Bjorn_ Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Ritz $1/2 Hold'em (10 handed) Fortsätter bonushorandet på crypto. Bordet har ca 35-40% flops seen. Preflop: Hero is CO with A A UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 folds, Hero raises, button folds, SB calls, BB, calls, MP1 calls. Standardraise med AA, inget att snacka om. Flop: 5 5 3 (8 SB) (4 players) SB checks, BB checks, MP1 bets, Hero raises, SB calls, BB folds, MP1 calls Parad bräda och färgpotential är ju inte vad man drömmer om direkt. Ser dock ändå en triss i femmor som rätt osanolik givet aktiviteten preflop. Troligtvis leder jag här och raisar därför för att dragen ska få betala av. Turn: J (7 BB) (3 players) SB checks, MP1 bets, Hero calls, SB calls Ajdå, ytterliggare en hjärter. Här finns ju en klar risk att någon fått färgen. Gillar inte mina chanser speciellt mycket här men givet att MP1 är rätt aggresiv kan det mycket väl vara så att han semibluffar, dessutom har jag ju ett fåtal outs även om han har färgen. (Alla 4 är knappast live men man kan kanske räkna 2½ i genomsnitt eller nåt sånt.) Dessa två möjligheter i kombination gör att jag känner att en syn ändå är marginellt rätt. River: 8 (10 BB) (3 players) SB checks, MP1 bets, Hero calls, SB raises, MP1 reraises, Hero folds, SB calls. Här känns det ju rätt så kört, synar en bet mot bättre vetande vilket jag är rätt besviken på mig själv för men när det raisas och trebetas bakom är ju folden en nobrainer. Tycker nog själv så här i efterhand att man borde foldat direkt på rivern. Results: MP1: shows [9h Kh] (A Flush, King high) SB: shows [Tc Ah] (A Flush, Ace high) SB collected 16BB from Main pot /Bjorn Citera
Hjort Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Det är inte så ofta man ska folda AA för ett bet på rivern, men i en 3-manna pott med fyra hjärter på brädet så kan jag inte se att en syn är möjlig. Särskilt inte med en spelare bakom kvar som kan döda din hand de få gånger den räcker. Om du haft position och det varit bet-fold så kanske möjligen en syn kan vara aktuell mot ett fåtal motståndare. På turn så tycker jag det är klart att du iallafall ska syna, det finns ju en hyffsad möjlighet att han träffat med XJ. Tror nog att essen är bäst relativt ofta här. Och så får du ju 4:1, eller något liknande, i effektiva odds och det bör ju duga. Tror nog också att man kan höja igen mot en hel del spelare. Problemet med det är att jag knappast lägger AA även om jag blir trebetad av originalbetaren. Citera
Recommended Posts