Prot Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Hittar inte HHn för denna hand men det är iaf sista handen för kvällen och jag plockar upp KK utg. Höjer 4xBB. Två spelare efter synar och knappen höjer till 20xBB. Börjar direkt känna AA, AA, AA. Jag och fi sitter förresten med ungefär 140BB var. Synar iallafall, spelaren efter lägger sig och cutoff ställer med sina 16BB. Flop kommer xxx och jag checkar. Fi betar 40BB och jag känner mig slagen. Finns fold någonsin här? Jag checkraisar ändå allin, fi synar och visar AA. Ett par gånger om dagen är jag i den här situationen och kan aldrig folda! Snälla hjälp mig att folda KK! Citera
grebgokz Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Lägga KK är ju väldigt svårt. Men varför check-raise när du tror han har AA? vore det inte bättre att försöka sig på att få komma till showdown billigt om man inte vill lägga sina KK. Syn check och syn. Om han nu inte tror att du tror du har bästa handen kommer han förmodligen betta mindre för han vill tjäna lite pengar på sina AA. Sen en All in då kanske man ska folda sina KK han kan ju ha fått två par eller triss ovanpå risken att han har AA. Citera
atopia Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Checkraisen är ju för att tvinga Fi till beslut istället för en själv. Sitter Fi inte med AA eller set så lär han ju tänka efter mer än två gånger. Men självklart inte med AA vilket råkade vara fallet här. Jag råkade själv ut för precis samma sak igår kväll, förlorade också hela mitt inköp, dock endast ca 60BB. Detta är anledningen till att AK är en bättre hand än KK, lättare att hitta fold. Jag tror du precis hjälpt dig själv, nästa gång detta händer så kommer du lägga dina KK när Fi spelar så agressivt som han gör. Du hade det på känn, du kommer ha det på känn nästa gång också, hitta fold, det kommer fler kort. Nästa gång sitter han med QQ och du är mer agressiv än honom. Citera
Skumdum Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Så du vill med checkraisen ge FI möjligheten att folda en sämre hand? Vad snällt av dig. Citera
Big Less Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Detta är anledningen till att AK är en bättre hand än KK, lättare att hitta fold. Ja, fast ingen av händerna är lika bra som 72o. Lättast att folda och således den absolut bästa handen. Citera
Skumdum Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Nästa gång sitter han med QQ och du är mer agressiv än honom. Nästa gång kommer han folda KK när FI har QQ eftersom det är det rådet du ger. Heja heja. Citera
Big Less Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Synar iallafall, spelaren efter lägger sig och cutoff ställer med sina 16BB. Flop kommer xxx och jag checkar. Vad är xxx? Det är stor skillnad på t ex 28Q rainbow och 256 med färgdrag. Lär du dig inte läsa en flopp bättre, är det inte konstigt att du ofta torskar hela stacken. Citera
pepe82 Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Detta var väl sista handen för kvällen? Vad hade du för read på honom The Rock eller var han aggro maniac? Har du sett han re raisa någon annan hand preflop den kvällen? Var han tight så kanske man kan hitta fold men är han en maniac så finns inte folden. Oftast är de mitt emellan så försök få en billig showdown, slår du om får du bara syn med händer som har dig slagen. Citera
kfluffie Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Läs Reglerna först: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 MVH //KF Citera
Recommended Posts