Gå till innehåll

Våra dyraste tankar i poker?


Nidson

Recommended Posts

"Jag är förkyld, trött, less på tjejen och livet i stort. Äh, jag mår nog bättre av att slå mig ner vid datorn och spela lite grann."

 

fem förlorade 30-70-lägen senare:

 

"Jag är ju bara lite less, inte på tilt. Om det finns nån rättvisa och denna har nåt slags heder i kroppen så borde den låta mig vinna efter all denna otur, så jag kan lika gärna spela lite högre ett tag."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Iom att WPEX har 100% RB så får jag mer pengar på måndag om jag synar nu."

 

"69s är fan stål, cap."

 

"Lätt att jag kan få in en 3-4 BB på river om jag sätter färgen, skit i pot oddsen!"

 

"Han har inte TP, han satt ju för fan i big blind!"

 

"Satan vilken rush, bäst att sluta spela för dagen."

 

"Satan va det går dåligt, bäst att fortsätta för att breaka even."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Synar för information."
:)

 

Annars är väl olika varianter av "Nu kan jag lika gärna förlora allt" absolut mest kostsamma. När man inte ens bryr sig om att tänka på några omständigheter ang. kort och motståndare.. man synar ändå med devisen "Vad ska jag med 1/3 inköp till när jag lika gärna kan bli av med hela?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min personliga kostsamhetslista:

 

1) "Äh, va fan!" (ofta efter tio sekunders huvudräkning som slutat med att jag intellektuellt kommit fram till att det inte finns några som helst potodds, implecita eller andra, att syna fi) => syn.

 

2) "Potodds Schmottodds" (när det är så uppenbart att det inte finns några pottodds att jag inte ens bryr mig om att räkna på det.) => syn.

 

3) "Gött, AsAc på knappen! Äh, vafan, inga limpers innan, bäst jag bara limpar själv, annars vinner jag bara blindsen." => Flop: 6,7,8, alla hjärter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(... då man har missat ett gäng drag i rad, typ 2-3 flushar och nåt stegedrag...)

 

 

"men ffs, gick du allin på min reraise din jävla tomte, omfg tomte tomte tomte, jag är ju inte så djup i potten då de var orejsat innan omfg....... NÄ JAG SYNAR, HAR JU MISSAT ALLA INNAN JUUU"

 

....(tomten sitter med två överkort i samma färgdrag och du klonkar,... du drar från bordet för du är så generad...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"bäst jag bettar lite, vill ju inte han ska lägga sitt drag"

 

fast annars är de nog "vad kan han ha" som kostat mest ändå.

 

Den första kostade mig en plats i en SNG! slowspela aldrig top-set med AA på totalt ofarlig bräda, turn gav honom öppet stegdrag, river satt stegen...ut som 8a :)

 

-you've got to gamble to win!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...