Gå till innehåll

SnG - Alltid shortstacked på level 4. Hjälp!


Max Cady

Recommended Posts

Tack Myssion! Problemet är att det går rasande fort utför:

 

Placeringar

1:a 6

2:a 19

3:a 11

4:a 15

5:a 13

6:a 6

7:a 8

8:a 3

9:a 5

10:a 2

Spelade 88

Total +/- 244

Inköp 1936

Vinster 2180

ROI 12.60%

S:a ITM 36

ITM 40.91%

 

Du kankse kommer ihåg att jag postade resultat för typ en vecka sedan och då hade en ROI på ca 30%. Ska försöka vara lite mer aggressiv idag om jag hinner spela. Som nån här sa så måste jag testa lite vad som funkar. Om jag inte hittar nån lösning snart så testar jag att skippa turbos för att se om det går bättrre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Placeringar

1:a 6

2:a 19

3:a 11

4:a 15

5:a 13

6:a 6

7:a 8

8:a 3

9:a 5

10:a 2

Spelade 88

Total +/- 244

Inköp 1936

Vinster 2180

ROI 12.60%

S:a ITM 36

ITM 40.91%

 

Statistiken är ju inte hemskt dålig.

 

Du har ju flest placeringar mellan plats 5-2, du är alltså inte helt ute och cyklar.

 

Jag säger det på nytt.

 

Limpa inte med dåliga händer på de tidiga nivåerna, spara dina marker tills det är läge för att sno blinds OCH GÖR DET.

 

Anledningen till det kassa HU spelet är antagligen att du nästintill jämnt har stort markerunderläge eftersom du är för vek

 

EDIT: Fortfarande har du spelat för få turneringar för att det ska gå att utläsa något tydligt mönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag är ju ALDRIG först in! Det är ALLTID folk som limpat eller raisat innan om man sitter på knappen. Om jag ställer i tidig position så finns det lite väl många som (oftast) täcker mig och som kan tänkas syna en all in. Att ställa på knappen eller i stolen före med hyffsade kort om ingen gått med i potten än är självklart om jag är shortstacked! Måste påpeka oxå att det är väldigt många kvar även när blindsen är dyra så det är mååånga som kan ha fått nåt på handen och är villiga att syna!

Byt site då? Om inte det aggressiva SS-spelet passar dig borde du kanske lira på t.ex. Stars istället? Där är det nog lättare att sno blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till det kassa HU spelet är antagligen att du nästintill jämnt har stort markerunderläge eftersom du är för vek

 

Det kan bero på att man är vek, men inte nödvändigtvis. Vid ett bord där 9 clowner kastar marker på varandra så kommer en av dem oundvikligen att få en gigantisk stack. Mot såna motståndare kommer man oftare att komma ITM, men inte lika ofta komma etta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig. Jag har insett att jag är för tajt för turbo och har slutat att ens försöka.

Ett ruttet råd jag vet, men det är ju så svårt att spela mot sin egen magkänsla. Det tar emot att börja ställa med K9o och sånt. Antingen måste man göra våld på sin övertygelse, eller lära av de bästa. Kanske gå in och turbospela med låstaspengar och pucha med en massa konstiga händer tills det sitter i ryggmärgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sidofråga: nivå 4 är väl 50/100 på SS? (Om du inte kör 3-minutersturbo, men då är det 80/160.)

 

Hmmm? Blir lite osäker nu faktiskt? Har för mig att det är 8-minuters turbo iallafall.

8 minuter är väl inte turbo. :) 'Snabbis' på SS är 5 minuter, med samma struktur som 8-minuters.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till det kassa HU spelet är antagligen att du nästintill jämnt har stort markerunderläge eftersom du är för vek

 

Det kan bero på att man är vek, men inte nödvändigtvis. Vid ett bord där 9 clowner kastar marker på varandra så kommer en av dem oundvikligen att få en gigantisk stack. Mot såna motståndare kommer man oftare att komma ITM, men inte lika ofta komma etta.

 

Men om du möter en "clown/tomte" HU så är man väl ändå så pass bättre pokerspelare än motståndaren så det borde väl ändå jämna ut sig?

 

Beror iofs på hur stor skillnad i marker som vi pratar om.

Man borde heller inte ha några problem att få betalt för sina egna händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du möter en "clown/tomte" HU så är man väl ändå så pass bättre pokerspelare än motståndaren så det borde väl ändå jämna ut sig?

 

Beror iofs på hur stor skillnad i marker som vi pratar om.

Man borde heller inte ha några problem att få betalt för sina egna händer?

 

Beror som sagt lite hur stort markerövertag vi pratar om. Men faktum är att när det är HU med höga blinds så har du inte särskilt mycket edge att tala om mot någon. Och den du har mest övertag är den som viker för mycket, inte den som synar för mycket. Faktum är att de flesta fiskars syn HD är mindre exploaterbar än de flesta "normala" spelares. Vägs till viss del upp av hur sunkigt de spelar "offensivt", men inte helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...