Gå till innehåll

NLT - SnG, Resteal med AQ mot storstacken?


Myssion

Recommended Posts

Level V (75/150)

Seat 1: 9Johnson (3090 in chips)

Seat 4: Houndboy (5215 in chips)

Seat 5: ptgr1 (675 in chips)

Seat 8: Myssion (3040 in chips)

Seat 9: dirty_edser (1480 in chips)

Myssion: posts small blind 75

dirty_edser: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [Ah Qc]

9Johnson: folds

Houndboy: raises 300 to 450

ptgr1: folds

Myssion: ?

 

Houndboy har varit tajt, och liiiite aggressiv, men inte mycket. Han har 0% steal rate samt 6% preflop raise.

 

Hur resonerar ni här? Kan man vika AQ? Vilka händer spelar ni hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tajt och liiiite aggressiv storstack. Hmm. Svårt läge. En push här gillar jag verkligen inte iallafall. En syn tror jag kan vara ok, men har svårt att se så mycket värde i en sådan. Träffar man A/Q och får action gillar man ändå inte sin hand fullt ut. Vetefan om jag inte foldar denna, men det känns verkligen svagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer all-in med AQ+ och TT+, foldar resten. Att han har varit tight tidigare indikerar förvisso en bra hand, men level 5 är å andra sidan en bra level att börja sno på.

 

Att spela en flop känns inte $EV, då man förmodligen checkraisar en hand som mycket väl kan dra tillbaka till hyfsade pot-odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Råkade på en liknande situation igår. Fick AQo på BB , knappen raisade 3xBB (skillnaden var att han stulit blinds mycket - bl a med J9o, KTo). Jag slog om och vi hamnade all in och naturligtvis stirrade man in i AKs.....

 

Tänkte igenom det efteråt men kunde inte bestämma mig om jag gjort fel eller inte - lutade nog mer åt att jag tyckte jag lirat fel.

 

Så fold är väl det säkraste alternativet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade på en liknande situation igår. Fick AQo på BB , knappen raisade 3xBB (skillnaden var att han stulit blinds mycket - bl a med J9o, KTo). Jag slog om och vi hamnade all in och naturligtvis stirrade man in i AKs.....

 

Tänkte igenom det efteråt men kunde inte bestämma mig om jag gjort fel eller inte - lutade nog mer åt att jag tyckte jag lirat fel.

 

Så fold är väl det säkraste alternativet...

 

Ofta mindre kostsamt att bedöma fel åt det konservativa hållet, men mot en fi som stjäl mycket bör man ofta slå om. Man ska också tänka på att det inte bara är hans stöld-HD som är intressant, utan även vilka händer ur den stöld-HD'n som fi synar ett ställ med. Optimala är om fi stöldhöjer med en jättevid HD och därefter viker allt utom stålet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det naturliga är ju kast...men jag är väl lite tight med...Tänkte bara på en ide jag brukar ha med AQ...

Syna och om inte floppen kommer något K!!..Beta pott

och folda om reracad..lite flummigt kanske men AQ..

och K flopp baaaad :evil: P.s

Kanske checkrace om inte K ännu bätre..1minuts annalys.. ;)

 

what?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han är liiite konservativ bör han ändå ha en ganska vid HD här, skulle tippa på 33+ , A5+, K8s+, alla broadway.

 

Med liiite konservativ menar jag typ Stars-konservativ, och då är det där rättså löst faktiskt. Sedan är det svårt att bedöma om en spelare justerar för blinds och antal kvarvarande fi, å ena sidan verkar han vara en duktig spelare i övrigt, så det är troligt att han gör det, men å andra sidan sitter vi på level 5 och han har fortfarande inte stulit en enda gång trots att bordet är rättså tajt.

 

Men som jag har skrivit på andra ställen är det ju ofta korrekt to err on the conservative side liksom, eftersom $EV-kurvan ser ut som den gör.

 

Fast på senare tid har jag blivit mycket bättre på att hitta resteals, ligger ju en del värde i dem jämfört med en vanlig blinds-steal.

 

Meh... Knepigt... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl inte att något alternativ är jättefel här. Både syn, fold och push har sina uppenbara fördelar. Själv skulle jag nästan säkert kastat, men jag är ju weaktight. (-:

 

Ogillar syn i det här läget med tanke på att vi är ur position, men utveckla gärna. Vad har du för plan inför postflop-spelet isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl inte att något alternativ är jättefel här. Både syn, fold och push har sina uppenbara fördelar. Själv skulle jag nästan säkert kastat, men jag är ju weaktight. (-:

 

Ogillar syn i det här läget med tanke på att vi är ur position, men utveckla gärna. Vad har du för plan inför postflop-spelet isf?

 

Det enda rätta är väl, om man nu synar pre, att betta ut runt 2/3 pott på floppen, oavsett hur den ser ut. Många fi kommer lägga sig om de inte träffat nåt, eftersom många tenderar att slå vakt om sin stora stack innan ITM (detta argument funkar förstås lika bra för allin pre, men syn + cb är ju mindre riskfyllt).

Får du omslag på ditt cb är det förstås bara att kasta (förutsatt att du inte träffade floppen såklart), men du kommer ändå ligga på en trygg tredjeplats (om jag räknat någorlunda rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det naturliga är ju kast...men jag är väl lite tight med...Tänkte bara på en ide jag brukar ha med AQ...

Syna och om inte floppen kommer något K!!..Beta pott

och folda om reracad..lite flummigt kanske men AQ..

och K flopp baaaad :evil: P.s

Kanske checkrace om inte K ännu bätre..1minuts annalys.. ;)

 

what?

 

Ok...lite snabb annalys där..min( enda ) poäng var att om man väljer att se en flopp ska man "frukta"K floppar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt readigt beslut. Tar även hänsyn till hur de två shortstackarna spelat och borsdsstämning. Beroende på read så ställer eller foldar jag här. Syn gillar jag inte (förutom om storstacken tidigare visat rädsla på floppar, då kan man ju testa att betta strax under pott på rag-floppar och vika/stänga ner om du får omslag/syn. Då ligger du fortfarande 3:a i chips.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...