L-S Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Hejsan, Jag har blivit bannad från ett internetforum genom min IP-Adress. Anledningen är att jag skulle vara ett troll. Ett troll på detta forum är då en bannad anv. som återvänder under nytt nick. Då bannade dem mig, för att trollet har samma IP som jag har. Nu är jag oskyldig och undrar hur detta är möjligt? Kan någon annan sitta på exakt samma IP-adress om jag gör? Cheers Citera
matsile Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Nej men kanske nån granne kopplar upp sig wireless? Citera
devalanteriel Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Ja, flera personer kan sitta på exakt samma ip-adress. Citera
Loveless Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 För att förklara detta med IP. IP nummer är en address på internet, dessa tillhandahålls av din leverantör som har köpt en serie nummer, dvs de har ett ändligt antal nummer att fördela bland sina kunder. Vanligast är att du blir tilldelat ett nummer när du kopplar upp dig. Detta ger också att ditt nummer har troligtvis använts av andra användare via din leverantör. Citera
devalanteriel Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Och det händer (för att förtydliga lite till ) att grupper av människor har samma externa ip men olika interna, på samma sätt som att flera människor har samma adress till mitt hus men bara jag bor i lägenheten som det står 'Joel Hinz' på. Citera
Recommended Posts