andben Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Blinds 200 / 400.. SB synar, BB check. Pott = 800 SB har J:heart: 2:heart: SB floppar toppair. Brädet J:club: 7:club: 8:heart: SB betar 500, BB går allin 5500 chips. SB har då kvar 5200, täckt med andra ord. Hur spelar ni SB med detta flush- och straight bräde? Hur står sig oddsen att syna hans allin då potten bara är 1300? Hur potten spelade berättar jag senare.. Kommentarer? Citera
Hjort Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 För det första så limpar jag knappast in från SB särskilt ofta när mörkarna är så stöldbegärliga. Eftersom BB fick se floppen gratis så kan ju han ha allt mellan J7 eller Tc9c till 9c2s, det går liksom inte att veta. Om motståndaren är alldeles färsk vid bordet så blixtfoldar jag. Om vi spelat mot varandra en stund och jag luskat ut en del om min motståndares strategi så kan det mycket väl bli en syn. Men utan att veta att motståndaren är en kronisk semibluffare, och dessutom spelar sina bra händer annorlunda, så kan inte en syn vara rimlig här. Citera
Recommended Posts