Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har gjort standardhöjningar med AK, AQ och alla PP under kvällen. Känns som Fi synar med allt ungefär.

Jag började med €100 men backat ner till €80 efter liknande spel med AK och Fi synat ner hela vägen...

Jag höjer till €3 i mittenposition med QQ på hand.

Fi på BB synar.

Flop: 389(färger egala)

Fi checkar

Jag höjer €6

Fi synar, säger inte så mycket, drag, TPTK eller nått kanske.

Turn: 4

Fi checkar

Jag höjer €12, lite vekt eller?

Fi synar, han visar ju ingenting, slowspelar set och tycker jag sköter betningen bra själv eller?

River: 10, inte rolig om han synat hela vägen med stegdrag eller 9-10 kanske.

Fi checkar som vanligt...

Jag gör vadå?

Ska jag kasta ut ett värdebet här? Är det EV- eller +, fruktar att jag får en re-raise tillbaka, är den värd att syna då? Vet att detta är read-baserat men vilket ger mest värde? Är kass på att räkna sånt... :)

Postad

Du kan nog checka bakom med halvgott samvete, om vi säger att han synat med topparet i nior som är den enda handen du slår lär han inte syna ett stort värdebet på rivern med den.

samt att 89TXX är en bräda som passar in på MÅNGA händer.

Postad
Du kan nog checka bakom med halvgott samvete, om vi säger att han synat med topparet i nior som är den enda handen du slår lär han inte syna ett stort värdebet på rivern med den.

samt att 89TXX är en bräda som passar in på MÅNGA händer.

Jo 10:an gav skrämselhicka. Men frågan är ju om han än en gång sätter mig på en eventuell AK och synar ned vad han tror är en bluff. Men då borde han kanske ha tryckt bort mig på turn...

Postad

Den typiska fisken är väldigt slowspelsbenägen vilket talar för check, den typiska fisken är även call-benägen, vilket talar för en halvstor värdebet.

Jag skulle nog checka här, du måste ha disciplin nog att lägga OM du värdebettar och fi slår om.

Postad

Jag säger bet, även om det kanske är en aningen tunn värdebet. Det finns en massa händer han kan betala av med här och han borde inte checka river med en hand som slår dig särskilt ofta. Check/syn på flop och turn och check/raise på river är knappast en vanlig linje på den här nivån och det är inga uppenbara drag som har gått in.

Postad
Tack för att ni tänker som jag :) en vid bordet tyckte nämligen jag var vek och jag höll inte med :x Fanns många händer som kunde slå mig så jag checkade och Fi visade K9.

Möjligen hade den andra vid bordet en read som sa att fi skulle ha betalat av?

Postad

Jag tror det finns en del i värde i att beta typ halvpott. De allra flesta fi:s betar rivern om de sätter stege/tvåpar och händer som slog dig ännu tidigare borde ha hört av sig på turn/flop.

Postad

Tycker du gjorde rätt i att checka.

Med tanke på uttrycket "maximera vinsterna och minimera förlusterna" fanns det rätt många händer som slår dig, vilket sparar dig slantar om fi hade haft någon av dessa.