Gå till innehåll

PPC 2006: Chat om PPC 2006!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han satt ju (ganska sent in i heat1) och stekte flera gånger om han skulle syna/höjja/folda utg eller i tidig pos, vid det tillfället hade han en rätt så stabil stack, det verkade nästan som att han försökte dra ut på tiden lite extra varje gång för att blindsklockan skulle ticka lite extra, sen blev han sur när vi/jag som short vid bordet satte time på honom! :)

 

 

Grattis Helena! :diamond:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis som f-n Heeefooo! gg

 

Tack som f-n Wiiiiise! Jag har lärt mig mycket av att jobba med Bingolotto. ;)

 

/Trött och nöjd HeFo

 

Grattis grattis! Det lilla jag såg av dig spela på finalbordet tyckte jag såg riktigt stabilt och bra ut!

Jag tror att dom flesta hejjade på dig, vilket oxå märktes när du gick in :)

 

Stort grattis!!!

 

Finalspelet var väl inte direkt lysande, Chipleader raisar 50k, och Helena ställer in ?! Visar sen upp A,J off chipleader blixtsynar med A,K, Efter river reser sig "Hefo" för att ta sina saker och gå när man förklarar att bordet parat sig 2ggr och det då är split iom att både har Ess som kicker.

Detta när det var 8-10 spelare kvar på finalbordet.

 

Skönast var ju Erik Medin som inte bara var favorit utan också kanon hela vägen till finalbordet, där han blev utslagen av ytterligare en tveksam syn av "Hefo" med 7,7 mot A,9.

 

Men tur måste man ha (mycket av) grattis !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla som bidrog till en skön tillställning! Det går väl inte att komma ifrån att konceptet med 300 personer i en 150-personerslokal på 24 timmar innebär märklig dygnsrytm och jobbig struktur, men jag tycker ändå att det rymdes en del poker, framför allt i början av turneringen. När blindsen passerade 1000-strecket blev det dock rätt mycket lotto. Jag hade tur och hittade dagens andra AA med en mediumstack all-in före mig med A10 och överlevde därmed strax under medel inför sista pausen innan pengarna. Med blinds på 1500/700 trodde jag att jag kunde folda mig in till pengarna i värsta fall.

 

(Dagens första AA plockade jag upp i första handen i turneringen, på big blind. Rundfold och jag var chip-leader i lokalen med 4025 i marker!)

 

Efter pausen var den bästa handen jag tittade på J2 off. Eftersom spelet nu var all-in med garantisyn någonstans längs bordet så blev det just fold-fold-fold... Till sist hittade jag TT och sprang rakt in i AA ett par platser ner på bordet. Adjö. 37 spelare kvar, 36 betalda platser. Ingen hjälp på brädan - bubblan ett faktum. PLAYER OUT!!

 

..men?

 

PLAYER OUT!! ..ekar i lokalen från bord fyra..

 

Chip-count, jag hade 12000 i marker innan min all-in, killen på bord fyra hade - jodå - 11000 och jag klonkar 36:e-platsen och 4000:-. Aldrig har en sistaplats känts så skön!

 

Tyvärr missade jag finalbordet och dramatiken där. Nyss hemkommen från en tripp till Vegas var jag jet-laggad redan innan 4-sessionen på båten och behövde verkligen sova ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var en sjukt kul kryssning!

Men det finns mycket som kan förbättras!

Hur kan man bara ha 5 cashbord när det finns över 300 pokerspelare med på båten!! Skandal! Sen stänger de även ner de två cashbord som det var mest kö till, kul....

Självklart gjorde de dealers och arrangörsfolk som var där ett bra jobb men det är skandal av PAF att bara skicka med så lite folk.

 

Strukturen på turren var jui nte heller den bästa men det har ju redan nämnts i tråden. Exempelvis när det är ca 20 pers kvar, två bord, och blindsen går upp till 5000-10000. Average stacken låg väl då på ca 35-40000.....hur kul är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätte grattis till Helena! Extra roligt för att det var en tjej...sen att du är en bra pokerspelare är väl självklart! Big up.

 

Slutade heat 1 med 25500 i marker och hade siktet inställt på mer mycket mer, men fick absolut inga händer i heat 2 och jag hade nog tappat förhoppningarna att ens komma på bubblan (åkte ut som 27) men så tittade jag ner på AQ Diamond och raisade upp, blev ställd all in och valde att ta synen. Han flippa upp AQ spades och yea yea splitt pott tänkte jag... men tack o lov inte......Royal på floppen, phew...tack PAF för Skumpan... Örebro killen på bordet uppskattade det nog mest av all *smile* ....Hans uttryck I am "smyging" my kort, är min favorit för helgen!

 

Tjing

anna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen efter en något ansträngande helg.

 

Stort grattis till Helena som vann. Spelade verkligen jätte bra hela tiden och förtjänade att vinna. Själv blev jag nöjd 3:a efter att ha varit i ledningen när vi startade finlabordet.

 

Lite kul var det att vi 2 som hade mest marker när vi gjorde dealen åkte ut som 3:a och 4:a. Vilket bara bevisar att vi gjorde rätt som dealade för det var allt lite lotteri det där och det var inte rättvist att någon skulle gå med 30 000 och någon med 160 under de förhållandena. Dessutom blev man såklart lite nöjd med att säkra 60 000 ;) .

 

Lite kul om startfältet var ju att c:a 1/4 hade festat hela natten när vi började och därför var i princip chanslösa. Kul var det att höra deras åmande över att vodka redbullen började gå ur kroppen.

 

sovdags / Marcus

 

Du var grym Marcus! Jag håller med om att det var bar med en deal faktiskt. Jag hade tur med en del händer på finalbordet, men det var dealen som fick proppen att gå ur lite grann. Är osäker på om resultatet hade blivit detsamma om vi hade fortsatt utan deal.

 

Lycka till i fortsättningen, och grattis till 60 lax!

 

/HeFo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finalspelet var väl inte direkt lysande, Chipleader raisar 50k, och Helena ställer in ?! Visar sen upp A,J off chipleader blixtsynar med A,K, Efter river reser sig "Hefo" för att ta sina saker och gå när man förklarar att bordet parat sig 2ggr och det då är split iom att både har Ess som kicker.

Detta när det var 8-10 spelare kvar på finalbordet.

 

Skönast var ju Erik Medin som inte bara var favorit utan också kanon hela vägen till finalbordet, där han blev utslagen av ytterligare en tveksam syn av "Hefo" med 7,7 mot A,9.

 

Men tur måste man ha (mycket av) grattis !

 

Visst måste man det. Och med de blindsen så måste man syna med par eller slå om med ett bra A. Och när jag reste mig för att gå på splitten hade hjärnan stängt av precis efter turn faktiskt. :)

 

 

Tack för alla gratulationer!

 

/HeFo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack till tjejen som misstog sin 7:a för en nia och tryckte ut den vinnande handen från potten som jag fick med A högt. Sista given på 20-20 NL. Det var fint gjort tycker jag :D

 

Lika kul tyckte nog inte Andreas att det var! he he, han skulle givetvis synat med sina 42. :D

 

Grattis Helena, mkt bra spelat speciellt split-potterna!!

 

Mycket kul helg, även om tågresan tillbaka till luleå hade känts skönare med 130k på fickan...kom precis till luleå!!

 

Ses på nästa kryssning, jag kommer slaska shortstacked som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

emilio_barzini: jasså, så det är du som är du. :)

jag är en av dom du åt slaskade FL10-20 och åt pizza på central station med :P

 

Antar att du är han som åkte till Linköping eftersom Martin inte fanns reggad här tydligen :)

Ta och säg åt honom att göra det! :)

 

Tack för en trevlig slask och en trevlig pizza iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack till tjejen som misstog sin 7:a för en nia och tryckte ut den vinnande handen från potten som jag fick med A högt. Sista given på 20-20 NL. Det var fint gjort tycker jag :D

 

Lika kul tyckte nog inte Andreas att det var! he he, han skulle givetvis synat med sina 42. :D

 

Grattis Helena, mkt bra spelat speciellt split-potterna!!

 

Mycket kul helg, även om tågresan tillbaka till luleå hade känts skönare med 130k på fickan...kom precis till luleå!!

 

Ses på nästa kryssning, jag kommer slaska shortstacked som vanligt.

 

Hahaha, var ju roligaste handen under hela kryssningen, synd att mitt färgdrag inte satt bara :( typiskt att man alltid måste spela sista handen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack till tjejen som misstog sin 7:a för en nia och tryckte ut den vinnande handen från potten som jag fick med A högt. Sista given på 20-20 NL. Det var fint gjort tycker jag :D

 

Lika kul tyckte nog inte Andreas att det var! he he, han skulle givetvis synat med sina 42. :D

 

Grattis Helena, mkt bra spelat speciellt split-potterna!!

 

Mycket kul helg, även om tågresan tillbaka till luleå hade känts skönare med 130k på fickan...kom precis till luleå!!

 

Ses på nästa kryssning, jag kommer slaska shortstacked som vanligt.

 

 

 

Hahaha, var ju roligaste handen under hela kryssningen, synd att mitt färgdrag inte satt bara :( typiskt att man alltid måste spela sista handen..

 

 

Blev äcklad av den handen. Läste henne rätt, men synd bara att hon inte visste själv vad hon hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev äcklad av den handen. Läste henne rätt, men synd bara att hon inte visste själv vad hon hade.

 

Du måste väl ha läst henne fel men haft tur och gissat hennes hand rätt isåfall? :)

 

hon hade sett sin hand fel(9:a istf 7:a) och trodde hon hade par och sedan triss, men det hade hon inte, men spelade som att hon hade det eftersom hon själv trodde det! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...