Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP ($43)

Button ($107.60)

SB ($37.25)

BB ($49.25) [Qspade.gifQdiamond.gif]

UTG ($31.75)

Preflop:

1 fold, MP raises to $1, 2 folds, BB raises to $3.25, MP calls $2.25.

Flop: ($6.75) 8spade.gif, Tspade.gif, 5diamond.gif(2 players)

BB bets $6, MP calls $6.

Turn: ($18.75) Jspade.gif(2 players)

BB ?

Vad gör man på turn? Om man checkar och han bettar hur spelar man då?

Postad
PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP ($43)

Button ($107.60)

SB ($37.25)

BB ($49.25) [Qspade.gifQdiamond.gif]

UTG ($31.75)

Preflop:

1 fold, MP raises to $1, 2 folds, BB raises to $3.25, MP calls $2.25.

Flop: ($6.75) 8spade.gif, Tspade.gif, 5diamond.gif(2 players)

BB bets $6, MP calls $6.

Turn: ($18.75) Jspade.gif(2 players)

BB ?

Vad gör man på turn? Om man checkar och han bettar hur spelar man då?

beror ju på hans HD när han raisar och sen synar ditt omslag, hur har fi spelat tidigare? du är slagen av en drös händer och ur position, väldigt jobbigt läge.

betta 12 och se vad som händer hade jag nog gjort. men detta är ju väldigt readberoende. checka är ju en möjlighet om du har sett honom spela färger eller stegar i liknande situationer tidigare.

men utan read hade jag nog bettat 12 och sett vad han gjort.

Postad

beror ju på hans HD när han raisar och sen synar ditt omslag, hur har fi spelat tidigare? du är slagen av en drös händer och ur position, väldigt jobbigt läge.

betta 12 och se vad som händer hade jag nog gjort. men detta är ju väldigt readberoende. checka är ju en möjlighet om du har sett honom spela färger eller stegar i liknande situationer tidigare.

men utan read hade jag nog bettat 12 och sett vad han gjort.

Har tyvärr ingen read på Fi, vilket hade suttit ganska fint här ;). Men en random Fi på den här nivån kan nog ha lite allt möjligt där faktiskt. Allt från par till färg skulle jag tro. Men i vilket fall måste man nog betta här, vi kan leda och har helt okej drag. Får man omslag får man kolla på sina odds och bestämma om man synar eller foldar beroende på dem. Sätter man färg, stege eller triss på rivern så är det nog bäst att ställa.