Gå till innehåll

NLT - Öppet srt8 flushdrag efter höjning mot 2 pers?

Recommended Posts

Postad
Med din hand vill du hamna all-in eftersom du nog är favorit om du är med till river. Jag hade raisat så mycket att det blir naturligt att trycka in resten på turn (ser ut som en pott-rasie ungefär). Då får du förmodligen med dig fler händer (som du är favorit mot) hela vägen. Bygger på att du bestämmer dig för att trycka in degen, men i två steg.

Har svårt att se att det finns spel som är mycket bättre än pottraise med intentionen att ställa in på turn om det skulle behövas.

Vi är sannolikt knappa favoriter på floppen ja, men om turnen blankar vinner vi mindre än 1/3 så då ska man inte betta för värde, utan i så fall enbart som bluff. En bluff som dessutom blir mer tveksam än normalt pga att en är all in.

Ja, det kan bli rätt att folda på turn om vi missar där. Men det jag skrev var att eftersom man vill ha in degen kan det vara bättre att dela upp instället på turn och flopp. Se flopp och turn som ett beslut. Så länge vi håller oss till den planen får vi se river för samma pris som om vi ställer på flopp. Skillnaden är att fi får se turn och har chansen att dra sig ur, men gör han det är det ju bara en bonus. Ungefär som en stop and go fast här som en "go and go".

Och om vi inte ställer på floppen tror jag att vi kan få med oss händer som inte har odds för att spela vidare.

Postad
Med din hand vill du hamna all-in eftersom du nog är favorit om du är med till river. Jag hade raisat så mycket att det blir naturligt att trycka in resten på turn (ser ut som en pott-rasie ungefär). Då får du förmodligen med dig fler händer (som du är favorit mot) hela vägen. Bygger på att du bestämmer dig för att trycka in degen, men i två steg.

Har svårt att se att det finns spel som är mycket bättre än pottraise med intentionen att ställa in på turn om det skulle behövas.

Vi är sannolikt knappa favoriter på floppen ja, men om turnen blankar vinner vi mindre än 1/3 så då ska man inte betta för värde, utan i så fall enbart som bluff. En bluff som dessutom blir mer tveksam än normalt pga att en är all in.

. Men det jag skrev var att eftersom man vill ha in degen kan det vara bättre att dela upp instället på turn och flopp. som inte har odds för att spela vidare.

Inse att på floppen vill vi gärna att pottstorleken ska öka men att vilja det på en blank turn är att ge bort pengar.

Postad

Många intressant synpunkter.

Såhär gick handen: (sabbade min databas på pockertracker så får skriva.)

Sir_Tude bet - went all-in

lerock - fold

dealing turn - :spade: 2

dealing river - :diamond: J

Sir_tude shows a straight flush

krilleaik shows 4 :diamond: 5 :diamond:

Sweat a sätta straightflushen men det roliga är att jag hade vunnit potten på 10 högt hehe.

Men när man ser krilleaiks hand så tryckte jag nog ut en hand jag vilat ha kvar högsta par överpar? Känns som raise med en 100 dollarus till för att ställa på turn istället för att trycka direkt vore ett bra spel men är jag täller får jag ju bort högre färgdrag. Mycket svårt men tror valet blev det rätta.