Zidane Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Vad skulle ni göra i detta läge? (OBS handen påhittad) Du sitter på knappen och kollar ner på tex 7 6 . Det är 5 spelare vid bordet och två stycken synar innan det är din tur. Du synar också och sen synar SB och BB checkar. Flopp: A T 5 SB check BB check FI 3 check FI 4 check HERO: ? 1.Höja här för att försöka på en bluff? 2.Höja för att bygga på potten ifallatt du skulle träffa flushen? 3.Eller ska man enkelt bara checka för att få ett gratiskort? * Flytt till THe - QoS * Citera
Gerhard Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Jag skulle önska att Zidane klargjorde om det NL eller limit, turnering eller cash game. Citera
jojje2k Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Jag skulle önska att Zidane klargjorde om det NL eller limit, turnering eller cash game. Jag tippar på no limit cashgame, men han kanske menar limit. Citera
zinna Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Betta pot om NL Betta om FL turnering eller cashgame spelar ingen roll Citera
Myssion Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 NL: Är det EV+ att semibluffa med ett drag här mot fyra fi? Kan vara, beroende på fi, men troligen inte. I de fall det är EV+ att göra det kan det fortfarande vara mer EV+ att checka. Det som talar mest för att beta IMO är att vi inte har ett nötdrag, och därmed vill jaga bort bättre drag (med nötdraget vill vi ju självfallet inte jaga bort sämre drag som skulle ge saftigt betalt vid träff), men sammantaget tycker jag inte att det är en dunderidé att semibluffa in i fyra motståndare. I turneringar är det ofta korrekt att välja det alternativ som har lägre varians på bekostnad av EV. Att checka här har lägre varians än att beta. Så: 1. Oftast inte. 2. Om vi får syn så är ju bluffen EV- i sig, så att bygga pott har ju inte direkt något egenvärde här. Och om det finns implicita odds som är bra, t.ex. om man har nötdrag eller p.g.a. andra faktorer så är det ett incitament för att checka, inte för att beta. 3. Oftast. Viktigpetterkommentar : Om ingen har betat före dig så kan du inte höja, då betar du. Citera
Zidane Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Postad 3 September , 2006 Viktigpetterkommentar : Om ingen har betat före dig så kan du inte höja, då betar du. Hehe, nu ägde du mig allt Sry, No limit! Cash table eller turnering spelar ingen roll. Citera
Baloos Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Jag betar alltid oavsett spelform, bortsett från tokread, tells etc. Citera
FiSherman63 Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 I de fall det är EV+ att göra det kan det fortfarande vara mer EV+ att checka. Varför envisas folk med att uttrycka sig på det här viset? Om det är "mer EV+" att checka än att semibluffa så är det väl förbövelen inte EV+ att semibluffa? Det är ju knappast ett alternativ att folda här, så i relation till vad finns ett positivt väntevärde i att semibluffa? Citera
Recommended Posts