perran_ Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 SNG 10$, blinds 20/40, 9 spelare kvar Får 66 UTG, eftersom bordet är synvänligt väljer jag bara att limpa o få med mig spelare för att pricka trissen för en billig flopp. 3 spelare limpar o BB checkar. Min markerstapel e på ca 1500. Floppen kommer 7, 6, A. BB väljer att beta 80. Eftersom ett spaderdrag ligger ute väljer jag att raisa rill 200. Alla foldar fram till BB som synar. Jag sätter BB på ett spaderdrag eller A-X (eventuellt 89 för öppet stegdrag). Turn kommer 9 och jag betar ut 300 i en pott på ca 600. Då miniraisar BB mig till 600. Jag tar egentligen ingen större betänketid och går all in med resterande 1000. BB visar 8 5 och har träffat stegen på turn. Jag hade rätt om att han kunde vara ute efter spaderdrag men kunde ej ana hans stegdrag också. Rivern ger mig ingen hjälp och jag e ute. Vart gör jag det största felet i denna hand? Ska jag folda 66 UTG eller ska jag raisa upp för att få bort vissa händer? På floppen, ska jag ta i lite mer, kanske raisa 240-280? (han hade dock inte foldat den storleken på raisen ändå i detta fallet) Känns inte som om det e stora fel jag gör men vill ändå analysera om jag kunde komma ifrån denna handen eller om det var helt enkelt ren otur att det blev som det blev. Då kan man ju också ställa sig en rimlig fråga: Vad gör man bäst i med 66 UTG på denna blindsnivå generellt sett? Citera
jojje2k Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 folda 66 utg gör jag iaf på sng. Citera
Gäst Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Får 66 UTG, eftersom bordet är synvänligt väljer jag bara att limpa o få med mig spelare för att pricka trissen för en billig flopp. 3 spelare limpar o BB checkar. Min markerstapel e på ca 1500. Brukar du raisa 66 UTG på 20/40? Tidigare limpade jag alla PP (utom monster) från alla positioner på tidiga levels. På senare tid har jag ändrat spelet lite och slänger låga PP från de tidigaste positionerna. Raise kan aldrig vara rätt på 20/40 som sagt. Citera
perran_ Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Nää jag skulle aldrig få för mig att raisa med 66 UTG i detta läget, men jag har läst här på forumet att det är några som föredrar att raisa med ganska låga PP även från tidig position. För min egen del finns egentligen bara limp eller fold. Vet jag att det är ett aggresivt bord foldar jag, men som i detta fallet limpglada (synmaskiner) Fi's tog jag chansen att limps och får sköna odds för setet. Dock gick det åt %&/(&&(¤# denna gång . Citera
jojje2k Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Nää jag skulle aldrig få för mig att raisa med 66 UTG i detta läget, men jag har läst här på forumet att det är några som föredrar att raisa med ganska låga PP även från tidig position. För min egen del finns egentligen bara limp eller fold. Vet jag att det är ett aggresivt bord foldar jag, men som i detta fallet limpglada (synmaskiner) Fi's tog jag chansen att limps och får sköna odds för setet. Dock gick det åt %&/(&&(¤# denna gång . Det är nog cashgame dom snackar om. Citera
perran_ Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Jo med all säkerhet e det nog så, men finns det inte folk med en viss spelstil i SnG's som har en beägenhet att vilja vara först in i potten och därmed gör UTG-raise med exempelvis mellanpar som 66-88 och sedan spelar lite efter hur många syner denne får och hur floppens utseende ser ut? Därmed inte sagt att det är rätt, men har jag fel i påståendet? Citera
eurythmech Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Jag föredrar att lägga 66 UTG, så klart. Men när du ser den här floppen...din höjning är på tok för liten. Höj till 350-400. Citera
perran_ Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Jag har den spelstilen att med par från 22-1010(JJ) limpar jag in från tidig position (bordet ska vara icke-aggresivt och limpglatt så jag får en flervägspott) och hoppas få en fördelaktig flopp, dvs pricka triss eller annan slags mirakelflopp. Detta gör jag från 10/20 till 20/40 eftersom det är billigt att se floppen om ingen gör en raise villet jag får "förutsätta". Då blindsen e 30/60 foldar jag alla PP fram till 77-88 någonting och varierar mig lite från raise till limps, beroende på lite hur aggresiviteten är på bordet och hur många spelare som är kvar. Då blindsen är högre är det beroende på hur många på bordet som e kvar men då raisar jag från UTG med alla PP oftast för att ta kommandot, dock inte fler än 6 pers på bordet. Angående höjningen håller jag med om att den e för liten, men räcker det inte med typ 3-raisa hans bet eftersom de implicita oddsen e så kassa beroende på grundstackspelet? Så typ 240-280 för att sinka hans odds? Det är oftast mitt standardspel att 3-raisa någons bet..dessutom sätter jag mig mindre potcommit ifall jag får omslag (i detta fallet gäller det dock inte riktigt eftersom pengarna hade kommit in till mitten ändå). Har jag fel i detta påstående? Citera
eurythmech Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Med 3-raise menar du att tredubbla det han betar? Det kan du väl göra om han betar pott (fast kanske inte den här gången, multipott med många drag), men absolut inte när han betar så litet. Citera
tetris Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Jag skulle förmodligen ha spelat väldigt likt dig fram till det var dax för mig att agera på floppen, där hade jag precis som många andra dragit på ett stort bet alt tryckt in hela degen. Då det varit många limpare och ett ess ligger på bordet brukar man väldigt ofta få en syn av någon med Ax. Citera
PaleRider Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Jag brukar också limpa 66 UTG tidigt i en SnG, men beredd att slänga vid en höjning. På floppen hade jag nog (som andra sagt) överbetat för värde. Överbetar brukar synas ganska friskt av draghänder på låga nivåer. Han betar 80 in i en pott på 200-220 - jag skulle tolka det som en draghand. Dock är det BB som inte betalat något för att se floppen så jag skulle vara öppen för alla stegdrag och färgdrag. Du betar halvpott på turn och det är okej. Jag skulle beta mellan halv- och helpott om jag inte visste något om fi. Han miniraisar sedan och här ringer alla varningsklockor. Vad sätter han dig på? Absolut inte färgdraget eftersom du raisade på floppen med tre kvar att agera. Alltså verkar han rätt nöjd och trygg med sin hand. Då är det nästan bara bättre trissar eller stege som gäller (tvåpar är en möjlighet om han sätter dig på ett starkt ess). Synar du har du ca. 700 kvar och ett svårt beslut på river om inte bordet parar sig. Foldar du har 1000 kvar och är med i matchen. Fold finns nog inte egentligen med så lite information. Syna och hoppas på att bordet parar sig, annars är det nog bara att lägga handen. Springer du in i en högre kåk är det bara att betala. Att vara nere på 700 är inte kul, men ingen katastrof så här tidigt i SnG:n. Citera
eurythmech Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Tror väl ingen har förespråkat överbet tidigare? Pottraise är ju 440 Citera
Cyntax Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Tror väl ingen har förespråkat överbet tidigare?Pottraise är ju 440 Jag hade gjort en överbet. Ganska saftig också... en all-in från mig finns på skalan. Orsak? -Well, med två på bordet vill jag skrämma bort färgdragen och med där hoppas jag på en syn av någon som inte kan släppa Speciellt när det är så här tidigt i en sng. Citera
Recommended Posts