Gå till innehåll

NLT - AKo floppar topptvå på dragig bräda


morberg

Recommended Posts

Jag har spelat en hel del FL, men bara några tusen händer NL. Detta utspelar sig på ett NL100-bord. Fi verkar ganska tight, men jag har inte sett honom visa upp någon hand än. Att han lyckats jobba upp sin stack till 179 borde betyda något.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

morberg ($123.95)

BB ($25.80)

UTG ($58.20)

MP ($178.70)

CO ($21.75)

Button ($119.10)

 

Preflop: morberg is SB with K :spade: , A :club: . morberg posts a blind of $0.50.

1 fold, MP raises to $5, 1 fold, Button calls $5, morberg (poster) calls $4.50, 1 fold.

 

En rätt ordentlig höjning på 5BB, men jag kan knappast lägga ner min hand. Vinner jag något på att höja?

 

Flop: ($16) K :heart: , J :club: , A :heart:(3 players)

morberg checks, MP bets $4, Button folds, morberg raises to $10, MP raises to $26, morberg ?

 

Bra träff, men dragigt värre. Jag bestämmer mig för en CR: MP bettar och jag duttar till med en rätt klen check-höjning. MP svarar ordentligt nu och jag har ett beslut att fatta. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha ställt in här. Har han AA eller KK är du förstås död. JJ är du också underdog mot. Men han kan lika gärna göra det här spelet med AJ, AK, eller KJ.

 

Mycket möjligt att man är slagen här men jag tycker att KJ och AJ känns mer troliga än AA och KK här. Det faktum att du har AK gör ju det mindre troligt att han har AA/KK.

Om du är slagen här så är det av JJ.

 

Tycker ditt spel är bra i handen bortsett från den klena checkraisen som du själv påpekar.

Visst kan man slå om pre, jag brukar variera mig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han skulle vara en duktig spelare kan vi nog avskriva om inte bordet var fantastiskt löst. Vilken hand höjer man 5bb på preflopp när man är först in? Med AA el. KK är risken för rundfold för stor. Med QT och liknande begränsar man fältet och tar bort allt värde som handen hade i ursprungsläget. Med den stora och svårmotiverade raisen skulle jag säga att han sitter på AA, KK, QQ, JJ el AK. Om han inte är fullkomligt självmordsbenägen så skulle jag utesluta QQ pga av postfloppbettet. Alltså är det med maxflax delning. Folda är mitt förslag. En reraise pre hade ju varit en bra grej. då hade vi vetat lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den stora och svårmotiverade raisen skulle jag säga att han sitter på AA, KK, QQ, JJ el AK. Om han inte är fullkomligt självmordsbenägen så skulle jag utesluta QQ pga av postfloppbettet. Alltså är det med maxflax delning. Folda är mitt förslag. En reraise pre hade ju varit en bra grej. då hade vi vetat lite mer.

Intressant resonemang. Utveckla gärna lite mer kring att reraisa pre: hur får jag ut mer info om hans hand givet att du redan har en ganska snäv hand-distribution på honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om ur pos pre?

aggish is teh shit!! Aldrig att jag synar med AK här! Både AK/AQ är raise händer här.

 

Som nu betta ut på floppen sedan pusha mot omslag, varför? Jo du har inte sagt at du är stark pre så sätta dig på AK kan vara svårt så mycket möjligt att du får syn av AQ/AJ, sedan skulle det vara kul att veta hur han spelat i tidigare händer där han bettat pre.

 

Glöm inte att det är NL100 oxå, finns mycket fisk.

 

Mitt spel bygger mycket på att vara den som senast bettade pre, dock kan jag undvara mig från det spelet med SCs(om jag bettade och blir höjd) AA-QQ för att trappa eller om jag höjer med 88 i sen pos och blir höjd av någon bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var någon annan som höll med dig också. Att han har 179 i stacken i nl betyder inte ett skit, han kan ju mycket väl ha dubblat genom någon utdragning eller set mot set eller nåt sånt. Det enda sättet att veta att någon är bra är genom att ha spelat mycket mot personen och det hade du ju inte så han kan lika väl vara megatorsk som superproffs typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand! :)

I mina ögon ser det ut som att han försöker försvara sitt preflopbet genom en rebet på din reraise. Han vill att du lägger dig eller slår om på hans re-reraise så han kan folda för din monsterhand.

 

Han behöver väl för den delen inte ens ha något här. Du synade betet på sb och han vet inget om din hand och försöker utvärdera din reraise genom att göra detsamma mot dig.

 

Det hela kan vara en bluff / missad flopp med QQ/KQs ex. eller så är det en monsterhand. AA/KK/QJs eller AK.

 

Hade jag suttit vid bordet med reads hade jag kanske tänkt annorlunda men:

 

Flop: syn

Turn: check. ställer han in/potbettar > fold, checkar fi och river kommer X så ställ in

 

Vad tror ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag suttit vid bordet med reads hade jag kanske tänkt annorlunda men:

 

Flop: syn

Turn: check. ställer han in/potbettar > fold, checkar fi och river kommer X så ställ in

 

Vad tror ni om det?

 

Grymt dåligt, då jag ofta (eller nja, främst mot aggresiva spelare som gillar att bluffa vid visa svaghet) kan köra det här movet med monster som inte "kan" bli utdragna, man CB(fast det är ju ett värdebett) i pos, fi synar checkar bakom på turn, sedan låter man fi betta ut på rivern med ett saftig bett och jag slår om hårt, ofta betalar fi av eftersom spelet är så konstigt, dessutom ger det mig möjlighet att i framtiden få en gratis showdown när jag CB tom och checkar bakom på turn. Självklart är det här spelet bara dumt om jag tror att fi kan syna ett stortbett på turn oc sedan rivern också såklart.

 

Så visst kör det här spelet mot mig, skulle uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...