elvis77 Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2006 Skum snubbe som jag spelade mot idag i en Multi, först så sätter jag en not på honom som "ärke-fisk, callingst", efter många mkt dåliga spel men där han drar ut. Sen spelar jag denna mot honom. Vi har båda c:a 10.000 Dealt to Hero [ Qs Qh ] cleaninglady raises [800]. Utg raisar 3 fold skum spelare calls [800]. 3 Fold Hero raises [2100]. reraisar från BB, vill veta om UTG har AA,KK skum spelare calls [1700]. ** Dealing Flop ** [ 4s, 3d, Ks ] Hero bets [2800]. skum spelare calls [2800]. ** Dealing Turn ** [ 5h ] Hero checks. skum spelare checks. ** Dealing River ** [ 5d ] Hero checks. skum spelare is all-In [5297] Hero calls [5297]. Hero shows [ Qs, Qh ] two pairs, queens and fives. Skumspelare shows [ 2d, Ad ] a straight, ace to five. Skumspelare wins 21994 chips from the main pot with a straight, ace to five Inte speciellt konstigt att en dålig spelare synar 25% av stacken pre från en utg raisare och sedan en reraisare med A2. Att han sedan synar 33% av det han har kvar på en hålstege som han sätter är inte heller speciellt konstigt, det är sådant som fiskar sysslar med och lyckas ibland. Det är sen det konstiga börjar, jag brukar kolla upp mina motståndare på thepokerdb när jag spelar multis och jag har aldrig hittils träffat på någon som har placerat sig så ofta och tjänat så mkt som denna spelare. Nu söker jag på hans Nick på google och får en masssa träffar, många är på siter som lägger upp HH:n, varenda jävla gång han är med har han fått in pengarna åt helvete fel och dragit ut. Jag kollar vidare och kommer in på någon partypoker sida där han står med på player of the year ranking som en av de bästa. Hur går sådant till ??? Kan man ha bedrövlig tur i flera år ? eller vet han något som ingen annan vet ? jag fattar ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2006 Han har väl antagligen löst ngn riggningskod Är det inte du som brukar tjata om riggning? Här har du ytterligare bevis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Augusti , 2006 Kollade vidare på honom i samma turnering, denna kom lite senare när han har runt 35000. En spelare höjer till 3500 rätt tidigt med AJ, han synar i CO med AQ. floppen kommer 2,9,J och den andra bettar 4000, han synar. Turn en 2:a till den den andra bettar 4500 han minraisar till 9000, den andra ställer och han synar med sina sista 18-19k....river....Q Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2006 Bara för att du hittar hh's med honom där han drar ut folk så betyder det ju inte att han alltid gör det. Hur ofta lägger någon upp en hh där dom inte blir utdragna? När man ser någon lägga upp en hh här om hur spelade jag handen så vet man att han förlorade den. Han skumma personen kan ju ha förlorat hur mycket som helst, men det är ju ingen som bryr sig att lägga upp det. Att han blev player of the year är dock lite skumt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Bara för att du hittar hh's med honom där han drar ut folk så betyder det ju inte att han alltid gör det. Hur ofta lägger någon upp en hh där dom inte blir utdragna? När man ser någon lägga upp en hh här om hur spelade jag handen så vet man att han förlorade den. Han skumma personen kan ju ha förlorat hur mycket som helst, men det är ju ingen som bryr sig att lägga upp det. Att han blev player of the year är dock lite skumt. Det har du faktiskt rätt i, det läggs ju nästan bara upp sådana hd. Han blev inte player of the year men han var med på top 10. Jag kom också på att det kan ju faktiskt vara någon annan som spelar på samma konto, för att om man spelar som han gjorde och ligger i toppen av partys MT spelare då kan vi såga varenda dikskusion vi har haft här på PF.nu om hur man ska spela sina händer på bästa sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rob72 Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Vad har han för nick? (Sugen på att se några HH's med spelaren) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Mycket bra fråga. Precis så där spelar killarna på mina bord när de vinner en 5buyins. Överlägset sämsta spelaren vid bordet som vinner mest hela tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
olalun Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Kan vi inte få veta vad han "nickar"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Sluta larva dig, vi som pokerspelare synar din bluff och inser att det här är bara ett sätt att framföra på ett annat sätt att pokersidorna är riggade. Jag förnekar inte att pokersidorna är riggade men jag tycker att du borde vara mer ärlig istället för att försöka mörka ditt budskap. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Vad har han för nick? (Sugen på att se några HH's med spelaren) Kan vi inte få veta vad han "nickar"? Fråga om Nick kan ställas här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=29663 MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Sluta larva dig, vi som pokerspelare synar din bluff och inser att det här är bara ett sätt att framföra på ett annat sätt att pokersidorna är riggade. Jag förnekar inte att pokersidorna är riggade men jag tycker att du borde vara mer ärlig istället för att försöka mörka ditt budskap. Hallå, var är jag inte ärlig ?? På vilket sätt skulle detta vara en indikation på att Party skulle vara riggat ? Det skulle väl isåfall vara en indikation på att han hackat sig in i systemet ( vilket jag inte har en aning om ) Jag var mer inne på frågeställningen om vissa kan leva på poker under flera års tid i princip bara på tur. Nåja, för min egen del så tror jag som jag skrev ovan att någon annan spelade på hans konto, så dålig kan han bara inte vara med dom meriterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Elvis, de andra här på forumet verkar tycka att det är logiskt att såna där vinner eftersom de spelar bra enligt deras åsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
olalun Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Vad har han för nick? (Sugen på att se några HH's med spelaren) Kan vi inte få veta vad han "nickar"? Fråga om Nick kan ställas här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=29663 MVH //KF Visst skämtar du med oss nu KF? Hur ska vi ställa den frågan då? Vi vet ju inte vad han nickar ens! Är ju inte hans riktiga namn vi är ute efter... Ska vi referera till denna tråden och fråga vad Elvis77 påhittade nick "skum spelare" nickar på riktigt eller? Kanske jag som är trög eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Vad har han för nick? (Sugen på att se några HH's med spelaren) Kan vi inte få veta vad han "nickar"? Fråga om Nick kan ställas här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=29663 MVH //KF Visst skämtar du med oss nu KF? Hur ska vi ställa den frågan då? Vi vet ju inte vad han nickar ens! Är ju inte hans riktiga namn vi är ute efter... Ska vi referera till denna tråden och fråga vad Elvis77 påhittade nick "skum spelare" nickar på riktigt eller? Kanske jag som är trög eller ? Läste lite snabbt Trodde han Nicka "skumspelare" och ni undra vem han var. Skäms KF, Skäms!!! MVH //En utskämd KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2006 Nick tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rob72 Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Elvis, hur ska vi kunna ta dig på allvar om du inte hostar upp ett nick. Du snackar mycket och har många argument, men alla saknar grund och bevis. Fram med nicket så kan vi snacka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rob72 Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Läste lite snabbt Trodde han Nicka "skumspelare" och ni undra vem han var. Skäms KF, Skäms!!! MVH //En utskämd KF *Klappar en gosig(?) KF på huvudet* Det är lugnt, du gör ett bra jobb Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Helst innan september! (ska på semester). Däremot vet jag att det brukar ta ett tag för dig när bevis ska fram (det finns inga) och är beredd att flytta semestern till oktober. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rob72 Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2006 Elvis77 has left the building? Hur går det med nicket? Har du glömt det eller du kanske bara har glömt denna diskussion? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_rasti Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Tycker att Elvis beskrivining stämmer in på hur "Belowabove" spelar MTTs med lägre buy-ins, men jag kan ha fel...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OrkarInte Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Men shit vad med skit trådare det har blivit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts