illerrre Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Varför kan jag inte föra över pengar med mitt maestro kort? "We're sorry. Your debit card has been declined. Your attempt to deposit by debit card has been declined. This may be due to restrictions set by your debit card issuer." Står det när jag ska föra över. Wtf? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekstrom Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Går inte att använda Maestro på någon sajt tror jag, däremot kan du använda VISA eller Mastercard. Står på sidan vilka metoder du kan använda dig av för att gör instättningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 ...? Jag ska föra över till neteller... Därför tänkte jag att jag skriver denna tråden just i neteller delen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Du kan sätta in pengarna direkt från ditt bankkonto till Neteller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Ja och det tar 2 dagar. Det är väl inte det jag frågar, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdis Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Tror helt enkel att det är så att maestro inte är anslutet på det viset att det går att överföra pengar via kortet till t.ex neteller. Du kan heller inte köpa eller betala något med maestro på internet, krävs visa eller visa elektron som exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Ja och det tar 2 dagar. Det är väl inte det jag frågar, eller hur? Trevlig snubbe. Eftersom det inte funkar ( och det finns många trådar som handlar om meastrokort/ insättningar) så gav vetgirig dig ett alternativ. Har moppen gått sönder? Därför du är så sur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 men varför står då alternativet att sätta in pengar med maestro på neteller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Ja och det tar 2 dagar. Det är väl inte det jag frågar, eller hur? Trevlig snubbe. Eftersom det inte funkar ( och det finns många trådar som handlar om meastrokort/ insättningar) så gav vetgirig dig ett alternativ. Har moppen gått sönder? Därför du är så sur? Nej din mamma kom inte idag. Vad är det med dig? När folk ställer frågor här vill de förmodligen ha svar på sina frågor, inte massa annat skit. Inte för att jag brydde mig så mkt om att han skrev att det finns andra alternativ, men det var väl verkligen inte det jag undrade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yberjonte Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Är inte svaret redan självklart för dig ? Antingen så kan sajten inte hantera annat än visa/neteller osv. Eller så vill dom helt enkelt inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
legance Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 HAHA dööööör, maestro? skaffa vettiga kort som fungerar överallt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plimpton Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Alltid roligt när någon börjar tjata om mammor.. visar på att man uppnåt en viss mognad. (man klarar av att översätta motherf*cker) Ärligt, killen försökte vara schyst och ge dig ett alternativ och du hugger som en kobra... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Är inte svaret redan självklart för dig ?Antingen så kan sajten inte hantera annat än visa/neteller osv. Eller så vill dom helt enkelt inte. wow, vad folk är tröga. VILKEN SITE? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Alltid roligt när någon börjar tjata om mammor.. visar på att man uppnåt en viss mognad. (man klarar av att översätta motherf*cker)Ärligt, killen försökte vara schyst och ge dig ett alternativ och du hugger som en kobra... det var inte ens samma kille. Som många har sagt borde verkligen åldersgränsen höjas på detta forum. Folk läser inte ens vad man skriver. Suck.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jw1700 Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Det allra enklaste sättet att få svar på din fråga är att prata med livechaten som finns på http://www.neteller.com. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Det allra enklaste sättet att få svar på din fråga är att prata med livechaten som finns på http://www.neteller.com. K thanks! Ett bra svar. Alla ta lärdom av denna killen. Visste inte att de hade livechat. Skickade ett mail till dem igår och frågade om de kunde kolla upp vad som var fel, men fortfarande inte fått svar. Därför jag skapade tråden, i hopp om att någon haft samma problem eller visste. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Folks, försök att vara hjälpsamma och on-topic! Tillbaks till själva frågan istället för snacket om själva kort etc. Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Bah. Vart man än vänder sig så är supporten densamma. Först ville han att jag skulle testa sätta in en mindre summa, 100, funkade inte det heller. Sen vill han skicka ett neteller kort till mig istället. Han sa inget om varför det inte funka osv... aja, sen hängde sig internet... Aja, hur funkar det här neteller kortet egentligen? Kan jag sätta in pengar på kortet och sedan föra över till neteller, eller? Hur går det till isåfall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jw1700 Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Du använder snarare Neteller tvärtom. Det vill säga när du tar ut dina vinster från pokersiterna via Neteller kan du, istället för att ta ut dom via banköverföring som tar 2-3 dagar, ta ut dom via bankomaten 15 min efter det att du fått in pengarna på ditt Netellerkonto. Mycket smidigt, speciellt om man spelar på någon av dom stora siterna. Partypoker för över pengarna i princip direkt till ditt Neteller konto. Det innebär i praktiken att från det tar ut vinsten från din site tills dess du kan gå till bankomaten, behöver det inte ta mycket mer än en timme. När det gäller insättning via Netellers kort är jag ganska säker på att du inte kan göra det - pengarna finns ju redan hos Neteller om du förstår mig rätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 ok förstår. Problemet kvarstår alltså då att jag inte kan sätta in... damnit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
il_maestro Postad 18 September , 2006 Rapport Share Postad 18 September , 2006 Jag kan inte göra en deposit med mitt VISA. I livechatt-supporten ville tösabiten att jag skulle registrera kortet på nåt "Verified by VISA", men det går inte heller. Kortet är inte utgånget, så det är inte problemet. Vad gör jag nu? Kan jag göra en banköverföring från min internetbank utan att behöva kuta till banken med blanketter och bråte? Jag är redan tiltad idag efter alla badbeats, jag behöver inte detta också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
il_maestro Postad 18 September , 2006 Rapport Share Postad 18 September , 2006 Nu ser jag att den enda svenska banken som är ansluten till "Verify by Visa" är SEB, vilket jag inte har. Innebär det att jag måste ha SEB för att kunna göra en deposit på NETeller? Det är ju helt sjukt vad struligt det här är. Finns det inget enklare sätt att sätta in och ta ut pengar från t ex FullTilt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pontus! Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 Tråden bjuder på stor komik! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts