Gå till innehåll

Varför kan jag inte föra över pengar med Maestro?


illerrre

Recommended Posts

Varför kan jag inte föra över pengar med mitt maestro kort?

 

 

"We're sorry. Your debit card has been declined.

 

Your attempt to deposit by debit card has been declined. This may be due to restrictions set by your debit card issuer."

 

 

Står det när jag ska föra över. Wtf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och det tar 2 dagar. Det är väl inte det jag frågar, eller hur?

 

Trevlig snubbe. Eftersom det inte funkar ( och det finns många trådar som handlar om meastrokort/ insättningar) så gav vetgirig dig ett alternativ.

 

Har moppen gått sönder? Därför du är så sur?

 

Nej din mamma kom inte idag. Vad är det med dig? När folk ställer frågor här vill de förmodligen ha svar på sina frågor, inte massa annat skit. Inte för att jag brydde mig så mkt om att han skrev att det finns andra alternativ, men det var väl verkligen inte det jag undrade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid roligt när någon börjar tjata om mammor.. visar på att man uppnåt en viss mognad. (man klarar av att översätta motherf*cker)

Ärligt, killen försökte vara schyst och ge dig ett alternativ och du hugger som en kobra...

 

det var inte ens samma kille. Som många har sagt borde verkligen åldersgränsen höjas på detta forum. Folk läser inte ens vad man skriver. Suck..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det allra enklaste sättet att få svar på din fråga är att prata med livechaten som finns på http://www.neteller.com.

 

K thanks! Ett bra svar. Alla ta lärdom av denna killen.

 

Visste inte att de hade livechat. Skickade ett mail till dem igår och frågade om de kunde kolla upp vad som var fel, men fortfarande inte fått svar. Därför jag skapade tråden, i hopp om att någon haft samma problem eller visste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bah. Vart man än vänder sig så är supporten densamma.

 

 

Först ville han att jag skulle testa sätta in en mindre summa, 100, funkade inte det heller. Sen vill han skicka ett neteller kort till mig istället. Han sa inget om varför det inte funka osv... aja, sen hängde sig internet...

 

 

Aja, hur funkar det här neteller kortet egentligen? Kan jag sätta in pengar på kortet och sedan föra över till neteller, eller? Hur går det till isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder snarare Neteller tvärtom. Det vill säga när du tar ut dina vinster från pokersiterna via Neteller kan du, istället för att ta ut dom via banköverföring som tar 2-3 dagar, ta ut dom via bankomaten 15 min efter det att du fått in pengarna på ditt Netellerkonto. Mycket smidigt, speciellt om man spelar på någon av dom stora siterna.

 

Partypoker för över pengarna i princip direkt till ditt Neteller konto. Det innebär i praktiken att från det tar ut vinsten från din site tills dess du kan gå till bankomaten, behöver det inte ta mycket mer än en timme.

 

När det gäller insättning via Netellers kort är jag ganska säker på att du inte kan göra det - pengarna finns ju redan hos Neteller om du förstår mig rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag kan inte göra en deposit med mitt VISA. I livechatt-supporten ville tösabiten att jag skulle registrera kortet på nåt "Verified by VISA", men det går inte heller. Kortet är inte utgånget, så det är inte problemet. Vad gör jag nu? Kan jag göra en banköverföring från min internetbank utan att behöva kuta till banken med blanketter och bråte? Jag är redan tiltad idag efter alla badbeats, jag behöver inte detta också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser jag att den enda svenska banken som är ansluten till "Verify by Visa" är SEB, vilket jag inte har. Innebär det att jag måste ha SEB för att kunna göra en deposit på NETeller? Det är ju helt sjukt vad struligt det här är. Finns det inget enklare sätt att sätta in och ta ut pengar från t ex FullTilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...