Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag floppar färg eller stegdrag i tidig position så brukar jag alltid betta.Dels för att få in mera pengar i potten så att det är motiverat att betta /syna på turnen oxå om inte draget går in.Men oxå för att det blir svårare för fi att sätta en på färg/stege när draget går in.

Sedan finns ju möjligheten att man vinner potten på en gång.

Är detta ett bra spel?

Tacksam för synpunkter.

/O

* RP och flytt till THe - QoS *

Postad
När jag floppar färg eller stegdrag i tidig position så brukar jag alltid betta.Dels för att få in mera pengar i potten så att det är motiverat att betta /syna på turnen oxå om inte draget går in.Men oxå för att det blir svårare för fi att sätta en på färg/stege när draget går in.

Är detta ett bra spel?

Ja.

Postad
Dels för att få in mera pengar i potten så att det är motiverat att betta /syna på turnen oxå om inte draget går in

Inget bra motiv

Men oxå för att det blir svårare för fi att sätta en på färg/stege när draget går in.

Ett okej motiv

Sedan finns ju möjligheten att man vinner potten på en gång

Ett mycket bra motiv. En så kallad semibluff

Men du glömde ett viktigt motiv - om du får tillräckligt många synare - typ 4 stycken - så har din bet ett matematiskt positivt väntevärde. Du sätter ditt drag i ungefär 20-22% av fallen på nästa kort, och får fem gånger pengarna i odds (oräknat det som redan ligger i potten).

Postad

Är detta ett bra spel?

Beror ju på hur många motståndare du har som gdaily sa, men oftast är det korrekt.

Bara du inte är headsup och blir raisad varje gång du bettar, sen kan det även bli lite jobbigt på turn om inte färgen kommer då.

Postad

Bara du inte är headsup och blir raisad varje gång du bettar, sen kan det även bli lite jobbigt på turn om inte färgen kommer då.

Jag skulle gärna spela HU mot någon som raisar mig varje gång, du får såpass bra betalt med dessa draghänder då dragen sitter.

Postad

Jag skulle gärna spela HU mot någon som raisar mig varje gång, du får såpass bra betalt med dessa draghänder då dragen sitter.

Ska vi spela du och jag - vi kan ta ett tankeexperiment bara... du har en draghand, jag har ett par. Du vinner 35% av händerna. Jag vinner dina pengar.

Postad

Ska vi spela du och jag - vi kan ta ett tankeexperiment bara... du har en draghand, jag har ett par. Du vinner 35% av händerna. Jag vinner dina pengar.

Det är väl klart som sjutton att du vinner mina pengar då men vi kan väl inte utgå från att du har träffat varje flop?

Postad

Ett alldeles för avancerat tankeexperiment för min hjärna, Gdaily.

Hur ska man spela en sån här hand?

Jag brukar fegchecka/fegsyna mig fram om det inte är för dyrt. Jag gillar inte färgdrag särskilt mycket.

Postad

Machista, o ja.

I NL kan det vara värt att calla ett pottbett på 2ggr potten eftersom du vissa ggr får implied odds, om draget sitter kommer du att få riktigt bra betalt. Dock är nog detta inget du ska ge dig in på om du inte har en riktigt bra read på killen du möter och vet att han kan betala av bra även de gånger du sätter färgen, Viktigt att tänka på när du ska syna stora bets på små potter med färgdrag är att kolla hur djup stack din motståndare har,

säg att din motståndare bettar $10 på en $5pott och han har $25 kvar att betta blir synen inte alls värdig.

säg att din motståndare bettar $10 på en $5pott och har $100 kvar att betta då kan det vara värt att syna om du vet/känner på dig att du kan ta alla hans pengar vid träff.

Postad

Om jag kommer ihåg rätt från WLLH så är väl grundtipset att slöspela draghänder från floppen för att få med sig så många som möjligt. Det är ju inget fel om någon köper in triss, tvåpar. Och jag förmodar att man därför vinner mer än man förlorar när man blir utdragen. Sitter jag med nöt-färgdrag och bordet inte parat sig så är det bara check/call som gäller.

Skillnad NL mot FL är väl främst om man ska gå med i en höjd pott. Större anledning att gå med i NL eftersom de implicita oddsen är bättre.

Eller?

Postad
Machista, o ja.

säg att din motståndare bettar $10 på en $5pott och han har $25 kvar att betta blir synen inte alls värdig.

säg att din motståndare bettar $10 på en $5pott och har $100 kvar att betta då kan det vara värt att syna om du vet/känner på dig att du kan ta alla hans pengar vid träff.

Hmm, det är ett under att jag plussar min poker. Jag resonerar nämligen precis tvärtom. Om det är en snubbe med liten stack går jag med eftersom jag "läser" att han kanske är desperat. Dessutom har han inte lika mycket betkraft som en snubbe med djup stack. Jag riskerar därför inte att torska lika mycket.

Men det är klart. Jag borde nog tänka tvärtom - i termer av hur mycket jag kan vinna i stället. Ska ta mig en funderare.