Gå till innehåll

Hjälp mig med Poker Office och få en invite till Spotify

Recommended Posts

• Svars 463
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Donerade tidigare ett inköpt till leaf72 när jag hade AA och han stegen. Gjorde en hjältesyn med 4-stege på river. Aj.

Gwen 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: leaf72 (5169.76)

Plats 2: comboli (2607.76)

Plats 3: valn (2689.25)

Plats 4: erkerk (10793.00)

Plats 5: KRXKZY (3863.75)

KRXKZY lägg LM 10.00

leaf72 lägg SM 20.00

** Giv **

leaf72 [N/A, N/A]

comboli [N/A, N/A]

valn [N/A, N/A]

erkerk [N/A, N/A]

KRXKZY [Knh, Kh]

*** Bet Runda 1 ***

comboli Lägg

valn Lägg

erkerk Syna 20.00

KRXKZY Syna 20.00

leaf72 Höj till 120.00

erkerk Syna 120.00

KRXKZY Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [6h, 2h, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

KRXKZY Passa

leaf72 Satsa 100.00

erkerk Lägg

KRXKZY Höj till 380.00

leaf72 Syna 380.00

*** Turn(Board): *** : [6h, 2h, 7h, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

KRXKZY Satsa 980.00

leaf72 Syna 980.00

*** River(Board): *** : [6h, 2h, 7h, 9r, Es]

*** Bet Runda 4 ***

KRXKZY All-in 2383.75

leaf72 Syna 2383.75

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 7832.50

leaf72 Visar ej Vinst:0.00

KRXKZY [Knh, Kh] Färg med högsta kort kung Vinst:7832.50

Postad
Kör du med PT?

Stats isf? PTBB/100? Vore kul att höra, då du verkar vara rätt lös precis som mig :)

Använder inga program alls. Hur kan man föra över alla händer till PT?

Postad
Btw varför grindar du 1/2kr Omaha för?

Hade inget o göra. Körde 1/2 och 0.5/1. Det var kul! Är det du som är smekt? Om det är du så har inte mitt ego eller arrogans att göra med att det inte kommer några svar i chatten utan jag är banned fo life på SS. Annars hade jag mer än gärna samtalat.

Hehe jo om du är smkt så har vi lirat jävligt många händer mot varandra den senaste tiden :)

Postad

***** Hand 254943559 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 3 mars 2007 10:42:32

Eva 33 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: jay-dog87 (3032.60)

Plats 2: KRXKZY (1934.52)

Plats 3: Doris88 (1175.00)

Plats 4: Matstr (1822.05)

Plats 5: §Hector§ (2849.42)

Matstr lägg LM 5.00

§Hector§ lägg SM 10.00

** Giv **

jay-dog87 [N/A, N/A]

KRXKZY [5h, 6h]

Doris88 [N/A, N/A]

Matstr [N/A, N/A]

§Hector§ [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jay-dog87 Höj till 40.00

KRXKZY Syna 40.00

Doris88 Lägg

Matstr Syna 40.00

§Hector§ Höj till 140.00

jay-dog87 Syna 140.00

KRXKZY Syna 140.00

Matstr Syna 140.00

*** Flop(Board): *** : [2r, 4r, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

Matstr Passa

§Hector§ Satsa 320.00

jay-dog87 Lägg

KRXKZY Syna 320.00

Matstr Lägg

*** Turn(Board): *** : [2r, 4r, 5k, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

§Hector§ Satsa 340.00

KRXKZY All-in 1474.52

§Hector§ Syna 1474.52

*** River(Board): *** : [2r, 4r, 5k, 9r, 8s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 4134.04

KRXKZY [5h, 6h] Par i femmor Vinst:0.00

§Hector§ [Kr, Er] Färg med ess i topp Vinst:4134.04

Postad

Haha jo de e ja som e smekt, o du e sjukt svår att spela mot. Speciellt ur position. Har märkt att du aggrar alltid turn stenhårt. men som sagt du e svår ibland har du nöten o ibland helt tom. Känns dock som jag väljer fel tillfällen att syna ner dig.

Postad
Var nog bland det sämsta jag sett... Hur många tio-tusen plus var du nu igen? :roll:

Vad är det som är så kasst då? Jag skulle vilja att du skrev vad du tror att jag tänkte i handen. Om det var det kassaste spelet du sett så undrar jag verkligen om du lirar på SS.

10K SEK = 5 inköp och idag (änsålänge) är jag plus 4 inköp = 8K SEK om du nu måste fråga. Tyckte jag skrev det så simpelt man kunde men det är tydligen inte nog...

Postad
Vad är det som är så kasst då? Jag skulle vilja att du skrev vad du tror att jag tänkte i handen. Om det var det kassaste spelet du sett så undrar jag verkligen om du lirar på SS.

10K SEK = 5 inköp och idag (änsålänge) är jag plus 4 inköp = 8K SEK om du nu måste fråga. Tyckte jag skrev det så simpelt man kunde men det är tydligen inte nog...

Blev ett till inköp så 5 inköp + idag.

Postad
***** Hand 254943559 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 3 mars 2007 10:42:32

Eva 33 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: jay-dog87 (3032.60)

Plats 2: KRXKZY (1934.52)

Plats 3: Doris88 (1175.00)

Plats 4: Matstr (1822.05)

Plats 5: §Hector§ (2849.42)

Matstr lägg LM 5.00

§Hector§ lägg SM 10.00

** Giv **

jay-dog87 [N/A, N/A]

KRXKZY [5h, 6h]

Doris88 [N/A, N/A]

Matstr [N/A, N/A]

§Hector§ [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jay-dog87 Höj till 40.00

KRXKZY Syna 40.00

Doris88 Lägg

Matstr Syna 40.00

§Hector§ Höj till 140.00

jay-dog87 Syna 140.00

KRXKZY Syna 140.00

Matstr Syna 140.00

*** Flop(Board): *** : [2r, 4r, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

Matstr Passa

§Hector§ Satsa 320.00

jay-dog87 Lägg

KRXKZY Syna 320.00

Matstr Lägg

*** Turn(Board): *** : [2r, 4r, 5k, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

§Hector§ Satsa 340.00

KRXKZY All-in 1474.52

§Hector§ Syna 1474.52

*** River(Board): *** : [2r, 4r, 5k, 9r, 8s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 4134.04

KRXKZY [5h, 6h] Par i femmor Vinst:0.00

§Hector§ [Kr, Er] Färg med ess i topp Vinst:4134.04

Ok preflop tänker du "omg implied odds" först en gång och sen en gång till när omslaget kommer (han slår ju om för lite dock så är ju en ok syn av dig med stackarna).

På flop har du ett par så du slår nu AK och liknande höga overs. Du väljer att floata med ditt par + gutshot eftersom det är god chans att du leder. Du har också chans att representera flushen om den kommer.

På turn kommer flushen och han skjuter igen lite lagom som om han har typ KxKr eller liknande. Du väljer att ställa för att representera flushen. Detta spel kanske funkar om du tidigare ställt helt fullsmockad på turn och folk sett det vid showdown. Annars tror jag ovan nämnda KxKr eller AxAr kommer syna dig från de flesta spelare (särskilt då om de sett dig bluffa förr). Har du read på fi som weak-tight (vilket dock inte verkar så troligt med tanke på hur han agerat hittils i handen) så är det helt ok bluffläge dock.

Nu hade han ju andranöten så det var ju helt misslyckat i vilket fall.

Postad
Ok preflop tänker du "omg implied odds" först en gång och sen en gång till när omslaget kommer (han slår ju om för lite dock så är ju en ok syn av dig med stackarna).

På flop har du ett par så du slår nu AK och liknande höga overs. Du väljer att floata med ditt par + gutshot eftersom det är god chans att du leder. Du har också chans att representera flushen om den kommer.

På turn kommer flushen och han skjuter igen lite lagom som om han har typ KxKr eller liknande. Du väljer att ställa för att representera flushen. Detta spel kanske funkar om du tidigare ställt helt fullsmockad på turn och folk sett det vid showdown. Annars tror jag ovan nämnda KxKr eller AxAr kommer syna dig från de flesta spelare (särskilt då om de sett dig bluffa förr). Har du read på fi som weak-tight (vilket dock inte verkar så troligt med tanke på hur han agerat hittils i handen) så är det helt ok bluffläge dock.

Nu hade han ju andranöten så det var ju helt misslyckat i vilket fall.

Jo utgången var ju misslyckad som fan men det spelar ju ingen roll. Så för att det skulle ha varit ett okej spel, i ditt tycke, så borde jag innan ha visat mig kapabel att spela starka händer starkt? Betsizen på flopp är typ identiskt på turn vilket jag antog att han bettade för att se om jag hade färgen. Givetvis kan det vara det omvända vilket det nu var, men jag tyckte det fanns ett bra läge att ställa.

Postad
Du får nog räkna med alla inköp som du går back med så att det blir riktigt :-D

Var länge sen jag mötte edison. Jag saknar det extra tillskottet i kassan. Jag tog väl inte allt hoppas jag?

Postad

Seriöst Albert... Jag tycker synd om dig att du inte förstår att det är dåligt att skicka in 200 bb i en trebettad fyrvägspott (!) med second pair-NK där... Det är KATASTROFALT spelat... jag blir bara ledsen av att se att du försöker försvara spelet. Du verkar ju tro att din hand ska vara bra här uppenbarligen, VARFÖR ställer du turn då? Lål alltså...

Postad
Seriöst Albert... Jag tycker synd om dig att du inte förstår att det är dåligt att skicka in 200 bb i en trebettad fyrvägspott (!) med second pair-NK där... Det är KATASTROFALT spelat... jag blir bara ledsen av att se att du försöker försvara spelet. Du verkar ju tro att din hand ska vara bra här uppenbarligen, VARFÖR ställer du turn då? Lål alltså...

Jag vet inte om det här är ett semiskämt eller WTF men JAG FÖRSÖKER REPRESENTERA FÄRGEN, men tyck synd så mycket du vill. Jag kan gärna föra en diskussion om handen men att avfärda min all-in som ett rent katastrofspel håller jag inte med om.

Postad
Var länge sen jag mötte edison. Jag saknar det extra tillskottet i kassan. Jag tog väl inte allt hoppas jag?

Nä jag hoppade upp lite i nivå.

Jag tror ärligt talat att alla som följer din gästbok tycker att du spelar fiskigt. Skulle vara kul att se ifall någon vill backa upp din spelstil. 8-)

Postad
Jag vet inte om det här är ett semiskämt eller WTF men JAG FÖRSÖKER REPRESENTERA FÄRGEN, men tyck synd så mycket du vill. Jag kan gärna föra en diskussion om handen men att avfärda min all-in som ett rent katastrofspel håller jag inte med om.

Jag tycker att du väldigt ofta försöker representera färgen i liknande lägen och trycker in rubbet. Kan inte tänka mig att det är vinnande spel att man varje gång som färgen dyker upp passar på att trycka in rubbet. Blir ju även otroligt lättläst i längden.