Gå till innehåll

NLT - Trn, A7s på knappen på finalbordsbubblan

Recommended Posts

Postad

Hand #86052427 vid bordet: Kvällskvist

Startad: Thu Aug 24 01:08:28 2006

VBCarlsson sitter på plats 1 med 13664.00

KingP sitter på plats 2 med 30736.00

Peston sitter på plats 4 med 28876.00

blixsten sitter på plats 5 med 186517.00

samuraj sitter på plats 7 med 71423.00

D-Day sitter på plats 8 med 102559.00

samuraj satsar s mörken 6000.00

blixsten satsar l mörken 3000.00

blixsten: --, --

samuraj: --, --

D-Day: --, --

VBCarlsson: --, --

KingP: --, --

Peston: A :spade: , 7 :spade:

Det är alltså 11 spelare kvar i hela turneringen och jag är illa ute med min lilla markerhög. De två spelare som är efter mig har varit rätt aggressiva och utnyttjat det passiva spelet som uppstått när de större prispengarna närmat sig. Det jag undrar är om jag har råd att vänta på en bättre hand eller om jag ska styra in mina marker nu. Jag kan också berätta att mitt mål var att hamna bland de fyra bästa. Jag har bara spelat fyra flerbordsturneringar så jag är lite osäker på såna här lägen.

Postad

Om alla foldar fram till dig skulle jag ställa in, annars troligen folda. Det är alltså vikitgt att vara först in i potten. Då kan du vinna på två sätt (utan syn och med syn). Om någon gått in i potten före dig måste han syna en all in från dig, och då är inte A7 en jättebra hand.

EDIT: Det behöver inte vara fel att ställa in även om potten öppnats. Det beror mycket på vilken read du har på din motståndare.

EDIT2: Vid närmare eftertanke har du så fantastiskt lite chips kvar att du förmodligen måste ta ett skott med A7 om du inte har supertight read på den som öppnar potten. Tre varv på ett sexmannabord så är du utblindad...