Gå till innehåll

PLO - TPTK + missat färgdrag


nolfie

Recommended Posts

Hand #91506257 vid bordet: Ottilia 1

Startad: Thu Aug 31 20:46:29 2006

 

Ace_70 sitter på plats 1 med 179.80

Hult19 sitter på plats 2 med 0.00

JAG sitter på plats 3 med 292.35

Knud sitter på plats 4 med 120.95

 

JAG satsar s mörken 1.00

 

JAG: Ks, Ah, Js, Qh

Knud: --, --, --, --

Ace_70: --, --, --, --

 

Pre-flop:

 

Knud: Lägger mig

Ace_70: Syna 1.00

JAG: Höj 3.00

Ace_70: Syna 3.00

 

Flop (Board: 10s, 7s, Kd):

 

JAG: Satsa 6.00

Ace_70: Syna 6.00

 

Turn (Board: 10s, 7s, Kd, 8c):

 

JAG: Satsa 18.00

Ace_70: Syna 18.00

 

River (Board: 10s, 7s, Kd, 8c, 6h):

 

JAG: ???

 

 

hur borde jag spela den här handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade check/synat turnen då man inte vill riskera att hamna i ett dåligt läge om FI pottar om på turn. Visst, bra drag i all ära men bra drag vill man ha all-in på flopp, inte på turn om det inte råkar vara typ två färgdrag eller så.

 

River så som spelat är det bara att ge upp genom en check/fold.

FI kan tänkas checka efter med sina missade drag vilket kan inkludera en made hand Hero slår. Bluffar FI här är det all heder åt honom men du måste ge upp potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade check/synat turnen då man inte vill riskera att hamna i ett dåligt läge om FI pottar om på turn.

River så som spelat är det bara att ge upp genom en check/fold.

 

Jag har typ spelat omaha i några veckor, så ta mig inte för allvarligt.

 

Tankar om handen : Check-syna turn tycker jag är alldeles för vekt. Vi har kring 40% chans att vinna mot ett set (förutsatt att vår K-höga färg vinner). FI kan sitta på flushdraw, wrap och kanske till och med topp två. Med tanke på ovanstående tycker jag man måste betta turn, och även check-raise bör kunna övervägas mot rätt motståndare. (Notera att jag undvek frågan om vad jag gör när FI repottar turn ;) ).

Rivern hade jag också bettat för att slippa bli utbluffad och få bort händer som missat flushdraw med tvåpar osv.

 

Som sagt, jag är troligen helt ute och cyklar på en enhjuling, men så hade jag spelat handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade check/synat turnen då man inte vill riskera att hamna i ett dåligt läge om FI pottar om på turn.

River så som spelat är det bara att ge upp genom en check/fold.

 

Jag har typ spelat omaha i några veckor, så ta mig inte för allvarligt.

 

Tankar om handen : Check-syna turn tycker jag är alldeles för vekt. Vi har kring 40% chans att vinna mot ett set (förutsatt att vår K-höga färg vinner). FI kan sitta på flushdraw, wrap och kanske till och med topp två. Med tanke på ovanstående tycker jag man måste betta turn, och även check-raise bör kunna övervägas mot rätt motståndare. (Notera att jag undvek frågan om vad jag gör när FI repottar turn ;) ).

Rivern hade jag också bettat för att slippa bli utbluffad och få bort händer som missat flushdraw med tvåpar osv.

 

Som sagt, jag är troligen helt ute och cyklar på en enhjuling, men så hade jag spelat handen.

 

Jag anser att du tar hänsyn till för få parametrar i din analys.

Visst mot just set ligger vi skapligt till men inte så bra att vi vill lassa in hela rasket. Check/synar vi har vi rena pott-odds mot set.

 

Att vi sitter ur position är inge vidare om vi träffar färgen på river i en stor pott. Blir lätt problem där.

 

Om han sitter med två-par + nötfärgdrag ligger vi rätt pissigt till och blir då kanske tvunga att antingen stoppa in mycket pengar som underhundar eller få det svårt på rivern om han synar oss på turn.

 

Ni har ju uttryckt att ni vill bluffa rivern och man får anta att han synar *edit* ibland *edit* med två par om han synat så långt.

 

Om han återhöjer kan man ju välja att kasta handen och då har man pissat bort ett fint drag i onödan.

 

Jag tror fold-equityn är dålig på turn då han synade floppen.

 

Nej jag anser inte att en bet på turn är bra av dessa anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...