport Postad 4 September , 2006 Körde själv en del på 10/20 på SS. Men efter att ha synat ner nötterna med nästnöten blev jag rädd och foldade varje bluff som any FI lade in. Fan va svårt det är tycker jag, känns som man spelar med hela sin stack varje hand, så sjuk varians också... Citera
snooker Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 "Körde själv en del på 10/20 på SS. Men efter att ha synat ner nötterna med nästnöten blev jag rädd och foldade varje bluff som any FI lade in. Fan va svårt det är tycker jag, känns som man spelar med hela sin stack varje hand, så sjuk varians också." Jo det är det..Efter några utdragningar så blir man "rädd" att stoppa in stacken när man ska det. Men man kan ju inte göra annat än spela rätt. Gör man det så ska man vara nöjd. Ett tips är att köra händerna i twodimes efter du har blivit "utdragen" Många gånger e ju oddsen väldigt jämna. Om jag skulle ge dig någon strategi så är det väl att hålla potten mindre när du har nästnötterna och håll koll på dina motståndare. Känner du inte till någons spel ta det lungt även med nötterna efter flop med inga redraws. Variera ditt spel. Höj med AAxx och syna även bara ibland etc etc. Var inte rädd för att spela tight. Man brukar att få betalt ändå såvida det inte är bara bra spelare du har vid bordet (som håller reda på detta). Försök inte att heller "tvinga" fram vinsterna med moves mot tomtar då du inte träffar något på 1 timme exempelvis. I omaha måste man välja sina tillfällen och vara tålmodig. Speciellt om bordet e aggresivt. Igår så gick jag + c:a 400E och vart kallade tightnisse . Jag spelade också tight och det var för att jag var lite trött och orkade inte göra en massa bluffar i rätt tillfälle etc. Även om jag gjorde igår också men inte i samma utsträckning som när jag känner att jag e på topp. Men vad gjorde det när killen som kallade mig det synade mitt pottreraise med ickenötter.. Citera
two_aces Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Snooker, när du kör flera bord, är det Fullring eller SH? Vidare är det ju i PLO större chans/risk att du får stoppa in hela stacken i jämna situationer. Därför behövs ju också större rulle. Så fort det känns jobbigt att trycka in såsen är det dags att gå ner i nivå. Annars blir spelet lidande tycker jag. Citera
snooker Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Two_aces: Jag kör både och men mest SH. Håller fullt med dig i det andra även om jag inte själv lyckas hålla det ..Skottat lite på slutet och det har inte gått bra. Men dåligt spel från min sida har det varit också så.. Citera
LiftWaffe Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Om man utvecklar lite då, vilken/vilka sidor är bäst att multitabla på? Själv stör jag mig på att borden "ploppar" upp av sig själva när det är ens tur på SvS. Bland annat gjorde detta att jag bara synade ett bet på rivern när jag hade fyrtal igår vi slowa båda två för han floppade kåken å så syna jag bara suck... Jag gillar B2B där borden bara blinkar när det är ens tur så man kan välja själv när man ska ta upp det. Någon med andra erfarenheter? Citera
MacDaddy Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Körde själv en del på 10/20 på SS. Men efter att ha synat ner nötterna med nästnöten blev jag rädd och foldade varje bluff som any FI lade in. Fan va svårt det är tycker jag, känns som man spelar med hela sin stack varje hand, så sjuk varians också... mm potlimit är mer No limit än No limit tycker jag, iaf i omaha. Citera
bjornand Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Spelar som minst 4 bord när jag spelar, upp till 6 med finess. Över det är det mest mekaniskt spel. Problemet är att farten varierar på olika sidor. På B2B kan man utan problem spela 6 bord samtidgt men på Prima måste jag gå ner i antal bord för att behålla finessen i spelet. //Björn Citera
jackbalsam Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Spelar som minst 4 bord när jag spelar, upp till 6 med finess. Över det är det mest mekaniskt spel. Problemet är att farten varierar på olika sidor. På B2B kan man utan problem spela 6 bord samtidgt men på Prima måste jag gå ner i antal bord för att behålla finessen i spelet. //Björn Nick och nivå? Spelar själv 4 bord utan problem. Har itne försökt spela fler då det inte får plats på skärmen. Tror itne jag skulel spela fler ändå, känns inte som det är bättre värde. Citera
Recommended Posts