Gå till innehåll

NLT - Trn, 14/5, $5000 freeroll på Ladbrokes!


Matteprof

Recommended Posts

Hepp. Åkte just ut. Kom 25:a av 2005 spelare. Fick $23,5 för besväret. Hittade inga kort att spela så fick tillslut gå all in i big blind med 3,5 off! :)

 

Men jag är ganska nöjd ändå. Gick ju all in första handen i turnerningen med A,K. Blev synad av A,Q och K,K och drog in ett A på rivern :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof....

du heter möjligtvis inte Mattepro på ladbrokes?

 

Består din taktik av att gå allin med vad som helst i början om nån gått allin före dig och så hoppas du sen på bonntur?

jag bara undrar, för jag var lite impad av din syn med 93o på min allinhöjning preflop. :evil:

Självklart satte du stegen också.....

Handen 2ggr efter får jag QQ igen och går allin med mina resterande 650$. Då synar du också. Denna gången med 92o, men de håller inte.

 

Det här var iof på Cruise-frerollen och inte 5000$-turneringen.

 

No hard feelings, det är ju trots allt en freeroll. :D

 

Edit: HAH! Jag har kommit på dig! Du går allin så fort du har en 9a på handen! Oavsett vad det andra hålkortet är! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seraph din knäppis! Efter att ha lirat 4 timmars freeroll och fått $23.5 orkade jag inte lira den här. Skulle dessutom se film... Varenda gång du gick all in försökte jag ju därför ge dig chipsen för att dom skulle gå till en pokerforum.nu medlem istället för att gå all in mot nån annan :D:D.

 

Nu hade jag ju så jäkla otur att jag lyckades vinna mot dig. Så varenda gång du rasiat försökte jag ge bort chips. Lyckades ju lite tillslut i allafall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att se floppen och syna ser till river och sen gå allin där om du inte har något om du vill förlora? Förutsatt att Seraph är pot-commited, så du inte råkar bluffa till dig potten av misstag :D

 

Går du allin preflop är det ju rätt stor risk att du vinner oavsett vilken hand du har. Och är det låga kort är ju risken liten att handen är dominerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 92a i första...

Åkte ut när jag försökte köpa blinds på knappen med K2s,

SB synar med 77 och floppar 4tal(förlorade 2 stora potter mot 4tal i den turneringen) och jag är ute. Inte mycket att göra åt.

 

Men det hör inte till saken!

jag kom bättre än du i pokercruise-frerollen.... :D

 

 

Neejdå, det var starkt jobbat och jag förstår absolut att du inte pallade att köra den andra också. Tack för att du försökte hjälpa mig iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fusk??

Jag var ju tydligen helt omedveten om det. Så skyll inte på mig! :D

Det kan ju väl ändå inte vara fusk om en spelare inte vill spela längre och går allin med skräpkort? Oavsett vem han går allin mot?

 

Jo, det är fusk att medvetet försöka ge marker till någon. På det sättet Matte gjorde så är det naturligtvis ekonomiskt idiotiskt, men det gör det inte mindre regelvidrigt. Att man inte vill vara med längre spelar egentligen ingen roll, det är det specifika att lasta av marker till någon som är problemet.

 

Ett specifikt exempel skulle kunna vara vid bubblan, säg att ni är nio spelare kvar och du är näst kortast med tio mörkar och spelaren under dig har 3 mörkar. Tänk nu att den stora stacken börjar lasta av marker till den lilla stacken för att det är hans polare eller att de delar rulle, inte så kul va?

 

Fast jag tar naturligtvis inte särskilt allvarligt på det här fallet, men jag tycker att man ska följa reglerna även när insatserna är obetydliga. Att göra annat är en jäkla ovana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...