Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Funderade på att skaffa en http://www.computercity.se/Product/Section.aspx?id=3124

för att kunna få internet på andra våningen i en villa där det är dålig åtkomst med trådlös nätverk.

Eftersom internet endast används till att spela poker så är tillitiligheten oerhört viktig. Nu undrar jag om det är någon som har någon erfarenhet av detta. Jag vill inte ha några micro-nedkopplingar som får pokerklienter att starta om, eller händer att autofoldas. Ni förstår säkert vad jag är ute efter, så är det någon som vet något om detta?

Tack, Alex

* Mini RP och flytt till OT - QoS *

Postad

Har inte heller någon personlig erfarenhet av någon sådan här bytta, men jag skulle inte chansa på att tillförlitligheten är tillräcklig. Utan att veta något om frekvenser och annat, så finns det generellt ruggigt mycket nerskitande utrustning (läs IKEA-trafos, datorer o dyl) inkopplat i ett hus. Detta borde kunna leda till problem. Fråga vilket elbolag som helst, som håller på att installera fjärravlästa elmätare med elnätskommunikation. (Ja, det är en helt annan frekvens och teknik, men ändå....)

Postad

Har du provat med en riktig antenn till routern, räckvidden kan då förbättras avsevärt...

(tolkar det som du har någon router, efterom du säger "där det är dålig åtkomst med trådlös nätverk")