Gå till innehåll

NLT - SH, KK får stor höjning på river


hf89fc

Recommended Posts

har inga read började spela för någon hand sedan..

 

Game # 419666061 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Leon"

Game ended 2006-09-02 15:03:51 GMT+01:00

 

Players:

TesseB (EUR 17,50 in seat 1)

Speeler (EUR 82,65 in seat 2)

felixystad (EUR 42,65 in seat 3)

LadyPain (EUR 90,82 in seat 4)

-rakso- (EUR 280,62 in seat 5)

TIIIILT021 (EUR 100,00 in seat 6)

 

Dealer: Speeler

Small Blind: felixystad (0,50)

Big Blind: LadyPain (1,00)

 

TIIIILT021 was dealt: Kh - Kd

 

-rakso- Fold

TIIIILT021 Raise (3,50)

TesseB Fold

Speeler Fold

felixystad Fold

LadyPain Call (2,50)

 

Flop 3h - Jc - 6s

 

LadyPain Check

TIIIILT021 Bet (4,00) Bettar bettar inte så mycket för att han ska syna och jag ska få bra betalt

LadyPain Call (4,00)

 

Turn 3h - Jc - 6s - 4c

 

LadyPain Bet (6,75)jaha vad ska han ha ?

TIIIILT021 Call (6,75)

 

River 3h - Jc - 6s - 4c - Ah

 

LadyPain Bet (21,00)Va har han träffat A syna eller folda ? Kanske ett lågt set

TIIIILT021 ??

 

* RP /bzkt *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig sits, jag hade nog slagit lite hårdare på flopp, kanske 6-7,

sen på turn hade jag nog slagit om till 15, hade han raisat tillbaka då så hade jag förmodligen lgt då du förmodligen är uppe mot ett set...på river slår han 21 i en 28 pott, detta gör det vcäldigt svårt för du slår förmodligen bara en bluff här, jaja svår sits som sagt, vad gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig sits, jag hade nog slagit lite hårdare på flopp, kanske 6-7,

sen på turn hade jag nog slagit om till 15, hade han raisat tillbaka då så hade jag förmodligen lgt då du förmodligen är uppe mot ett set...på river slår han 21 i en 28 pott, detta gör det vcäldigt svårt för du slår förmodligen bara en bluff här, jaja svår sits som sagt, vad gjorde du?

 

Du tycker alltså det är en bra idé att bluffraisa turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig sits, jag hade nog slagit lite hårdare på flopp, kanske 6-7,

sen på turn hade jag nog slagit om till 15, hade han raisat tillbaka då så hade jag förmodligen lgt då du förmodligen är uppe mot ett set...på river slår han 21 i en 28 pott, detta gör det vcäldigt svårt för du slår förmodligen bara en bluff här, jaja svår sits som sagt, vad gjorde du?

 

Du tycker alltså det är en bra idé att bluffraisa turn?

 

Vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår du om på turn får du bara action av händer som har dig slagen, alla andra viker han. Då är det mycket bättre att göra detta spel med luft istället för en hand med såpass mycket showdownvärde som i detta fallet.

 

Det där är inte helt sant. Med en hand som 45 har han 13 outs om jag räknat rätt och kan mycket väl syna en höjning fast han ligger efter. Han kan ha nånting som ett par med r-r-drag och även där har han många outs. Han kan även syna om du höjer med en hand som ex AJ om han tror du är på drag. Det är lite skillnad på den här brädan och ex Q44-flopp och du har AQ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår du om på turn får du bara action av händer som har dig slagen, alla andra viker han. Då är det mycket bättre att göra detta spel med luft istället för en hand med såpass mycket showdownvärde som i detta fallet.

 

Jag tycker inte att det här är ett sånt läge, finns flera händer man kan få ut mer värde av genom att raisa turn (AJ/KJ/JQ/J10/QQ.

 

Men om Hero skulle betat pott på flopp, blivit reraisad och då bestämmer sig för att re-raisa tillbaka då hamnar vi i det läget. Jag tycker att du ska beta pott på flopp och reraisa på turn och folda om han pusha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...