Gå till innehåll

PLO - Monster-Drag i PLO


bogus

Recommended Posts

Hur spelar man monsterdrag-händer i PLO?

 

Finns bergis flera svar på denna fråga och anledningen att jag frågar är att denna handen dök upp...

 

Kille höjer med K :spade: J :club: J :heart: 10 :diamond:

 

Jag synar med K :diamond: Q :heart: J :spade: 10 :spade:

 

floppen kommer Q :spade: 9 :club: 3 :club:

 

Han satsar, jag höjer pot ungefär(all in för honom) och han synar.

 

Han lassar in ett helt inköp med denna handen. Jag kollade calculatorn på cardplayer.com, och där ser man i denna situation kommer han i snitt få tillbaka MINDRE ÄN 20% av det han la in, och mycket riktigt förlorade han också potten.

 

Med min nybörjaranalys kan jag inte riktigt se var han spelar fel.. han har ju en fin hand(eller?) men det måste ju vara nåt fel om trycker in alla pengar med 20%. Det måste vara förlorande spel i det långa loppet.

 

Ska han check-folda eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de är väl inte så mycke monsterdrag, eller ska han egentligen ha klöver kungen? 2 kungar är borta för hans open-ended varav han har den ena.

så va har han för monsterdrag? 4 åttor för stege(delat pot) o sista knekten för triss i princip. o runner runner färg. iof vet han ju inte vad du sitter på, och att du blockar större delen av hans möjliga outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur spelar man monsterdrag-händer i PLO?

 

Finns bergis flera svar på denna fråga och anledningen att jag frågar är att denna handen dök upp...

 

Kille höjer med K :spade: J :club: J :heart: 10 :diamond:

 

Jag synar med K :diamond: Q :heart: J :spade: 10 :spade:

 

floppen kommer Q :spade: 9 :club: 3 :club:

 

Han satsar, jag höjer pot ungefär(all in för honom) och han synar.

 

Han lassar in ett helt inköp med denna handen. Jag kollade calculatorn på cardplayer.com, och där ser man i denna situation kommer han i snitt få tillbaka MINDRE ÄN 20% av det han la in, och mycket riktigt förlorade han också potten.

 

Med min nybörjaranalys kan jag inte riktigt se var han spelar fel.. han har ju en fin hand(eller?) men det måste ju vara nåt fel om trycker in alla pengar med 20%. Det måste vara förlorande spel i det långa loppet.

 

Ska han check-folda eller?

 

för det första skulle jag aldrig sätta dig på wrappern.

 

Topptriss är mest sannolik alt nötflushdrag.

 

Han "måste" cont beta där HU om han har höjt pre. annars läcker man för mycket pengar om man checkar. Dessutom kan han till och med leda och han har outs också. När du höjer han så är det bara att folda generellt då det ligger flushdrag ute som han inte har och han är dog mot de flesta händer.

 

Visst beroende på nivå så kan du möjligtvist reraisa med luft här med det är inte sannolikt.

 

 

Checka denna flop är väl inte helt fel beroende på hur fi har spelat tidigare. dock så kan han inte läsa dig bra om du pottar. Han vet inte vart han står då alls. Men checksyna floppen och folda turn är väl säkrast rent variansmässigt.

 

 

Generellt så tycker jag att det är dåligt spel att gambla sin stack på en flushdrag flopp med ickeflushdrag såvida man inte har Toptriss eller en read på FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de är väl inte så mycke monsterdrag, eller ska han egentligen ha klöver kungen? 2 kungar är borta för hans open-ended varav han har den ena.

så va har han för monsterdrag? 4 åttor för stege(delat pot) o sista knekten för triss i princip. o runner runner färg. iof vet han ju inte vad du sitter på, och att du blockar större delen av hans möjliga outs.

 

Han kan inte få runner-runner färg, i och med att man måste använda 2 hålkort i Omaha..

 

Han även om han skulle träffa en J, så har båda stege 9-K i och med att de har KJT på hand..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...