Gå till innehåll

FL - Vad gör man i missad familjepott?


schumme

Recommended Posts

Spelar $0,5-$1 FL 10-mannabord

 

En klurig grej tycker jag som nybörjare är när man höjt preflop och inte träffar alls på floppen, vad gör man? Känns som att om man satsar så är där ändå minst 4 man som hakar på, och bluffa ut nån på så låg limit är ju inte ens lönt.

 

Checkar man visar man ju svaghet, eller?

 

Lite RP - Myssion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket beror pa vad du har for read pa spelarna. Har du bra kort preflop sa far du beta hardare i syfte att fa med farre spelare i potten. Ju fler spelare i potten, desto svarare att bluffa.

 

Men CG suger just pga att det ar sa manga idioter som lirar det. (Ja, jag vet, var tacksam for fisken. Jag ar dock ej tacksam for variansen det ger).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket beror pa vad du har for read pa spelarna. Har du bra kort preflop sa far du beta hardare i syfte att fa med farre spelare i potten. Ju fler spelare i potten, desto svarare att bluffa.

 

Men CG suger just pga att det ar sa manga idioter som lirar det. (Ja, jag vet, var tacksam for fisken. Jag ar dock ej tacksam for variansen det ger).

 

Lycka till med att beta hårdare i FL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge fan i att höja om fler än 4st hakar på hela tiden.

Bara AA/KK och QQ ibland som är lönt då. Resten av händerna blir utdragna hela tiden.

 

Ge xxx i att komma med tips och råd när du inte förstår grundläggande pokerteori.

 

Har du bra kort preflop sa far du beta hardare i syfte att fa med farre spelare i potten

 

Troligen det vanligaste rådet till FL-spelare på det här forumet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och bluffa ut nån på så låg limit är ju inte ens lönt.

 

Du besvarar din egen fråga rätt bra här faktiskt.

 

Checkar man visar man ju svaghet, eller?

 

Check-fold är underskattat. Man kan inte beta hela tiden bara för att inte visa svaghet. Att vara rädd för att inte visa svaghet är en svaghet i sig själv, if you know what I mean.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl lite på brädan och motståndet? Har du 4 callingstations/aggro mot dig så e det ju en enkel check. Passiva så kan det vara värt ett litet bet, får du en reraise mot dig har du ju trots allt inte gjort av med mer än 1½ BB. Man bör höja sina kvalitetshänder, inte bara AA/KK/QQ. Särskilt om man möter folk som synar med allt. Man ger bort för mycket förväntan annars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min erfarenhet kan man lika gärna se en billig flop med de flesta händer på låglimit eftersom man får duktigt betalt mot synskallar om man träffar ändå.

 

Med 22-JJ måste man ha tur och träffa trissen mot många spelare och det kommer man bara göra 12% av tiden. Då känns det meningslöst att höja överhuvudtaget.

Likadant med alla andra händer. KQ-KJ är dominerad av alla par och A-rag som man inte kan få bort genom att höja. AK-AJ är underdog mot alla par och det kommer dom garanterat att syna med om du höjer.

Höjningar med SC åstadkommer inte mkt heller. Höjer man med 56s så kommer nån mupp med J6off syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min erfarenhet kan man lika gärna se en billig flop med de flesta händer på låglimit eftersom man får duktigt betalt mot synskallar om man träffar ändå.

 

Med 22-JJ måste man ha tur och träffa trissen mot många spelare och det kommer man bara göra 12% av tiden. Då känns det meningslöst att höja överhuvudtaget.

Likadant med alla andra händer. KQ-KJ är dominerad av alla par och A-rag som man inte kan få bort genom att höja. AK-AJ är underdog mot alla par och det kommer dom garanterat att syna med om du höjer.

Höjningar med SC åstadkommer inte mkt heller. Höjer man med 56s så kommer nån mupp med J6off syna.

 

Du ser inga motsägelser här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min erfarenhet kan man lika gärna se en billig flop med de flesta händer på låglimit eftersom man får duktigt betalt mot synskallar om man träffar ändå.

 

Med 22-JJ måste man ha tur och träffa trissen mot många spelare och det kommer man bara göra 12% av tiden. Då känns det meningslöst att höja överhuvudtaget.

Likadant med alla andra händer. KQ-KJ är dominerad av alla par och A-rag som man inte kan få bort genom att höja. AK-AJ är underdog mot alla par och det kommer dom garanterat att syna med om du höjer.

Höjningar med SC åstadkommer inte mkt heller. Höjer man med 56s så kommer nån mupp med J6off syna.

 

Du ser inga motsägelser här?

 

Så i princip ska man aldrig höja menar du då?? Du tappar så mycket i förväntan då så du anar inte.. = du går miste om en massa pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter man ur position och missar så är det för det mesta check... Men sitter man tex på knappen och alla checkar så drar i alla fall jag iväg ett bet om brädan inte ser skrämmande ut. Blir man då synad så checkar jag bakom på turn om jag inte träffar. Ibland synar jag ett bet på floppen, ibland inte... Man får hantera överkort som ett svagt drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min erfarenhet kan man lika gärna se en billig flop med de flesta händer på låglimit eftersom man får duktigt betalt mot synskallar om man träffar ändå.

 

Med 22-JJ måste man ha tur och träffa trissen mot många spelare och det kommer man bara göra 12% av tiden. Då känns det meningslöst att höja överhuvudtaget.

Likadant med alla andra händer. KQ-KJ är dominerad av alla par och A-rag som man inte kan få bort genom att höja. AK-AJ är underdog mot alla par och det kommer dom garanterat att syna med om du höjer.

Höjningar med SC åstadkommer inte mkt heller. Höjer man med 56s så kommer nån mupp med J6off syna.

 

Intressanta kommentarer, tackar vi för, vad betyder SC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min erfarenhet kan man lika gärna se en billig flop med de flesta händer på låglimit eftersom man får duktigt betalt mot synskallar om man träffar ändå.

 

Med 22-JJ måste man ha tur och träffa trissen mot många spelare och det kommer man bara göra 12% av tiden. Då känns det meningslöst att höja överhuvudtaget.

Likadant med alla andra händer. KQ-KJ är dominerad av alla par och A-rag som man inte kan få bort genom att höja. AK-AJ är underdog mot alla par och det kommer dom garanterat att syna med om du höjer.

Höjningar med SC åstadkommer inte mkt heller. Höjer man med 56s så kommer nån mupp med J6off syna.

 

Intressanta kommentarer, tackar vi för, vad betyder SC?

 

Ta bara inte till dig för mkt av råden ovan. Inhandla Small Stakes Holdem och plöj igenom den! Mkt bra bok i ämnet! Annars kan du ju kika in lite i Ruterkung eoch Miamis dagböcker då de spelar FL-lowlimit.

 

SC = Suited Connector = T9s, 87s, 65s osv.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Small stakes holdem står i bokhyllan redan, ska dock dra igenom Theory of poker först, den e snart klar.

 

Målet är ju inte att va kvar på denna låga limiten alltid, känner att jag behöver spela mycket för att få lite känsla och då ligger jag lågt så man inte tiltar fett på ett NL-bord :-D

 

Sakta men säkert känns som ett bra uttryck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

schumme. Lyssna inte på DrRolands tips i denna tråden (inget ont mot dig som person, ta det inte så) då hans råd inte stämmer med korrekt FL-strategi, varken på låg- eller hög-nivå.

 

Att inte höja med AQ på tex knappen (eller vilken annan position som helst för den delen) mot 2-3 limpare är jättefel och man går miste om massa $$$ på det sättet. Visst, du vinner inte potten så himla ofta, men du kommer vinna fler potter än din beskärda del eftersom du allt som oftast startar med bäst hand. Sedan att killen som limpade UTG med 97o hittar hålstegen på river lite då och då får vi leva med och det är just för att han kan göra detta som det går att tjäna pengar på pokern över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte höja med AQ på tex knappen (eller vilken annan position som helst för den delen) mot 2-3 limpare är jättefel och man går miste om massa $$$ på det sättet. Visst, du vinner inte potten så himla ofta, men du kommer vinna fler potter än din beskärda del eftersom du allt som oftast startar med bäst hand. Sedan att killen som limpade UTG med 97o hittar hålstegen på river lite då och då får vi leva med och det är just för att han kan göra detta som det går att tjäna pengar på pokern över huvud taget.

 

Noterat! Då gör jag ju nåt rätt verkar det som!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...