Pingu Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Detta är min första HH, så ha överseende Själva HH:n i sig har egentligen ingen större betydelse mer än att belysa ett allt för vanligt förekommande faktum i mitt spel. Lite angående handen: Inga direkta reads då jag spelar ytterligare 3 bord samtidigt. Dasen har nyligen förlorat en 40-dollarspott mot mig, vilket kan påverka hans spel. ------HAND 5------ Game #3249893574: Hold'em NL ($0.15/$0.25) - 2006/08/29 - 10:37:54 (ET) Table "Vladivostok" Seat 2 is the button. Seat 1: Tiberius1 ($27.38 in chips) Seat 2: HERO ($42 in chips) Seat 3: Pokergod6 ($8 in chips) Seat 4: _lain_ ($5.80 in chips) Seat 5: Gondal ($25.25 in chips) Seat 6: oegaboega ($27.55 in chips) Seat 7: rodluvan ($9.25 in chips) Seat 8: Dasen ($10.85 in chips) Seat 9: filabustr ($21.85 in chips) Seat 10: dogsbolks ($21.62 in chips) Pokergod6: posts small blind $0.15 _lain_: posts big blind $0.25 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [Th Ts] Gondal: folds oegaboega: folds rodluvan: folds Dasen: raises to $1 filabustr: folds dogsbolks: calls $1 Tiberius1: folds HERO: calls $1<--- Vill inte gärna höjja med ett medelhögt pocket då jag ändå sitter i sen position. Vill inte ha en reraise pre. Pokergod6: folds _lain_: folds ----- FLOP ----- [Ad 6d Qh] Dasen: bets $2 dogsbolks: calls $2 HERO: folds <--- Släpper direkt då två överkort kommer, dock med endast två rimliga drag. Frågan är nu, spelar jag mina mellanpockets (88-JJ) för vekt? Detta är en situation som händer för ofta enligt mig. Har jag odds att dra mot trissen? Är det värt att pusha själv istället för att släppa direkt? Hoppas handen har någon relevans [/b] Citera
Myssion Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Beroende på motstånd så kan man höja där preflop, kan också vara nyttigt för att definiera handen och ta reda på om man är uppe mot AA/KK. På floppen är det instasläpp när någon har synat före dig. Om det är heads up efter floppen så kan man syna där i position om man vet att fi CB:ar mycket, för att se vad som händer på turn/river och/eller för att nalla potten vid eventuell check från fi eller potentiellt scarecard. Citera
Recommended Posts